Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har nå forsøkt i sju måneder, men ingenting skjer. Jeg har forsøkt å måle eggløsning, og vi har sex på rett tidspunkt hver måned (vi har sex stort sett hver dag hele måneden). Jeg gikk på p-piller før vi startet, men sluttet på disse for 8 måneder siden. Menstruasjon har vært regelmessig hver mnd. Er det noe jeg kan gjøre? Er det noe han kan gjøre? Ingen av oss røyker/snuser. Han drikker noen øl i løpet av uka, men ingen mengder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest at det kan være bedre å ha sex annen hver dag enn hver dag pga spermkvaliteten. 

————————

-Josefine

Anonymkode: 5fa5b...0e3

• Liker 1
Skrevet

Skjedde i pp8 for meg :) innen 1 år er normalt! Selv om man blir utålmodig!

Anonymkode: 77d80...a7b

• Liker 2
Skrevet

Det regnes som normalt å prøve ett år. Etter ett år kan dere gå til legen. Men du sier du har forsøkt å måle el, har du funnet ut når du har el? Det kan gå mange mnd, opptil ett helt år før man får igjen el etter å ha gått på hormonprevensjon. 

Anonymkode: 6ea73...e97

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det regnes som normalt å prøve ett år. Etter ett år kan dere gå til legen. Men du sier du har forsøkt å måle el, har du funnet ut når du har el? Det kan gå mange mnd, opptil ett helt år før man får igjen el etter å ha gått på hormonprevensjon. 

Anonymkode: 6ea73...e97

Ja, jeg har forsøkt å måle EL noen måneder. De månedene jeg har målt har jeg fått påvist EL. Jeg har ikke målt hver måned, men målte i PP5 og PP6. Da hadde jeg hvertfall EL.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjedde i pp8 for meg :) innen 1 år er normalt! Selv om man blir utålmodig!

Anonymkode: 77d80...a7b

Takk. Det hjalp litt :) . Blir litt bekymra for å ikke få det til. Gratulerer forresten :lillesky2:

Skrevet
6 timer siden, IsaLuna skrev:

Ja, jeg har forsøkt å måle EL noen måneder. De månedene jeg har målt har jeg fått påvist EL. Jeg har ikke målt hver måned, men målte i PP5 og PP6. Da hadde jeg hvertfall EL.

EL tester viser ikke at man får EL men at kroppen prøver på det. Men om syklusene er stabile har du mest sannsynlig EL da :)

dere må nesten bare fortsette prøve. Dere er fremdeles godt innenfor normalen:)

Anonymkode: c0ae1...773

Skrevet
7 timer siden, IsaLuna skrev:

Jeg og mannen har nå forsøkt i sju måneder, men ingenting skjer. Jeg har forsøkt å måle eggløsning, og vi har sex på rett tidspunkt hver måned (vi har sex stort sett hver dag hele måneden). Jeg gikk på p-piller før vi startet, men sluttet på disse for 8 måneder siden. Menstruasjon har vært regelmessig hver mnd. Er det noe jeg kan gjøre? Er det noe han kan gjøre? Ingen av oss røyker/snuser. Han drikker noen øl i løpet av uka, men ingen mengder...

Når jeg hadde brukt p piller tok det 2 år før første positive test. Det var fordi at p-pillene påvirket systemet i veldig stor grad hos meg. Bare fortsett. Det skjer til slutt. Hva er alderen din? Hvis du er under 35 kan du få utredning etter 12mnd hvis du er over 35 kan du få utredning etter 6mnd. Uansett kan du gå privat og sjekke tilstand (anbefaler også og sjekke mannens tilstand). Jeg ville bare gått privat hvis dere har råd. Starte med en gynekolog privat. Koster vel 1500-2000kr. Be om fertilitetsutredning og at de sjekker egglagre, eggledere, hormoner osv og at de ser på livmor og slimhinner og så sædcellene til mannen osv.

Anonymkode: aae7f...839

Skrevet

privat kan du få utredning bare du betaler.

Anonymkode: aae7f...839

Skrevet

Takk for svar. Jeg er under 35. Imidlertid er mannen min 46, så det er kanskje det som stresser meg mest. Dersom vi skal bruke flere år på å få dette til, vil vi kanskje komme til et punkt hvor han tenker at "nå er jeg for gammel for dette". 

Hvis jeg går privat, så sniker jeg vel ikke i køen heller. Betryggende å vite at alt er ok om ikke annet - da er det jo bare å prøve videre.

Skrevet

Skjedde i pp9 her

Anonymkode: 3310c...454

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...