Gå til innhold

Hvordan forsvarer dere det å kjøre bil. Sånn helt ærlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle går på foreldre som røyker. Nei, det er ikke bare bra det! Men altså. Dere spyr ut eksos hver bidige dag, dere bor i større byer hvor eksos fra tusenvis av biler spyr ut eksos. Vet dere? Jeg bor i en by hvor støv og eksos fra DERE med BARN gjør at jeg må vaske vinduer minst en han i måneden for å i det hele tatt å kunne se ut av vinduet bor. Ja, midt i byen hvor flere barnefamilier bor! Hvordan i svarteste, bokstavelig talt, forsvarer dere dette? 

Jeg tenker at her kommer lite respons. Helt fint. Det beviser bare at dere ikke har et forsvar i det hele tatt! Jeg må lufte på nattestid. Ikke bra det en gang, men jeg har ikke små barn heller! Takk og pris. 

Det er kollektiv transport her. Hvert femtende minutt, hver halvtime og time. Så nei, ikke skyld på dårlig tid. Og om så er? Er ikke ditt barn verdt den tiden ekstra? 

Ikke nok med på morgenen og ettermiddag  ved levering og henting i barnehage, jobb osv. Det er trening og interesser utenom også. Og eksosen ligger som giften den er over hele området. Her og over alt.

Det er ikke bare jobb, barnehage og skole og aktiviteter. Det er å bruke bilen over alt. Det latterlige er at dere bruker den til treningstudiot! Noe så surrealistisk all den tid dere kunne gått hver hver samme strekning og fått samme utbytte av trening. Eller løpt! 

Men neeiida! Her spyr dere ut eksos i vilden sky, så hva med barna deres?? Hva med miljøet de skal vokse opp I??

Nemlig. Dere er så sinnsykt egoister og ignorante. Hvorfor gjør dere dette? Jo færre svar her, jo mer rett har jeg jo. Og. Det tåpeligste av alt er denne enorme demonstrasjonen av bompenger 😄 dere er så indignerte over å bruke penger på å skade barna deres og miljøet. Altså. Alvorlig?! 

Anonymkode: b0f1e...462

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye enklere å kjøre bil. 

Anonymkode: c894d...bcf

• Liker 15
Skrevet

Det er veldig praktisk med bil, da. 

Anonymkode: 069e4...624

• Liker 8
Skrevet

Hehe ser du er inspirert. Jeg sykler men en kveld i uka kjører jeg bil til øvelse. Dit kommer jeg meg ikke på sykkel bla fordi det er langt og ingen sykkelvei pluss at instrumentet er for stort til å bindes på sykkelen. Men, jeg samkjører med andre til øvelsen. Uten oss som samkjører blir det ikke korps, så få medlemmer er vi. 

Anonymkode: 77633...d31

• Liker 4
Skrevet

Praktisk er det med sykkel også. El motor og en romslig kurv så går det meste. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Praktisk er det med sykkel også. El motor og en romslig kurv så går det meste. 

Syntes du det hadde vært praktisk å sykle i 15 minus også ? 

• Liker 18
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye enklere å kjøre bil. 

Enklere? Å skade både mennesker og miljø? Ikke minst barna? Så bra. Jeg dropper ironiflagg. 

• Liker 7
Skrevet

Syntes du det hadde vært praktisk å sykle i 15 minus også ? 

Kulde og eksos er jo enda verre. Elsk barna og framtiden. Dropper ironiflagg her også. 

Skrevet

Kan noen med barn svare og forsvare? 

Skrevet

Jeg gidder ikke å forsvare eller forklare naturlig adferd, være seg bilkjøring, eksos, kjøttspising eller røyking i friluft. Man kan aldri vinne slike debatter, så jeg retter heller et kritisk blikk mot de fordomsfulle, stive, rigide menneskene som ikke skjønner at det er mye som går bra her i verden....

• Liker 45
Skrevet

Jeg har barn. 

Ikke alle bor i storby :)

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enklere? Å skade både mennesker og miljø? Ikke minst barna? Så bra. Jeg dropper ironiflagg. 

Sa jeg det? Nei. Det er mye enklere å slenge seg inn i en bil som frakter deg fra A til Å på kortere tid tilogmed. 

• Liker 4
Skrevet

Det er åpenbart du aldri har bodd i bygda 

• Liker 47
Skrevet
2 minutter siden, Rotemor skrev:

Jeg gidder ikke å forsvare eller forklare naturlig adferd, være seg bilkjøring, eksos, kjøttspising eller røyking i friluft. Man kan aldri vinne slike debatter, så jeg retter heller et kritisk blikk mot de fordomsfulle, stive, rigide menneskene som ikke skjønner at det er mye som går bra her i verden....

Hva var det for et svar? Naturlig adferd? Eh.  Nei du. Den holder nok ikke. Det mest naturlige er å bruke kroppen . Å gå! Eller så kan man jo sykle? I verste (???) fall bruke kollektiv transport? 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sa jeg det? Nei. Det er mye enklere å slenge seg inn i en bil som frakter deg fra A til Å på kortere tid tilogmed. 

Og skade barn og miljø. Ok. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kulde og eksos er jo enda verre. Elsk barna og framtiden. Dropper ironiflagg her også. 

Enda værre var ikke der jeg snakket om. Det er drit vondt å sykle i så mange minus. Jeg har f.eks 8 minutter med bil til jobb, skulle jeg syklet så måtte jeg ha syklet i 1 time, det har jeg prøvd. Det er også mange oppoverbakker så man blir svett. Jeg jobber natt og bussene matcher ikke med tiden når jeg skal hjem og vil sove. 

Skrevet
4 minutter siden, kflu skrev:

Jeg har barn. 

Ikke alle bor i storby :)

Men du må bruke bil da? 

Skrevet

Hva var det for et svar? Naturlig adferd? Eh.  Nei du. Den holder nok ikke. Det mest naturlige er å bruke kroppen . Å gå! Eller så kan man jo sykle? I verste (???) fall bruke kollektiv transport? 

Nei. Det kommer helt an på hvirdan man bor og hvordan man lever. Skal man levere barn i barnehage og SFO før jobb og avstandene er store, så kan man ikke alltid velge, nei...

• Liker 14
Skrevet

Enda værre var ikke der jeg snakket om. Det er drit vondt å sykle i så mange minus. Jeg har f.eks 8 minutter med bil til jobb, skulle jeg syklet så måtte jeg ha syklet i 1 time, det har jeg prøvd. Det er også mange oppoverbakker så man blir svett. Jeg jobber natt og bussene matcher ikke med tiden når jeg skal hjem og vil sove. 

God trening! Eller trener du innendørs på helsestudio kanskje? Hvor du kjører bil til og fra? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Rotemor skrev:

Nei. Det kommer helt an på hvirdan man bor og hvordan man lever. Skal man levere barn i barnehage og SFO før jobb og avstandene er store, så kan man ikke alltid velge, nei...

Jo. Du har et valg. Selvfølgelig har du det! Det Du kommer fram med bil, kommer du fram med sykkel. Selvfølgelig! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...