AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #1 Skrevet 24. november 2018 Trenger råd fra kvinner. Hva er ditt råd til å unngå "hauger" i hjemmet. Det er lett å hive klær etc et sted som blir et lagring sted, og til slutt en haug. Hvordan unngår du det eller hvordan har du organisert hjemmet som gjør hjemmet rett og slett til at alt er praktisk. Stikkord, kanskje bod, kanskje fristed og rom for kun klær, klær som byttes om i hverdagen til ulike formål. Fra mann, 40 Anonymkode: 8893f...eee
annebanane Skrevet 24. november 2018 #2 Skrevet 24. november 2018 Var det ikke Skarbø som nettopp var på tv og sa "fjern møbelet du lager hauger på"? Ellers gjelder det vel å ha et fint system slik at det er lettvint å rydde det vekk når en tar det, samt ta seg i nakken og bare gjøre det. Jeg lager alltids en liten haug på kontorstolen, men tar et sjau og fikser det før den blir stor. Ryddige skap, knagger å henge på, osv. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #3 Skrevet 24. november 2018 Har aldri "hauger" i hjemmet mitt av den enkle grunn at jeg rydder etterhvert fordi jeg syns husarbeid er så kjedelig. I tillegg ser jeg litt sport i å ha akkurat nok ting til at jeg kan ha det behagelig, men ikke så mye at det blir kaos. Jeg kvitter meg heller med ting, en å stadig utvide steder man "putter" ting som ekstra skap, lagring i boder osv. Klærene mine er enten i skittentøyskurven, til tørk eller brettet i skapet. De er ikke innom "haug" ever..samme gjelder alt annet. Anonymkode: 049c9...762 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #4 Skrevet 24. november 2018 Støtter personen over. Kvitt deg heller med ting. Som regel eier man mange ting og klær man ikke trenger og aldri bruker. Det man faktisk bruker bør ha sin faste plass som den legges tilbake til etter bruk. Klær har egne dunker når de er skitne. Anonymkode: 59de8...f5d 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #5 Skrevet 24. november 2018 Problemet er når klær er er brukt men ikke skitne. Da kan det bli haug altså.. Anonymkode: 68812...68f
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #6 Skrevet 24. november 2018 Kjøp knagger som du kan henge over dører. De syns jeg er helt glimrende for å henge klær som kun er brukt en gang og som kan brukes igjen. Her har jeg over baderomsdøren, en på soveromsdøren og ut til gangen. Kan også bruke kleshengere på dem om det ikke er hemper, eller er redd det blir skrukker på klærne. Anonymkode: 6750b...83c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #7 Skrevet 24. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjøp knagger som du kan henge over dører. De syns jeg er helt glimrende for å henge klær som kun er brukt en gang og som kan brukes igjen. Her har jeg over baderomsdøren, en på soveromsdøren og ut til gangen. Kan også bruke kleshengere på dem om det ikke er hemper, eller er redd det blir skrukker på klærne. Anonymkode: 6750b...83c Hm, er ikke noe glad i knagger på innsiden av dørene. Blokkerer utgang og ser rotete ut. Men jeg har mulighet for å sette opp flere knagger på veggen på badet, hmhm.. Anonymkode: 68812...68f
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #8 Skrevet 24. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hm, er ikke noe glad i knagger på innsiden av dørene. Blokkerer utgang og ser rotete ut. Men jeg har mulighet for å sette opp flere knagger på veggen på badet, hmhm.. Anonymkode: 68812...68f Hauger ser jo unektelig mer rotete ut da. Det blokkerer ikke noen utgang her, og ikke ser det rotete ut heller. Er ikke så mange klær og håndklær en må henge opp da. Men hver sin smak 🙂 Anonymkode: 6750b...83c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #9 Skrevet 24. november 2018 Om jeg har brukt en genser eller bukse som fremdeles er ren, legger jeg den rett og slett tilbake i skapet til bruk en annen gang. Disse plaggene kan fint brukes et par ganger før vask om man ikke gjør noe ganske skittent samme dag. Bruker knagger som henger over døra, har regelmessige rensing av alt jeg eier fordi for mye ting gjør meg nervøs. Har flyttet en del etter jeg ble voksen så da lønner det seg med lite eiendeler. Rydder også jevnlig. Bor i liten hybel så jeg har rett og slett ikke plass til sånne hauger Tror man rett og slett bare må ta seg i nakken å rydde unna jevnlig før det kan samle seg. Anonymkode: 235f5...25c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå