Gå til innhold

Treningstøy - hvor kjøper du det (og hva slags)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt veldig interessert i trening i det siste, og ønsker å kjøpe fine treningsklær. Hvor kjøper du dine, og hvordan type klær kjøper du? :) 

Anonymkode: 9c5fb...64c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål, jeg er selv på utkikk etter litt nytt. Det jeg har er nå altfor stort etter å ha gått ned fra str 52-56 til 44/46.

Jeg har benyttet meg av Black Friday-tilbud, så jeg kjøpte blant annet 2XU-tights for 299 kr hos XXL (ellers er jeg ikke så opptatt av merker, men får se da om merket holder det de lover) igår. Utover XXL, har jeg handlet noe hos Stormberg, G-Sport/GMax osv. Jeg er glad i merker som Adidas, Nike, Röhnisch osv, men har også handlet f.eks hos Ellos, synes de har en del fint treningstøy også (og de har jo merketøy i tillegg, for den som er opptatt av sånt). 

Det siste jeg ser etter nå, er en god treningsbh, gjerne et par stykker, siden jeg ikke har så mange. Får titte litt mer rundt. :) 

• Liker 1
Skrevet

Her går det i gode gamle Nike tights (svart) og treningstopper i ymse slag fra H&M :)

• Liker 1
Skrevet

Har en del fra familiebutikken fordi at de har ofte salg på endel merkevarer også har jeg litt fra Cubus og HM

Skrevet

Bruker mest adidas, noe nike og puma. Synes adidas jevnt over har best passform. Joggesko bruker jeg aldri puma, men asics og reebok i tillegg til adidas og nike. Litt om hverandre og etter hva jeg får tak i når noe er blitt slitent. Jeg (mann) bruker ikke tights annet enn noen som når meg til knærne under fotballshorts, synes det viser altfor mye. Jeg har noen få plagg fra under armour som synes bra. Ikke så glad i alt det supersyntetiske for tiden, så jeg bruker fortsatt helst bomulls t-skjorter med eventuelt noe annet i stoffet, polyester treningsdresser, hele eller bare buksa og to par bomullsokker. 

Anonymkode: e1cf0...e13

Skrevet

Trener stort sett i teknisk tights og t-skjorte. Kjøper etter passform, materiale og pris uten å tenke noe på merke, men sånn ender det tydeligvis da:

-Flest treningstightser fra Nike
-Flest treningstopper fra Puma og Asics
-Sko fra "alle" merker - Adidas, NB, Nike og Asics
-Trenings-BH fra Casall

Det meste kjøper jeg på XXL, så og si alt på salg. Synes mye er overpriset på fullpris (1000 kr for en treningstights??!!) Kjøper stort sett i svart når det er mulig, det går jeg ikke lei av og trenger ikke tenke på at det skal matche. (Men ikke alltid det er det sorte som er på salg da, så har en del forskjellige farger likevel...) 

Kjøper nytt når ting blir utslitt (noe jeg føler skjer alt for sjeldent, haha!). 

Om du tenker å løpe/trene ute på vinteren så anbefaler jeg vintertights! Jeg har "på trass" unngått å kjøpe det i alle år, men gjorde det i år - elsker den! Mye bedre enn å løpe i tights med ull under. (Må riktignok sikker ha ull under når det blir skikkelig vinter..) 

Anonymkode: 35c79...902

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg handler aller mest på Sport Outlet. Treningsklær, yttertøy, turtøy, sko etc. til ca 50-75% avslag. Fører mye Röhnisch, Endurance, Daniel Franck etc. 

Jeg trener mest styrke, litt HIIT så jeg kjøper kompresjonstightser, løse treningsbukser, treningstopper, treningsbher, tynn treningsjakker og joggesko.

Jeg blir motivert av nye fine treningsklær i freshe farger. 😄 

Anonymkode: f2aae...76d

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker Sportamore og Zalando sine nettbutikker for kjøp av treningsklær. Sportamore sitt eget merke, Blacc, er grisebillig og mye av det er veldig bra.

Favorittmerker når det kommer til de ulike typene treningsklær:

Tights: Aim'n og Blacc. Aim'n kjøper jeg mye brukt, faktisk, eller på salg rundt forbi.

Topp: Har egentlig ingen preferanser her. Har noen fra Only Play som jeg liker, noen fra Puma, noen fra Drop of Mindfullness osv. Her er jeg lite kresen, så jeg velger ofte ting som er på supertilbud på zalando.

Sko: Adidas. Kjøpte det siste paret mitt fra adidas.no, da det var der det var billigst akkurat der og da.

Treningsbh: Favoritten min er en fra Even&Odd active. Har 6 av den tror jeg. Jeg trenger ikke så mye støtte, og liker best bh'er med tynne stropper. Kjøpte nylig en fra Nike, fra barneavdelingen - den er supergod. :hoho:  

Skrevet

Jeg har tidligere handlet mye fra X-life og Get Inspired, men har unngått dem siste årene, mest fordi de har sponset shady bloggere, og når jeg har vært innom nettsidene synes jeg utvalget hos begge har blitt mindre (X-life) og mindre fristende (Get Inspired). På Keepfit.no og Runwild.no finner jeg også innimellom noe bra, og noe ikke alle de andre butikkene har, og frakten er lynrask.

Benytter nok mest Zalando og Sportamore, siden de både har stort utvalg, enkel retur og hyppige rabatter. Har også bestilt direkte fra Reeboks nettsider nylig, noe som funket kjempefint.

Jeg holder meg ofte til samme merkene til forskjellige typer plagg, siden jeg opplever at de passer kroppsformen min, og jeg liker designet og kvaliteten:

Tights: LNDR, ingen over, ved siden av, eller i nærheten.

T-skjorter/singlet: Reebok, evnt Under Armour eller Nike

Sports-bh: Adidas (evnt Under Armour). Holder meg konsekvent til de dyrere variantene som har formpressede cuper og kommer i vanlige bh-størrelser, heller enn sånne topper som kommer i S-M-L. De sitter bedre og ser bedre ut.

Treningsbukser/henge-rundt-i-huset/ut for å gjøre kjapt ærend-bukser: Casall

Løpesko finner jeg som regel hos Adidas, sko til innendørs cardio fra Reebok, og bruker Converse til styrketrening.

Å skrive dette ned i detalj nå, får meg til å innse at det åpenbart hadde vært helt krise for min del om jeg måtte velge et merke, eller bare å handle fra en butikk/nettbutikk.😀 😶

Skrevet

Jeg har mye fra Nike som har holdt i MANGE år (vi snakker 5-6), ellers er det mye billige merker. Har treningsbh-er fra H&M, trenger ikke mye støtte, og topper er alt fra Adidas/Nike/Twentyfour/H&M og en del engelske merker. Jeg har nok treningsklær, så jeg kjøper veldig sjeldent noe nytt. Elsker Lululemon-tightsen min jeg kjøpte i NY, skulle gjerne hatt en til, men de er så dyre.

Kompresjonstights har jeg prøvd, og jeg liker de ikke noe spesielt. Grusomme å ta på, og har ikke merket forskjell med og uten. På vei til/fra trening har jeg gjerne en tynn fleece eller en hettegenser. Jeg trener ikke ute for tiden pga skade, så mine treningsjakker ligger ubrukt for tiden.

Joggesko har jeg fra Asics, jeg overpronerer og det er kun Gel Kayano som gir god nok støtte når jeg jogger.

Anonymkode: 4220c...fb8

Skrevet

Treningstights: Favoritt-tightsen er fra 2xu, ikke fordi jeg tror den gir noe bedre effekt enn andre tightser, men fordi den sitter utrolig bra på. Ellers har jeg et par fra reebok og nike.

Sports-bh: Litt av hvert egentlig, liker best de standarde fra nike, ellers har jeg noen fra cubus/hm som fungerer helt greit.

T-skjorte: Liker t-skjortene litt oversized og ikke med innsving, kjøper de derfor alltid i herreavdelingen. Ofte fra hm.

Joggesko: Asics, alltid!

Anonymkode: 662f2...ca2

Skrevet

Handlet en del på tights.no, elsker merkene icaniwill, craft, stronger, aim'n og femme. Så har vi jo Gymshark da!:) 

Anonymkode: 98872...139

Skrevet

Så mye bra inspirasjon her! 😄

Skrevet
På 28.11.2018 den 23.25, AnonymBruker skrev:

Handlet en del på tights.no, elsker merkene icaniwill, craft, stronger, aim'n og femme. Så har vi jo Gymshark da!:) 

Anonymkode: 98872...139

Har du kjøpt klær fra Gymshark? Har vært inne på tanken selv, de har mye fint:)

Skrevet

Gymshark uten tvil! Beste treningsklærne jeg noen gang har hatt. Helt grei pris for god kvalitet. Anbefales virkelig 😊

Anonymkode: bc7e5...c83

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gymshark uten tvil! Beste treningsklærne jeg noen gang har hatt. Helt grei pris for god kvalitet. Anbefales virkelig 😊

Anonymkode: bc7e5...c83

Hvordan velger du størrelse? Er så redd jeg skal kjøpe en tights i feil størrelse og at den ikke passer 😕 er det gratis retur? 

Skrevet
På 24.11.2018 den 0.38, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt veldig interessert i trening i det siste, og ønsker å kjøpe fine treningsklær. Hvor kjøper du dine, og hvordan type klær kjøper du? :) 

H&M

Anonymkode: 6906a...f7f

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan velger du størrelse? Er så redd jeg skal kjøpe en tights i feil størrelse og at den ikke passer 😕 er det gratis retur? 

Det er gratis retur. Anbefaler å sjekke ut noen reviews når det kommer til størrelser. De varierer litt fra modell til modell. 

Anonymkode: 29bba...2ff

• Liker 1
Skrevet

Gymshark!! Har 5 tightser derfra, to joggebukser, og to gensere. FANTASTIIIIISK bra merke.

ellers har jeg to tightser fra aim’n. De er greie.

Har en tights fra rönisch (?), grei til løping.

Anonymkode: ffdaf...eeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...