AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #1 Skrevet 24. november 2018 Må nok bare innse at det er over. Har vært sammen med samme mann i snart 12 år. De siste 7 årene kan vi telle sex’en på en hånd 😩 Vi verken kysser eller koser ellers heller. Han vil ikke og jeg får ingen forklaring Vi har tre barn sammen, og jeg er jo glad i han. Han virker bare ikke interessert i sex, og jeg holder på å klikke. For et par år siden var jeg på nippet til å være utro, men klarte ikke pga samvittigheten. Dette ble rotete og rart, men måtte få det ut et sted. Anonymkode: c1843...2db 2
Rotemor Skrevet 24. november 2018 #2 Skrevet 24. november 2018 Hva sier han når dere snakker om det? »Virker bare ikke interessert» holder ikke fra ditt ståsted heller. Dere må snakke om det. 7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #3 Skrevet 24. november 2018 Akkurat nå, Rotemor skrev: Hva sier han når dere snakker om det? »Virker bare ikke interessert» holder ikke fra ditt ståsted heller. Dere må snakke om det. Jeg har prøvd mange ganger, men jeg får ikke noe svar. Bare mumling. Prøvde på en fin måte å si at han burde ta seg en tur til legen. Da ble han sur 😒 Han er 45. Anonymkode: c1843...2db 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #4 Skrevet 24. november 2018 Jeg hadde gått for lenge siden, hadde aldri akseptert så lite sex i et forhold, uten en ordentlig forklaring. Anonymkode: 8f6f1...040 18
visp Skrevet 24. november 2018 #5 Skrevet 24. november 2018 Jeg vil tro alle sider av forholdet sliter litt når det har kommet dithen. Kan ikke bare kalles et sexliv-problem da. 8
Katten.2.0 Skrevet 24. november 2018 #6 Skrevet 24. november 2018 Har dere vurdert et åpent forhold? 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #7 Skrevet 24. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde gått for lenge siden, hadde aldri akseptert så lite sex i et forhold, uten en ordentlig forklaring. Anonymkode: 8f6f1...040 Rart at det aldri skal være et alternativ at partneren kan ligge med andre. Man må alltid "gå", med alt det dette medfører. Anonymkode: 3fa21...ce0 6
visp Skrevet 24. november 2018 #8 Skrevet 24. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Rart at det aldri skal være et alternativ at partneren kan ligge med andre. Man må alltid "gå", med alt det dette medfører. Anonymkode: 3fa21...ce0 For de fleste forhold som har blitt til noe ræva ville nok dette vært en elendig løsning. 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #9 Skrevet 24. november 2018 Hvordan oppfører du deg mot ham generelt? Er du en ok person å bo sammen med? Kan jo hende at noe du gjør avtenner ham. Det er flere undersøkelser som sier at mannen får mer sex om han hjelper til huset, er det noe du kan hjelpe ham med? Kanskje han egentlig er homo? Har du spurt om det? Kanskje du skal spørre om hans sexuelle preferanser og se om det er noe du kan hjelpe til med? Han har ikke bare mistet lysten, noe ligger bak helt sikkert. Anonymkode: 5644d...619
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #10 Skrevet 24. november 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan oppfører du deg mot ham generelt? Er du en ok person å bo sammen med? Kan jo hende at noe du gjør avtenner ham. Det er flere undersøkelser som sier at mannen får mer sex om han hjelper til huset, er det noe du kan hjelpe ham med? Kanskje han egentlig er homo? Har du spurt om det? Kanskje du skal spørre om hans sexuelle preferanser og se om det er noe du kan hjelpe til med? Han har ikke bare mistet lysten, noe ligger bak helt sikkert. Anonymkode: 5644d...619 Nå er selvtilliten min så skakkjørt at jeg ser bare feil med meg selv, så vet ikke om jeg kan svare på det 😐 Ja, jeg har spurt om han er homo, og han ble rasende.. 🙈 jeg har fortsatt ikke slått fra meg den tanken.. Anonymkode: c1843...2db 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #11 Skrevet 24. november 2018 40 minutter siden, visp skrev: For de fleste forhold som har blitt til noe ræva ville nok dette vært en elendig løsning. Virkelig? Man får unna et stort problem i hverdagen og mye frustrasjon forsvinner. Men man kan ikke akkurat si at folk er løsningsorienterte når det kommer til dette. Det går helst ut på å holde seg til gamle, fastgrodde mønstre uten egen tanke. Anonymkode: 3fa21...ce0 1
BMW 5-serie 535D Skrevet 24. november 2018 #12 Skrevet 24. november 2018 Han har vært utro i flere år 3
visp Skrevet 24. november 2018 #13 Skrevet 24. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Virkelig? Man får unna et stort problem i hverdagen og mye frustrasjon forsvinner. Men man kan ikke akkurat si at folk er løsningsorienterte når det kommer til dette. Det går helst ut på å holde seg til gamle, fastgrodde mønstre uten egen tanke. Anonymkode: 3fa21...ce0 Jeg kjenner ingen som fungerer sånn. Om sexen er død vil de fleste også anse forholdet som dødt. På tide å komme seg ut nettopp for å bryte mønstre. Om man er bestevenner og er bundet av barn og materielle ting, så kan man vel vurdere om man kan leve som venner og skaffe seg kjærester utenfra, men tror det er fåtallet som ville trives med en sånn løsning. Det store problemet her er jo at de ikke lever som partnere. Hvordan skal det hjelpe å begynne med andre partnere men fremdeles bo under samme tak som den du ikke syns noe særlig om lengre? 6
Gjest Warrior Skrevet 24. november 2018 #14 Skrevet 24. november 2018 Du har rett på sex. Snakk sammen. Si hva du mener. Han kan ikke nekte deg å ha et sexliv.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #15 Skrevet 24. november 2018 4 minutter siden, visp skrev: Jeg kjenner ingen som fungerer sånn. Om sexen er død vil de fleste også anse forholdet som dødt. På tide å komme seg ut nettopp for å bryte mønstre. Om man er bestevenner og er bundet av barn og materielle ting, så kan man vel vurdere om man kan leve som venner og skaffe seg kjærester utenfra, men tror det er fåtallet som ville trives med en sånn løsning. Det store problemet her er jo at de ikke lever som partnere. Hvordan skal det hjelpe å begynne med andre partnere men fremdeles bo under samme tak som den du ikke syns noe særlig om lengre? Det er vel nettopp problemet. Man skal "gå" fordi det er det mest kjente mønsteret. Om en fungerer bra på de fleste plan unntatt sexen, vil det være hensiktsmessig å vurderer andre løsninger. Ikke minst dette med å rive opp barn fra en trygg tilværelse. Man kan se paradokset i å ødelegge et trygt hjem for barn, bare fordi en eller begge foreldrene ikke får pult. Anonymkode: 3fa21...ce0 4
Gjest Monsieur Beau Skrevet 24. november 2018 #16 Skrevet 24. november 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Må nok bare innse at det er over. Har vært sammen med samme mann i snart 12 år. De siste 7 årene kan vi telle sex’en på en hånd 😩 Vi verken kysser eller koser ellers heller. Han vil ikke og jeg får ingen forklaring Vi har tre barn sammen, og jeg er jo glad i han. Han virker bare ikke interessert i sex, og jeg holder på å klikke. For et par år siden var jeg på nippet til å være utro, men klarte ikke pga samvittigheten. Dette ble rotete og rart, men måtte få det ut et sted. Anonymkode: c1843...2db Du er selv ansvarlig for ditt eget sexliv. Det betyr at du kan gi deg selv nytelse og orgasme. Det betyr også at du er ansvarlig for kommunikasjon og å ta ansvar for samlivet ditt dersom det ikke er følelsesmessig og fysisk tilfredstillende. I stedet for å finne seg i situasjonen må du og mannen din snakke om det som er vanskelig. Jeg tipper det ikke bare er sex dette gjelder men samlivet generelt. Du har tatt en helt riktig besluttning om å ikke være utro. Det gir ihvertfall ikke mer nærhet og sex. Du har rett til å sette krav til at mannen din, du trenger ikke å finne deg i en mann som ikke vil snakke om problemene. Gå til terapi, aller helst sammen, men om ikke han vil, så går du alene. Våg å snakke om det som er vanskelig.
visp Skrevet 24. november 2018 #17 Skrevet 24. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er vel nettopp problemet. Man skal "gå" fordi det er det mest kjente mønsteret. Om en fungerer bra på de fleste plan unntatt sexen, vil det være hensiktsmessig å vurderer andre løsninger. Ikke minst dette med å rive opp barn fra en trygg tilværelse. Man kan se paradokset i å ødelegge et trygt hjem for barn, bare fordi en eller begge foreldrene ikke får pult. Anonymkode: 3fa21...ce0 Det her er så veldig mye mer komplisert enn om man får pult eller ei. Det er en veldig uvanlig løsning å komme med forslaget om åpent forhold. Da trenger man ikke å late som om dette er den smarteste løsningen. Mon tro hvor mange som velger den veien når ting begynner å skurre hjemme. Det er virkelig for spesielt interesserte. Og det nok kun èn av partene som får brukt løsningenen. Og igjen; om man er bestevenner og velger å holde sammen for barnas skyld så gjør man det. I de fleste tilfellene vil jeg tro man er alt annet enn venner på slutten. Hva er egentlig galt med kjente mønstre? Man jobber sjeldent mot sitt eget reaksjonsmønster. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #18 Skrevet 24. november 2018 Jeg lever også uten pga sykdom hos han,men vi kan snakke om det og han kan ikke noe for dette,men hadde han nektet å gå til lege eller å prate om det,eller å ikke prøvd noe for problemet hadde jeg dratt. Anonymkode: b1be3...42e 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #19 Skrevet 24. november 2018 Damer er så utrolig sexfikserte. Alt handler som sex. Livet er bare sex, sex og sex. Anonymkode: 784a1...76d 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #20 Skrevet 24. november 2018 1 minutt siden, visp skrev: Det her er så veldig mye mer komplisert enn om man får pult eller ei. Det er en veldig uvanlig løsning å komme med forslaget om åpent forhold. Da trenger man ikke å late som om dette er den smarteste løsningen. Mon tro hvor mange som velger den veien når ting begynner å skurre hjemme. Det er virkelig for spesielt interesserte. Og det nok kun èn av partene som får brukt løsningenen. Og igjen; om man er bestevenner og velger å holde sammen for barnas skyld så gjør man det. I de fleste tilfellene vil jeg tro man er alt annet enn venner på slutten. Hva er egentlig galt med kjente mønstre? Man jobber sjeldent mot sitt eget reaksjonsmønster. Det er en veldig uvanlig løsning pga at folk ikke evner å tenke gjennom alternative løsninger, men holder seg til gammelt vrøvl. At bare en av partene får brukt min løsning, er vel også hele poenget her? Og igjen, om man er bestevenner og kun det i et forhold, hvorfor skulle man nekte den ene parten å ha sex med andre når en selv ikke vil? Jeg nekter ikke min bestevenn sex og det gjør nok ikke du heller. Men når bestevennen på papiret er ens ektemake, nei da går det ikke. Galskap. Det som er galt med kjente mønstre er at de åpner ikke for nytenking. Man er på det samme gamle indoktrinerte tullet uten egen tanke. Anonymkode: 3fa21...ce0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå