Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trives med en enklere livsstil med færre eiendeler og har et bevisst forhold til hva jeg eier. Det betyr at jeg har et bevisst forhold til de tingene jeg faktisk eier, og har mer plass og tid til det som er viktigere i livet.  

Jeg lurer på det er andre her inne som foretrekker å lever enklere/minimalistisk. Dersom du gjør det, fortell litt om deg selv, og hvordan det påvirker ditt liv. 

Anonymkode: 21ddd...f2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nok slik. Jeg kan beundre ting i butikken, men tenker at det passer ikke like godt inn når det kommer hjem. Og jeg vil ikke kjøpe noen ting som helst før jeg kjøper mitt eget. 
Ellers har jeg klær som er flere år gamle, men siden jeg har vært livredd for å bruke dem før så holder de seg veldig fine.
Jeg har også en 4 år gammel mobiltelefon. Skulle ønske jeg hadde en iphone xs elns, men tar meg virkelig ikke råd..og særlig ikke når jeg har en mobil som funker.
Føler liksom det bare er dumme unnskyldninger for å kjøpe ting på folk flest. "å ha lyst på" er ikke gyldig nok for meg. En får ikke ALT en har lyst på uansett i livet. 
Kanskje noen synes jeg ser litt trist på livet, men jeg vil ikke legge igjen for mye miljøspor. Derfor eldre mobiltelefon, klær osv.
Har også en 5 år gammel parkas fra Cubus. Føler meg ikke noe trist i den av den grunn ? 

Anonymkode: 78ecc...6ec

• Liker 2
Skrevet

Jeg trives også med en enklere livsstil, men er ikke helt der enda.  Holder på å kvitte meg med ting. Merker at jeg ikke har lyst til å handle, da jeg vet at det følger et "ansvar" med gjenstanden. Det er deilig å ha lite ting. Jeg drømmer ikke lenger om eget rom til garderobe, hobbyrom eller lager for shampo og toalettpapir. Tidligere elsket jeg å alltid ha forbruksting i reserve. Tanken på et lagerrom med hyller og billig innkjøpte ting var fantastisk. Nå ser jeg at det koster mye mer enn det er verdt. Det koster både et ekstra rom som man betaler ganske mye kvadratmeterpris på, samt ansvaret som kommer med rydding, organisering, passe på at ting ikke går ut på dato osv. Nå er nærbutikken blitt mitt lager ;) Gleder meg skikkelig til å få tatt hele huset skikkelig, og ha et bevisst forhold til h er gjenstand!

Anonymkode: 914a8...6af

• Liker 1
Skrevet

Jepp, har kvittet meg med nesten alt og det jeg eier er ting jeg faktisk har behov for. Synes færre ting gjør livet enklere og prøver å være veldig bevisst på hva jeg kjøper. Har noen dyre ting, men har i det siste begynt å kjøpe "billig varer" hvis jeg trenger noe. En billig kopp gjør jobben like godt som en dyr kopp selv om den kanskje ikke er like fin. Sparer ikke så mye når jeg skal kjøpe klær, men jeg kjøper heller en genser i merino ull til to tusen fremfor 4 stk til fem hundre i bomull siden den dyre ofte har bedre kvalitet og varer lenger. Ikke minst er det mer behagelig med klær som puster samtidig som de holder på varmen.

Blir selvfølgelig fristet når det er salg ol, men når kjøpekløen kommer stiller jeg meg spørsmål om tingen jeg har lyst på kommer til å forandre noe. Svaret er som regel nei, for når gleden ved den nye tingen er borte så er alt som før bortsett fra at jeg er noen kroner fattigere og har mindre plass hjemme. Shopping er ikke "medisin" lenger heldigvis.

Anonymkode: 2d6d8...689

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...