AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #1 Skrevet 24. november 2018 Jeg vurderer å kjøpe en Skandinavia-sofa nr 2. Den jeg allerede har er i stoffet Nantes. Hvilke stoff fra bolia har dere erfaring med? Er det noen av stoffene som nupper mer enn andre? Jeg ser helst etter et stoff som er mykere enn Nantes. Tips? 🙂 (jeg har vært i fysisk butikk, og est på sidene til bolia om martindale, nupper etc men ønsker tilbakemelding fra folk som har gjort egne erfaringer) Anonymkode: 1047b...7e7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #2 Skrevet 24. november 2018 Jeg har London på 3`dje året nå, ingen nupper her. Veldig fornøyd Anonymkode: 3283d...4ae
Ella_Bella Skrevet 9. januar 2019 #3 Skrevet 9. januar 2019 Jeg hiver meg på denne - jeg er i ferd med å bestille sofa. Jeg synes Nantes ser finere ut uten de grove trådene, men den er altså mye stivere enn London? Noen flere med erfaringer og anbefalinger? Det er mye penger å bruke på en sofa man kanskje ikke blir fornøyd med..
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #4 Skrevet 9. januar 2019 jeg har som TS Bolia sofa med Nantes, og opplever den ikke som stiv, og den holder seg veldig bra. Vår sofa er vel kanskje snart 7 år gammel og ser helt ny ut. På tross av daglig sitting. Anonymkode: d45e7...742
Ella_Bella Skrevet 9. januar 2019 #5 Skrevet 9. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg har som TS Bolia sofa med Nantes, og opplever den ikke som stiv, og den holder seg veldig bra. Vår sofa er vel kanskje snart 7 år gammel og ser helt ny ut. På tross av daglig sitting. Anonymkode: d45e7...742 Takk for svar! Jeg ble litt skeptisk til kvaliteten utfra de innleggene jeg har lest her inne, der flere har reklamert på sofaene. Du har altså ikke opplevd noen problemer?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #6 Skrevet 9. januar 2019 1 minutt siden, Ella_Bella said: Takk for svar! Jeg ble litt skeptisk til kvaliteten utfra de innleggene jeg har lest her inne, der flere har reklamert på sofaene. Du har altså ikke opplevd noen problemer? nei jeg har ikke det, men har også lest om negative erfaringer fra andre. Jeg lurer på om grunnen er at sofaen vår er gammel, kanskje kvaliteten blitt dårligere i senere tid? Vi har også katter og små barn, og det er veldig kjekt med sofatrekk som kan tas av og vaskes - for det har vi gjort mange ganger. Og det tålte sofa også ganske bra. Jeg er vel ikke mye til hjelp her, da jeg ikke har erfaring med andre stoffer fra Bolia. Anonymkode: d45e7...742
Ella_Bella Skrevet 9. januar 2019 #7 Skrevet 9. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: nei jeg har ikke det, men har også lest om negative erfaringer fra andre. Jeg lurer på om grunnen er at sofaen vår er gammel, kanskje kvaliteten blitt dårligere i senere tid? Vi har også katter og små barn, og det er veldig kjekt med sofatrekk som kan tas av og vaskes - for det har vi gjort mange ganger. Og det tålte sofa også ganske bra. Jeg er vel ikke mye til hjelp her, da jeg ikke har erfaring med andre stoffer fra Bolia. Anonymkode: d45e7...742 Joda, det er til hjelp! 😄 Jeg avbestilte nettopp en sofa med Nantes fordi jeg hadde valgt mint og det er større fare for misfarging fra jeans o.l. Valg av stoff er det absolutt vanskeligste - har ikke funnet ett eneste stoff jeg liker i de andre møbelkjedene.. Jeg blir nok sittende med den gamle jeg har.. 😭
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #8 Skrevet 9. januar 2019 1 hour ago, Ella_Bella said: Joda, det er til hjelp! 😄 Jeg avbestilte nettopp en sofa med Nantes fordi jeg hadde valgt mint og det er større fare for misfarging fra jeans o.l. Valg av stoff er det absolutt vanskeligste - har ikke funnet ett eneste stoff jeg liker i de andre møbelkjedene.. Jeg blir nok sittende med den gamle jeg har.. 😭 Åh men mint er jo fantastisk fin, ønsket meg denne. Men vi har den i beige, og kommer ikke til å bytte sofa bare for å få ny farge. Vi har dog regel om å ikke sitte på sofa i jeans. Altså, det er ingen bestemt regel, er bare at vi bytter til inneklær da vi kommer hjem. Det er mer hygiene enn at jeg tenkte at sofa kan bli skadet (det visste jeg ikke). Vi har altså lys sofa. Er jo grunnen at den må vaskes til tider.. Anonymkode: d45e7...742
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #9 Skrevet 9. januar 2019 Jeg endte opp med en Skandinavia i ullstoffet Qual i en mintgrønn farge. Er veldig fornøyd! (Ingen nupping foreløpig) 😍 Anonymkode: 1047b...7e7
Ella_Bella Skrevet 9. januar 2019 #10 Skrevet 9. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Åh men mint er jo fantastisk fin, ønsket meg denne. Men vi har den i beige, og kommer ikke til å bytte sofa bare for å få ny farge. Vi har dog regel om å ikke sitte på sofa i jeans. Altså, det er ingen bestemt regel, er bare at vi bytter til inneklær da vi kommer hjem. Det er mer hygiene enn at jeg tenkte at sofa kan bli skadet (det visste jeg ikke). Vi har altså lys sofa. Er jo grunnen at den må vaskes til tider.. Anonymkode: d45e7...742 Ånei, ikke si det - nå er den avbestilt.. 😜 Men vi har jo gjester i jeans rett som det er, så det er best å være på den sikre siden. Vurderer London burgundy (hvis den er mer mørk rosa enn rød) eller blue, men ble som sagt redd for at kvaliteten ikke matcher prisen. Decisions, decisions! 😅 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #11 Skrevet 9. januar 2019 Jeg har ALDRI opplevd at jeans farger av på meg selv eller underlaget jeg sitter på. Vet ikke om det har noe med merke å gjøre? Anonymkode: 0d6e1...b52
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2019 #12 Skrevet 10. januar 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ALDRI opplevd at jeans farger av på meg selv eller underlaget jeg sitter på. Vet ikke om det har noe med merke å gjøre? Anonymkode: 0d6e1...b52 Dette er avsporing, men Nei, det er heller på grunn av din preferanse for jeansfarge. Om du liker mørke, indigo jeans - de vil farge av i begynnelsen, uansett, det er uunngåelig på grunn av fargestoff og prosess som brukes. De er "overfarget" med vilje. Det er "by design", og uavhengig av merke og pris. Anonymkode: d45e7...742
Ella_Bella Skrevet 10. januar 2019 #13 Skrevet 10. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er avsporing, men Nei, det er heller på grunn av din preferanse for jeansfarge. Om du liker mørke, indigo jeans - de vil farge av i begynnelsen, uansett, det er uunngåelig på grunn av fargestoff og prosess som brukes. De er "overfarget" med vilje. Det er "by design", og uavhengig av merke og pris. Anonymkode: d45e7...742 Det stemmer - vet noen som nå bytter fra lys til mørk sofa pga dette problemet. Det er sikkert noen jeans som ikke er overfarget, men slikt vet man jo ikke på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #14 Skrevet 7. februar 2019 Bolia er en skikkelig hoax som ikke er i nærheten av å være verdt prisen. Det _ser_ dyrt og "design" ut og stylistene er flinke til å sette sammen utstillinger. Konstruksjon, sømmer, puteinnmat er etter hva jeg ser og hører om heller bedrøvelig. De er produsert i lavkostland og på rimeligste vis. At folk punger ut så mye for 2-hånds design av så laber kvalitet fremfor å kjøpe f.eks. LK Hjelle, Tonning & Stryn, Naver Collection e.l. er et mysterium. Anonymkode: b5215...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #15 Skrevet 9. februar 2019 On 2/7/2019 at 10:08 PM, AnonymBruker said: Bolia er en skikkelig hoax som ikke er i nærheten av å være verdt prisen. Det _ser_ dyrt og "design" ut og stylistene er flinke til å sette sammen utstillinger. Konstruksjon, sømmer, puteinnmat er etter hva jeg ser og hører om heller bedrøvelig. De er produsert i lavkostland og på rimeligste vis. At folk punger ut så mye for 2-hånds design av så laber kvalitet fremfor å kjøpe f.eks. LK Hjelle, Tonning & Stryn, Naver Collection e.l. er et mysterium. Anonymkode: b5215...7b6 jeg er ikke enig. Ser du skriver i en annen tråd også. Men jeg har tidligere hatt sofa fra Ikea, sofa fra Amøbler, og nå Bolia-sofa. Det er milevis kvalitetsforskjell. Bolia sofa ser fint og stramt ut etter flere år bruk. Putene blir ikke slappe og stygge. Putetrekkene kan tas av og vaskes, noe som veldig kjekt med små barn. Etter flere vask ble ikke putetrekkene en størrelse mindre, som skjedde med Ikea sofa. De passer akkurat like bra. Har Skandinavia med kaldskum. De andre merkene du nevner har jeg aldri hørt om, men antar at de er alt for dyre. Anonymkode: d45e7...742 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #16 Skrevet 9. februar 2019 Var ikke fornøyd med ullstoffet til mer enn moderat bruk. Nantes har jeg vært veldig fornøyd med Har hatt 2 sofaer med det. Anonymkode: 9c41e...fa4
Drama_Queen Skrevet 9. februar 2019 #17 Skrevet 9. februar 2019 Vi hadde Nantes multi grey. Den så ikke ut etter kort tid:/ masse flekker som ikke gikk bort. Følte «alt» laget flekker.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #18 Skrevet 10. februar 2019 On 2/9/2019 at 5:38 PM, AnonymBruker said: jeg er ikke enig. Ser du skriver i en annen tråd også. Men jeg har tidligere hatt sofa fra Ikea, sofa fra Amøbler, og nå Bolia-sofa. Det er milevis kvalitetsforskjell. Bolia sofa ser fint og stramt ut etter flere år bruk. Putene blir ikke slappe og stygge. Putetrekkene kan tas av og vaskes, noe som veldig kjekt med små barn. Etter flere vask ble ikke putetrekkene en størrelse mindre, som skjedde med Ikea sofa. De passer akkurat like bra. Har Skandinavia med kaldskum. De andre merkene du nevner har jeg aldri hørt om, men antar at de er alt for dyre. Anonymkode: d45e7...742 IKEA og sofaer fra billigkjeden A-møbler er jo også dritt. Den du siterte snakket om sofaer fra kvalitetsleverandører. Anonymkode: e808e...3f6
Sola de Skrevet 10. februar 2019 #19 Skrevet 10. februar 2019 Nantes skulle jeg si, var bra, men ser det er mange forskjellige erfaringer med det
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #20 Skrevet 11. februar 2019 På 9.2.2019 den 20.33, Drama_Queen skrev: Vi hadde Nantes multi grey. Den så ikke ut etter kort tid:/ masse flekker som ikke gikk bort. Følte «alt» laget flekker. Hvilke flekker fikk du? Altså av hva? Min sofa med nøyaktig samme stoff og farge har blitt brukt til hverdagsofa i 1,5år, av tre barn. Jeg har bare vasket av en liten sjokoladeflekk, ellers er stoffet like fint som da den var ny 😊 Anonymkode: 1047b...7e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå