Gå til innhold

Hobbypsykologer på kg?! Jævla tafatte holdninger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med disse brukerne som mener og skriver til folk at de bare skal akseptere situasjonen sin og gå videre eller satse på noe annet.  Er de virkelig seriøse?!  hører liksom bare "bla bla"  når jeg leser svarene deres.. 

Anonymkode: 03ebc...3dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye bla bla her. Ler meg gjennom mange tråder her. Ikke alle, men mange. Er bare komisk med bla bla. Totalt intetsigende papegøyetendenser her inne. 

Anonymkode: 8d4ea...5f9

Skrevet

Du høres litt hissig ut nå.. ? 🤔

Anonymkode: f6b76...bc4

• Liker 1
Skrevet

Kanskje noen av dem har vært gjennom depresjon og faktisk vet hva de snakker om? Om jeg skulle fått råd om depresjon, så ville jeg ikke hørt på de som er deprimerte, jeg ville hørt på de som har blitt friske. Ofte er det en del av den deprimerte som holder fast på tankene som gjør de deprimerte, og de nekter gi slipp på det som er kilden til sorgen deres. Så med mindre du har blitt frisk fra en depresjon, ts, så ser jeg ikke hvorfor folk skal stole mer på din mening enn de meningene du kritiserer

Anonymkode: 8026f...706

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje noen av dem har vært gjennom depresjon og faktisk vet hva de snakker om? Om jeg skulle fått råd om depresjon, så ville jeg ikke hørt på de som er deprimerte, jeg ville hørt på de som har blitt friske. Ofte er det en del av den deprimerte som holder fast på tankene som gjør de deprimerte, og de nekter gi slipp på det som er kilden til sorgen deres. Så med mindre du har blitt frisk fra en depresjon, ts, så ser jeg ikke hvorfor folk skal stole mer på din mening enn de meningene du kritiserer

Dette handler ikke om deprimert vs ikke-deprimert. Det handler om hobbypsykolger. Jeg irriterer meg faktisk når jeg ser hvor tafatte holdninger folk her inne har. Hvem i helvete gir helt opp seg selv liksom? Og hvorfor skal alt annet være mer tilgjengelig? Det høres bare nitrist ut. 

Jeg har får alt jeg vil bare jeg alr tiden jobbe. Så jeg skjønner ikke hvor sårlig skapt enkelte er, som ikke får til en minste ting en gang. Fordi jeg ikke aksepterer å ta til takke med ting, men hobbypsykologene her inne er mer sånn "vi må bare akseptere at det er slik, og være fornøyd med det vi har selv om vi ikke trives. " altså..det er slike som kan bo i søppeldynga og tenke "jeg har i det minste mat" 😛 virker det som. Det mest irriterende er at dette er råd de gir til andre, mens de selv mest sannsynlig ikke er noe bedre. 

• Liker 1
Skrevet

Så så......ikke så hissig nå.......er bare å scrolle videre.....

Anonymkode: 1e004...05c

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette handler ikke om deprimert vs ikke-deprimert. Det handler om hobbypsykolger. Jeg irriterer meg faktisk når jeg ser hvor tafatte holdninger folk her inne har. Hvem i helvete gir helt opp seg selv liksom? Og hvorfor skal alt annet være mer tilgjengelig? Det høres bare nitrist ut. 

Jeg har får alt jeg vil bare jeg alr tiden jobbe. Så jeg skjønner ikke hvor sårlig skapt enkelte er, som ikke får til en minste ting en gang. Fordi jeg ikke aksepterer å ta til takke med ting, men hobbypsykologene her inne er mer sånn "vi må bare akseptere at det er slik, og være fornøyd med det vi har selv om vi ikke trives. " altså..det er slike som kan bo i søppeldynga og tenke "jeg har i det minste mat" 😛 virker det som. Det mest irriterende er at dette er råd de gir til andre, mens de selv mest sannsynlig ikke er noe bedre. 

Hvorfor snakker du plustelig om å gi opp? Var ikke det du skrev i HI, du skrev å akseptere situasjonen og gå videre. De to er veldig ulike i mine ører. De som bor i søppeldynga og som aksepterer situasjonen sin er i det minste mer lykkelig enn deg, så ser ikke helt hva poenget ditt er. Jo, du kan selvsagt aldri akseptere situasjonen din og være ulykkelig resten av livet ditt, men du tar fortsatt feil og har gjort feil valg. Ser du ikke at denne tråden er depresjonen din som snakker? Depresjonen din som vil at du skal holde fast ved den og fortsette leve i den? Med mindre du kan linke til innlegg og bevise at disse hobbypsykologene ikke er bedre enn deg selv, så ser jeg, som sagt, ikke hvorfor man skal høre på deg. 

Hør på de som har blitt friske, ikke de som er deprimerte og bitre når noen kommer med meninger eller råd depresjonen deres ikke liker å høre. 

• Liker 1
Gjest Skyggejenta
Skrevet

Verre med de som setter diagnoser på hverandre uten å ha utdanning til det. Respektløs.

Skrevet

Det beste er : knus og reis !

Anonymkode: 68fee...292

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med disse brukerne som mener og skriver til folk at de bare skal akseptere situasjonen sin og gå videre eller satse på noe annet.  Er de virkelig seriøse?!  hører liksom bare "bla bla"  når jeg leser svarene deres.. 

Du må nesten bare akseptere at det er sånn, gå videre og satse på at det finnes bedre tråder! :tommelsmil:

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du man skal svare folk som skriver om sitt og spør om råd? 

Anonymkode: c0b34...194

Skrevet

Forstår du hva en hobbypsykolog er? Du virker litt forvirret av uttrykket. 

Skrevet

Dersom en person opplever noen problemer med en annen person (for eksempel en kollega, eller en slektning) og man forsøker å beskrive noe her på Kvinneguiden for å be om råd for hvordan løse problemene man opplever. Så kommer det flere sånne hobby-psykolger og påstår hardnakket at denne kollegaen, slektningen eller whatever helt GARANTERT har en eller annen psykisk diagnose. Så kommer mange forskjellige  diagnoser nærmest på løpende bånn: Asbergers, ADHD, angst, deprimert, ADD og så videre. 

Folk som sitter her på Kvinneguiden har jo absolutt NULL peiling på disse tingene. De har ingen utdannelse som psykolog eller psykiater, og selvfølgelig ingen reell arbeidserfaring med å sette noen slike diagnoser på en ordentlig måte. I virkeligheten ville jo en person vært nødt til å å i timesvis til KVALIFISERT helsepersonell for å finne ut om ett eller annet muligens kan være galt. Men likevel er det en og annen fjott her på forumet som helt seriøst innbiller seg at de liksom er "kvalifisert" til å fastslå diagnoser, bare ved å lese en beskrivelse av en enkelt situasjon som noen skriver om her på forumet. Det er dessverre alt for mange her som ikke er intressert i å faktisk gi konstruktive tips til hvordan løse forskjellige situasjoner, de ønsker bare å lege liksom-psykolog for folk de aldri har møtt... 

:kaklehone:               

Anonymkode: f1397...36d

Skrevet

Aksept er viktig det. Å tenke på noe annet og ikke drukne i tanker over situasjonen du er i er også viktig ;) 

Anonymkode: 63a04...b8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...