Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg her med litt panikk og plager dermed dere med noe som meget mulig er en bagatell. :oops:

Har kjøpt skin smoothing cream og cleansing gel fra Dermalogica. Følte med en gang at rensegeleen renset huden min bedre enn andre produkter jeg har prøvd, selv uten bruk av toner. Har ikke problemhud, bare litt store porer/små urenheter på nese/hake.

MEN..

Nå har jeg fått et slags utslett i ansiktet. Ikke sånn som vises veldig godt, men huden føles ru og rar. Jeg har prøvd tusen ulike merker før og aldri reagert på noe, bortsett fra en krem fra Oil of U. engang på det sene åttitall. Dermalogica skal det liksom ikke være veldig vanlig å reagere på...

Derfor lurer jeg litt på om det er produktene jeg reagerer på eller om det kan være en kombinasjon av disse og påskesol/solkrem (bare litt, men det er jo en stund siden sist trynet var i sola..) som er årsaken. Ser litt ut som soleksem på en måte, men klør ikke. Ikke bruker jeg å få det i ansiktet heller.

Er det noen som har hatt det samme eller som tror de vet hva det skyldes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv prøvd dermalogica sine produkter. Både som hjemmeprodukter og i salong.

Jeg reagerte veldig på de. Fikk kløe og en type eksem på huden.

Men jeg brukte foundation til derma, og den var kjempefin. Brukte den i syv åtte år uten problem.

Gjest Estrella i.i
Skrevet

Jeg prøvde disse produktene i forrige uke, og fikk akkuratt samme reaksjon som dere. Synes også det var veldig rart, har aldri reagert på noe tidligere. Da jeg sluttet å bruke produktene ble jeg helt fin igjen. Synd, for jeg hadde store forhåpninger til dermalogica :(

Skrevet

Ja jeg hadde også store forhåpninger. Men vet ikke om det er begge to jeg reagerer på. Så får prøve dem en og en og se hva som skjer. Så slipper jeg kanskje med å ha sløst bort bare halvparten av pengene :-( .

Håper det er rensen jeg tåler... For gode fuktighetskremer synes jeg ikke det er så vanskelig å finne..

Merkelig da, jeg som har en hud som tåler alt av produkter...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Så rart...jeg har også reagert slik. Ikke så mange blemmer men noen små ruglete, spesielt på kinnene. I tillegg til at jeg kjennes veldig tørr ut og er rød i huden. Jeg trodde også at det var huden min som var "preget" av litt for mye vinter...... men må kanskje skifte merke jeg også.

Skrevet

:roll: Og jeg som akkurat har bestilt Dermalogica sett (heldigvis bare små tuber, men allikevel 230kr)... Blir jo litt redd for at jeg også skal oppleve dette :(

*krysser fingrene for at det går bra*

Gjest Anonymous
Skrevet

man skal reagere på dermalogica! det er bare positivt!!!

Gjorde det selv, og etter 1mnd var huden min SINNSYKT fin!

Huden vil ha ut "skitten" på en måte, derfor reaksjon ;)

Skrevet

Det har jeg nemlig lurt litt på... Eller så har jeg bare prøvd å overbevise meg om det. Også litt merkelig at det ikke klør eller er rødt på en måte.

Føler jeg har hatt problemer med å få renset de områdene hvor jeg for såvidt har lite problemer ordentlig. Og det er der jeg har fått reaksjon nå. har vanligvis veldig glatt og fin hud utenom t-sonen.

Nå etter et par dager har jeg litt småkviser i panna (har lang, tykk lugg heldigvis), og litt ru hud på kinnene (ingen blemmer, ikke særlig synlig heller, men litt rart å ta på.)

Var det noe lignende du hadde også gjest?

Skrevet
man skal reagere på dermalogica! det er bare positivt!!!

Gjorde det selv, og etter 1mnd var huden min SINNSYKT fin!

Huden vil ha ut "skitten" på en måte, derfor reaksjon ;)

Det hørtes jo ganske logisk ut, ja :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann Morea! Ja, det var slik jeg også fikk det, kløe og eksem. (Og jeg trodde jeg hadde en hud som tåler ALT). Fikk allergitabletter til legen, samt at jeg kutta ut Active Moist. Renseproduktene bruker jeg enda (og det går egentlig ganske bra.. men reagerer litt). Føler at jeg ikke har "råd" til å kaste produktene heller, jeg kjøpte jo inn av alt.

Skrevet

Føler kanskje nå at jeg var litt raskt ute med panikken :oops: . Huden min begynner faktisk å bli mye bedre. Har fremdeles noen små utbrudd på "unormale steder" for min ansiktshud. Men tror resultatet kommer til å bli veldig bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...