AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #1 Skrevet 24. november 2018 Holder det å sette den i flightmode eller må den slås helt av under takeoff og landing? Og at den kan slås på igjen oppe i luften så lenge den er i flightmode? Har aldri skjønt reglene så har alltid mobilen slått av under hele turen 😇🙈 Anonymkode: ede02...fff
Raspberrypi Skrevet 24. november 2018 #3 Skrevet 24. november 2018 Telefoner som kan settes i flight mode trenger du ikke å skru av, og dette gjelder vel samtlige smarttelefoner.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #4 Skrevet 24. november 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Holder det å sette den i flightmode eller må den slås helt av under takeoff og landing? Og at den kan slås på igjen oppe i luften så lenge den er i flightmode? Har aldri skjønt reglene så har alltid mobilen slått av under hele turen 😇🙈 Anonymkode: ede02...fff Svar på spørsmålet er verken ja eller nei. Ulike flyselskap har ulike regler. Noen tillater bruk i flymodus, noen har wifi ombord og noen gir beskjed om at all bruk av mobil eller annen elektronikk er forbudt. Info blir gitt når flyet er klart til avgang og sikkerhetsreglene spilles av på skjermene. Anonymkode: 207b1...314 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #5 Skrevet 24. november 2018 6 minutter siden, Raspberrypi skrev: Telefoner som kan settes i flight mode trenger du ikke å skru av, og dette gjelder vel samtlige smarttelefoner. Noen fly får du beskjed om at mobiler m.m. skal være avskrudd under hele flyturen. Anonymkode: 207b1...314
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #6 Skrevet 24. november 2018 Flightmode er greit Anonymkode: 4fbe2...b8a
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #7 Skrevet 24. november 2018 Noen ganger sier de at mobilen skal skrus helt av, altså ikke bare flymodus.. Dette skjer f.eks. på Gardermoen ved landing. Anonymkode: 7dcfa...dbc
Raspberrypi Skrevet 24. november 2018 #8 Skrevet 24. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noen fly får du beskjed om at mobiler m.m. skal være avskrudd under hele flyturen. Anonymkode: 207b1...314 Det har jeg aldri vært ute for. Men husker en tid at det var funnet en defekt i batteriene på en Samsung note-modell, og da ble passasjerer med denne telefonen bedt om å skru av. 4
Raspberrypi Skrevet 24. november 2018 #9 Skrevet 24. november 2018 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger sier de at mobilen skal skrus helt av, altså ikke bare flymodus.. Dette skjer f.eks. på Gardermoen ved landing. Anonymkode: 7dcfa...dbc Skjer det alltid ved landing på Gardermoen? Har nemlig landet der ganske mange ganger, men fortsatt ikke opplevd det 🤔 Endret 24. november 2018 av Raspberrypi 6
SpaceSpace Skrevet 24. november 2018 #10 Skrevet 24. november 2018 Jeg har flydd en del ganger, men aldri tenkt på at jeg må skru mobilen på flymodus. Hva kan skje?
Husholdning1 Skrevet 24. november 2018 #11 Skrevet 24. november 2018 (endret) Som en over her skriver, det er internregler hos flyselskapene som avgjør dette. https://www.nrk.no/livsstil/derfor-er-det-viktig-a-sla-pa-flymodus-1.14109262 Endret 24. november 2018 av Husholdning1
Raspberrypi Skrevet 24. november 2018 #12 Skrevet 24. november 2018 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svar på spørsmålet er verken ja eller nei. Ulike flyselskap har ulike regler. Noen tillater bruk i flymodus, noen har wifi ombord og noen gir beskjed om at all bruk av mobil eller annen elektronikk er forbudt. Info blir gitt når flyet er klart til avgang og sikkerhetsreglene spilles av på skjermene. Anonymkode: 207b1...314 Jeg flyr med Norwegian, SAS, Lufthansa og Aeroflot jevnlig, og har selvsagt flydd med andre selskaper også og har aldri opplevd å måtte skru av telefonen. Begynner å lure på om jeg må følge bedre med 😂 Endret 24. november 2018 av Raspberrypi 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #13 Skrevet 24. november 2018 Lurer på hvor mange som lander på Gardermoen pr dag med påskrudde mobiler som ikke er i flymodus. Sannsynligvis mange tusen. Anonymkode: 3704e...4cd 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #14 Skrevet 24. november 2018 32 minutter siden, SpaceSpace skrev: Jeg har flydd en del ganger, men aldri tenkt på at jeg må skru mobilen på flymodus. Hva kan skje? Det er jo bare å se hva som skjedde med Malaysia Airlines Flight 370? Der var det helt sikkert noen som ikke hadde skrudd av telefonen. http://lmgtfy.com/?q=Malaysia+Airlines+Flight+370 Anonymkode: f6c64...51a 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #15 Skrevet 24. november 2018 20 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo bare å se hva som skjedde med Malaysia Airlines Flight 370? Der var det helt sikkert noen som ikke hadde skrudd av telefonen. http://lmgtfy.com/?q=Malaysia+Airlines+Flight+370 Anonymkode: f6c64...51a Ja jøss, var vel en eplekjekk bruker med IPhone 6s som er skylden for den kræsjen. Satte vel hele flyet i «invisible mode» etterpå så ingen skulle forstå hva som skjedde. Anonymkode: dcfcb...09d 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #16 Skrevet 24. november 2018 Til tider kan man bli bedt om å slå av telefonen helt ved landing, dette da pilotene noen ganger må fly instrumentellt og for å være på den sikre siden. Har hendt meg to ganger ved landing på OSL med SAS at man har fått beskjed om dette. Anonymkode: dcfcb...09d
Djungelvrål Skrevet 24. november 2018 #17 Skrevet 24. november 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo bare å se hva som skjedde med Malaysia Airlines Flight 370? Der var det helt sikkert noen som ikke hadde skrudd av telefonen. http://lmgtfy.com/?q=Malaysia+Airlines+Flight+370 Anonymkode: f6c64...51a Tull. Hadde det vært livet om å gjøre så hadde de fysisk sjekket om ALLE mobiler faktisk var slått av. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #18 Skrevet 24. november 2018 1 time siden, Raspberrypi skrev: Skjer det alltid ved landing på Gardermoen? Har nemlig landet der ganske mange ganger, men fortsatt ikke opplevd det 🤔 Opplevde det denne uken. Tror det var pga tykk lav tåke. De poengterte at mobilene skulle slås helt av. Men ingen forklaring på hvorfor... Anonymkode: 7dcfa...dbc
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #19 Skrevet 25. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Opplevde det denne uken. Tror det var pga tykk lav tåke. De poengterte at mobilene skulle slås helt av. Men ingen forklaring på hvorfor... Anonymkode: 7dcfa...dbc Kan det ha vært frosttåke? Luftfartens svar på underkjølt regn... Anonymkode: ac5e5...256
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #20 Skrevet 25. november 2018 Jeg flyr 2-6 ganger i uka. De ber alltid om flightmode, under hele flygningen. Det sagt gjør jeg det aldri. Har ingen praktisk betydning, og er rett før kravet forsvinner. Anonymkode: 10f0d...6dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå