Gå til innhold

Eggløsning rett etter mens. Sansynlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det kan være mulig å ha eggløsning 2-3 dager etter siste mensdag? Jeg har i flere år hatt 28-30 dagers syklus (varierer litt fra syklus til syklus) Blør vanligvis i 5-6 dager. Da jeg ble gravid for fire år siden fikk jeg positiv graviditetstest 4 dager før forventet mens. Den var kjempe tydelig, to knall røde streker. På digital graviditetstest sto det 3+ uker. Jeg ble også satt frem nesten 2 uker på ultralyd den gang.

Nå hadde jeg noe som minnet veldig om eggløsningsmerter og hadde mye glatt strekkbart slim på papiret. Første dag av siste mens var 11 november, og på tirsdag og onsdag (20 og 21 november) hadde jeg mye av dette slimet. Er det sånn at selvom jeg har normal syklus lengde på 28-30 dager så kan jeg ha eggløsning så tidelig i syklusen? Da er det jo faktisk mellom 17-19 dager fra eggløsning til mens. Er det sansynlig?

Anonymkode: e8214...b1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det kan være mulig å ha eggløsning 2-3 dager etter siste mensdag? Jeg har i flere år hatt 28-30 dagers syklus (varierer litt fra syklus til syklus) Blør vanligvis i 5-6 dager. Da jeg ble gravid for fire år siden fikk jeg positiv graviditetstest 4 dager før forventet mens. Den var kjempe tydelig, to knall røde streker. På digital graviditetstest sto det 3+ uker. Jeg ble også satt frem nesten 2 uker på ultralyd den gang.

Nå hadde jeg noe som minnet veldig om eggløsningsmerter og hadde mye glatt strekkbart slim på papiret. Første dag av siste mens var 11 november, og på tirsdag og onsdag (20 og 21 november) hadde jeg mye av dette slimet. Er det sånn at selvom jeg har normal syklus lengde på 28-30 dager så kan jeg ha eggløsning så tidelig i syklusen? Da er det jo faktisk mellom 17-19 dager fra eggløsning til mens. Er det sansynlig?

bare elsk hele syklusene så treffer du iallefall.

Anonymkode: 77b54...d26

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen er ikke en maskin som du kan beregne eller få en app el til å finne ut av funksjonen til. 

Ja, det er fullt mulig å ha eggløsning tett inn til menstruasjon, noe som er vel kjent blant jødiske kvinner. Der kan nettopp tidlig eggløsning vanskeliggjøre eller umuliggjøre graviditet på grunn av menn og kvinners tro og avholdenhet/seperate senger inntil kvinnen etter mens har vært til mikv`e. (Tøddelen skal være over e i mikv'e, men det får jeg ikke til.) 

Anonymkode: 8aef5...070

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...