Gjest Toppkarakter Skrevet 24. november 2018 #1 Skrevet 24. november 2018 Jeg jobber konstant på høygir og er utslitt, men tar det ikke opp med foreldrene i frykt for å være en skuffelse... Jeg kommer fra en familie der begge foreldre og storebror gikk studiespesialisering. De sammenligner hele tiden meg med storebroren min. Problemet er at jeg ikke gjør det like bra som han, broren min hadde 6 i nesten alle fag. Får jeg 3 på en prøve, må jeg rive den i stykker og passe på at foreldrene mine aldri får se den. Får jeg 4, må jeg gjøre omtrent det samme. For hos meg er 5 forventet karakter, og foreldrene mine forventer at jeg får det i alle fag. Og det er en forventning som jeg ikke klarer å leve opp til. Foreldrene mine er skilt, så hver av dem har mindre tid med meg enn i en vanlig familie, og når jeg skal balansere to familier, trening, hobbyer, venner, verv og skole uten å skuffe eller nedprioritere noen av dem, jobber jeg konstant på høygir for å få alt til å passe, noe det sjeldent gjør. Da er det skolen som blir nedprioritert, fordi da slipper jeg å se noen jeg bryr meg om inn i øynene og si at jeg ikke klarer det.
visp Skrevet 24. november 2018 #2 Skrevet 24. november 2018 På tide du gjør litt opprør. Jeg er helt sikker på at foreldrene dine er glad i deg uansett en 1`er eller 6`er, men de har blitt vant til å bruke tid på å snakke om dette. Dag ut og dag inn høres det ut som. Du må sette foten ned litt her ellers sliter du deg ut. Du trenger ikke å gi blaffen, men jobb for din egen del; ikke for foreldrene dine! Jeg syns du skal si det til de: Dere har forventninger som jeg IKKE klarer å leve opp til! Si også at det blir helt feil at du skal få vondt i magen om du får noe mindre enn 5. Krev at de går i tenkeboksen ang. dette. Du må få deg en stemme! 2
Husholdning1 Skrevet 24. november 2018 #3 Skrevet 24. november 2018 Og det foreldrene dine forventer betyr noe fordi?
Hadley Skrevet 24. november 2018 #4 Skrevet 24. november 2018 Be dem lese om https://en.wikipedia.org/wiki/Jennifer_Pan
Gjest Toppkarakter Skrevet 24. november 2018 #5 Skrevet 24. november 2018 2 timer siden, visp skrev: På tide du gjør litt opprør. Jeg er helt sikker på at foreldrene dine er glad i deg uansett en 1`er eller 6`er, men de har blitt vant til å bruke tid på å snakke om dette. Dag ut og dag inn høres det ut som. Du må sette foten ned litt her ellers sliter du deg ut. Du trenger ikke å gi blaffen, men jobb for din egen del; ikke for foreldrene dine! Jeg syns du skal si det til de: Dere har forventninger som jeg IKKE klarer å leve opp til! Si også at det blir helt feil at du skal få vondt i magen om du får noe mindre enn 5. Krev at de går i tenkeboksen ang. dette. Du må få deg en stemme! 2 timer siden, Husholdning1 skrev: Og det foreldrene dine forventer betyr noe fordi? 1 time siden, Hadley skrev: Be dem lese om https://en.wikipedia.org/wiki/Jennifer_Pan Takk for all innspill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå