AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #1 Skrevet 24. november 2018 Burde man blogge på norsk eller engelsk? Hva ville dere gjort dersom dere skulle blogge? Hva foretrekker dere å lese? Anonymkode: f251c...8ae
Jodaneida Skrevet 24. november 2018 #2 Skrevet 24. november 2018 Det kommer jo annpå hva du ønsker å oppnå med bloggen din. Personlig leser jeg norsk og engelsk like godt, men jeg orker ikke lese "dårlig" engelsk. 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #3 Skrevet 24. november 2018 Bør du blogge i det hele tatt? Få deg en jobb og slutt å tru du skal bli millionær av å skrive bare vrøvl etterhvert. Egentlig er det ingen som er interessert i hva du føler, tenker, mener og tror. De kommer bare til å følge deg fordi de ler og slenger dritt om deg og bloggen på KG. Anonymkode: 37db5...c23 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #4 Skrevet 24. november 2018 Sier samme som over; å lese dårlig engelsk skrevet av nordmenn orker jeg ikke. Det er alltid stavefeil og feil bruk av uttrykk. Man skal kunne engelsk perfekt om man skal gi seg i kast med å skrive det i en blogg. Jeg får helt hetta av å lese når folk liksom skal slenge om seg med engelske ord og uttrykk innblandet i det norske, og presterer gang på gang å skrive det feil. Da blir det bare latterlig i mine øyne. Såfremt du ikke er 100% sikker på at du vil skrive feilfritt engelsk, så hold deg til norsk i bloggen din. Anonymkode: 6a2c8...c0a 1
DrueLue Skrevet 24. november 2018 #5 Skrevet 24. november 2018 Jeg har ei venninne som konsekvent skriver på engelsk på face, sikkert fordi hun har mange engelske venner, men det virker bare fryktelig klysete. Du får litt den følelsen av at hun tenker "det jeg har å si, det er så viktig at jeg må skrive det på vårt felles språk".
Calypso Skrevet 24. november 2018 #6 Skrevet 24. november 2018 34 minutter siden, DrueLue skrev: Jeg har ei venninne som konsekvent skriver på engelsk på face, sikkert fordi hun har mange engelske venner, men det virker bare fryktelig klysete. Du får litt den følelsen av at hun tenker "det jeg har å si, det er så viktig at jeg må skrive det på vårt felles språk". Vel, om man har mange engelske venner så blir det jo litt dumt å ikke skrive så alle forstår. 5
Gjest Kendall Skrevet 24. november 2018 #7 Skrevet 24. november 2018 Det norske markedet er lite hvis du vil bli kjent blogger. Norsk er ikke mitt morsmål så jeg leser engelske bloggere.
DrueLue Skrevet 24. november 2018 #8 Skrevet 24. november 2018 27 minutter siden, Kendall skrev: Det norske markedet er lite hvis du vil bli kjent blogger. Norsk er ikke mitt morsmål så jeg leser engelske bloggere. Men det internasjonale "bloggmarkedet" har det gått inflasjon i for lengst. Jeg tror at å starte med et norsk publikum og branche ut til engelsk etterhvert kan være lurere.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #9 Skrevet 24. november 2018 Det kommer an på hva målgruppa di er, som igjen kommer an på temaet ditt. Det kommer også i høyeste grad an på om du er god nok i engelsk. Heller en blogg på noenlunde ok norsk enn på dårlig engelsk. Anonymkode: 8e689...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #10 Skrevet 24. november 2018 2 timer siden, Jodaneida skrev: Det kommer jo annpå hva du ønsker å oppnå med bloggen din. Personlig leser jeg norsk og engelsk like godt, men jeg orker ikke lese "dårlig" engelsk. Det jeg ønsker å oppnå med bloggen er å dele bilder som jeg tar og jeg tenker også å skrive litt. Aller mest for min egen del. Anonymkode: f251c...8ae
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #11 Skrevet 24. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bør du blogge i det hele tatt? Få deg en jobb og slutt å tru du skal bli millionær av å skrive bare vrøvl etterhvert. Egentlig er det ingen som er interessert i hva du føler, tenker, mener og tror. De kommer bare til å følge deg fordi de ler og slenger dritt om deg og bloggen på KG. Anonymkode: 37db5...c23 Som sagt så kommer jeg til å blogge aller mest for min egen del. Jeg har ikke noe ønske om eller mål å bli kjent eller tjene penger på det. Anonymkode: f251c...8ae
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #12 Skrevet 24. november 2018 Jeg blogger på engelsk, men jeg blogger delvis for å øve på engelsken min. Jeg lever fint med at bloggen min hverken blir populær på det norske eller internasjonale markedet. Anonymkode: 7a18e...bde
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #13 Skrevet 24. november 2018 Jeg tenker som de andre, at skal du skrive på engelsk må du være flink til nettopp det. Å ha masse skrivefeil, bruke feil ord og uttrykk... Det synes jeg gjør at en kan virke litt dum, nesten. Men jeg synes det er best å skrive på engelsk, hvis man faktisk klarer å gjøre det "rett". Nettopp fordi du får mange flere lesere. Folk som googler ting, kan ende opp med å klikke seg inn på bloggen din. (Bare en pitteliten brøkdel av alt på nett finnes jo på norsk, så de som søker vil mest sannsynlig søke etter engelske ord...) Og vips, ett goglesøk, og der har du en ny leser. Og siden du legger det ut på nett, og ikke bare skriver i en fysisk dagbok hjemme, går jeg ut i fra at du faktisk synes det er fint med folk som leser og ser det du legger ut også. Så da er engelsk veien å gå! Anonymkode: 59313...cc4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #14 Skrevet 24. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bør du blogge i det hele tatt? Få deg en jobb og slutt å tru du skal bli millionær av å skrive bare vrøvl etterhvert. Egentlig er det ingen som er interessert i hva du føler, tenker, mener og tror. De kommer bare til å følge deg fordi de ler og slenger dritt om deg og bloggen på KG. Anonymkode: 37db5...c23 Det går jo an å blogge på hobbybasis uten å bli en sånn type blogger som du beskriver. Det finnes mange bloggere som er små og som jobber helt gratis fordi de liker hobbyen sin. Det gjør det ikke for penger, men fordi de liker å gjøre det de gjør. Ikke alt man gjør trenger å dreie seg om penger, tro det eller ei. Anonymkode: 54bc9...a9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå