AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #1 Skrevet 24. november 2018 Hei, er det flere her som har «slått» eller brukket halebeinet mens dere var i fødsel? Hvis ja, hvor lang tid var det før smertene avtok? Jeg har skikkelige smerter, fødte for 3 uker siden, og det gjør at jeg ikke kan sitte ordentlig en gang. Anonymkode: 9f414...9ec
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #2 Skrevet 24. november 2018 Jeg brakk halebeinet under fødsel. Det var skikkelig vondt i 3-4 mnd. Så litt mindre vondt... så var det bra rundt 6 mnd etter fødsel. Og nå har det begynt å bli ømt igjen nå som kulda kom. Anonymkode: 9f337...ca5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #3 Skrevet 24. november 2018 Blir det aldri helt bra igjen? Og finnes det noe man kan ta mot smertene? ts Anonymkode: 9f414...9ec
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #5 Skrevet 24. november 2018 24 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Har du vært til legen? Nei, har vært mye sliten etter fødsel så har ikke hatt muligheten helt enda. ts Anonymkode: 9f414...9ec
neon_sun Skrevet 24. november 2018 #7 Skrevet 24. november 2018 Jeg fikk problemer med halebeinet noen måneder etter fødselen. Det var akkurat som det stivnet når jeg satt og jeg hadde ofte store problemer med å komme meg opp av stolen. Innimellom var det veldig smertefullt. Ble henvist fysio fra legen, fikk da bare beskjed om å gå i terrenget. Det ga seg seg selv etter ca 6 mnd. Vet ikke om det er noe lignende du har da. Jeg tror selv jeg slo opp igjen en gammel brist i hele beinet da jeg fødte.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #8 Skrevet 24. november 2018 22 minutter siden, neon_sun skrev: Jeg fikk problemer med halebeinet noen måneder etter fødselen. Det var akkurat som det stivnet når jeg satt og jeg hadde ofte store problemer med å komme meg opp av stolen. Innimellom var det veldig smertefullt. Ble henvist fysio fra legen, fikk da bare beskjed om å gå i terrenget. Det ga seg seg selv etter ca 6 mnd. Vet ikke om det er noe lignende du har da. Jeg tror selv jeg slo opp igjen en gammel brist i hele beinet da jeg fødte. For meg er det smertefullt å sitte lenge om gangen, det gjør at det er vanskelig å holde barnet mitt lenge nok når jeg skal amme babyen. Smertefult er det også å reise seg opp. Trodde først at smertene kom av at jeg hadde blitt sydd etter fødsel, men smertene i underlivet avtok etterhvert og nå er det bare nederst på halebeinet som gjør vondt. Jeg visste ikke at dette var en vanlig "skade" man kunne få i forbindelse med fødsel. ts Anonymkode: 9f414...9ec
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #9 Skrevet 4. april 2019 Hvordan går det med deg?sliter med det samme Anonymkode: 2f567...05b
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #10 Skrevet 4. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det med deg?sliter med det samme Anonymkode: 2f567...05b Jeg har gått til kiropraktor i flere måneder. Smertene har blitt mindre men er fortsatt der dessverre 😔Hva med deg? Når fødte du og hvor lenge har du slitt med smerter? ts Anonymkode: 9f414...9ec
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #11 Skrevet 4. april 2019 6 uker siden fødsel. Går til kiropraktor. Har tatt røntgen nå, og venter på svar. Hvis det er ute av stilling dytter kiropraktoren det på plass igjen gjennom anus. Nesten så jeg heller håper det er knekt 🙈😂 Har fått noen øvelser, sitte på liten ball for å tøye muskulaturen. Har mye vondt og er skikkelig lei Har i tillegg vondt i arret etter klippet, og føler det er så nært halebeinet og musklene rundt halebeinet, og at det gjør det enda verre. Hadde allerede vondt i halebeinet i svangerskapet. Hva gjør kiropraktoren din? Anonymkode: 2f567...05b
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #12 Skrevet 4. april 2019 Mitt bristet eller brakk under fødsel. Ble sånn ca helt fra 6-7 mnd etter fødsel. Men kan fortsatt være øm hvis jeg sitter lenge på harde stoler eller når det er kaldt. 1 år etter fødsel. Anonymkode: 9f337...ca5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #13 Skrevet 4. april 2019 Jeg knakk halebenet under fødsel. Det tok ca et år før det var helt bra igjen. Det ble bedre og bedre etterhvert. Var hos en ortoped etter 7 mnd og han sa det ikke var noe å gjøre med det, og at jeg bare måtte vente. Jeg spurte om henvisning til kiropraktor, men han mente han likegjerne kunne henvises til en klovn, fordi det ikke var medisinsk bevist at å gå til kiropraktor hjalp mot noe som helst.. Anonymkode: 74e4c...016
l86 Skrevet 4. april 2019 #14 Skrevet 4. april 2019 Jeg fikk en brist i halebeinet ved fødsel, jeg måtte sitte på en svømmering den første måneden. Jeg følte meg helt fin etter ca 6 uker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå