Gå til innhold

Jeg blir totalt tappet fra energi av henne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er utrolig vanskelig og søker råd i denne tråden om hvordan jeg skal håndtere dette. På min arbeidsplass hvor man skal være hyggelige med alle (selvfølgelig) er det en som nærmest spiser meg opp når hun er der. Er i slutten av 20-årene. Hun er over 20 år eldre, men tror vi er bestevenner. Klemmer på meg hele tiden og til og med kysser meg på skinnet. Hun gir haugevis av komplimenter (kan stå Der og stirre meg i øynene lenge mens hun forteller meg hvor vakker, god, herlig, nydelig osv jeg ) hun skriver dikt som handler om meg. Og ja, dette blir rett og slett for nært for meg og jeg blir helt sliten i ansiktet etter de lange samtalene og samme temaene hele tiden.og det verste er nesten hvor glad hun er i meg og hvordan hun viser d.  Er ikke dette litt uvanlig? Noen i samme bås? Hvordan håndtere dette? For blir rett og slett slitsomt men og må være hyggelig.

Anonymkode: fa556...ddc

Videoannonse
Annonse
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Kan du ta det opp med sjefen? Hvilket type arbeid er det? Er det mulig for deg å trekke deg litt vekk?

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er utrolig vanskelig og søker råd i denne tråden om hvordan jeg skal håndtere dette. På min arbeidsplass hvor man skal være hyggelige med alle (selvfølgelig) er det en som nærmest spiser meg opp når hun er der. Er i slutten av 20-årene. Hun er over 20 år eldre, men tror vi er bestevenner. Klemmer på meg hele tiden og til og med kysser meg på skinnet. Hun gir haugevis av komplimenter (kan stå Der og stirre meg i øynene lenge mens hun forteller meg hvor vakker, god, herlig, nydelig osv jeg ) hun skriver dikt som handler om meg. Og ja, dette blir rett og slett for nært for meg og jeg blir helt sliten i ansiktet etter de lange samtalene og samme temaene hele tiden.og det verste er nesten hvor glad hun er i meg og hvordan hun viser d.  Er ikke dette litt uvanlig? Noen i samme bås? Hvordan håndtere dette? For blir rett og slett slitsomt men og må være hyggelig.

Er du kvinne eller mann? 

#metoo om du er mann....🤭

Skrevet
2 minutter siden, Lotty1978 skrev:

Er du kvinne eller mann? 

#metoo om du er mann....🤭

Kvinne

ts

Skrevet

Høres ut som om hun enten er forelska eller at hun ser på på deg som "barnet hun aldri fikk". 

Min anbefaling:

Se litt på relasjonen, skriv ned konkrete stikkord hvor du bestemmer deg for hvor grensene dine går. Innviter henne på en kaffe gjerne rett etter arbeidstid, på nørmeste cafe men ikke i kantina (trenger ikke å dra inn andre kjente ører som lytter) og si rett ut at du hverken er forelsket eller datteren hennes og at måten hun oppfører seg på føles ut som noe slikt for deg. Så sier du klart i fra om at nå skal dette ta slutt, selv om det er godt ment, og at du ikke ønsker denne oppmerksomheten mer. Du forteller at du føler mer ubehag enn glede av dette. Du setter krav om at dere nå skal ha et mer normalt kollegialt forhold og at om hun ikke følger den oppfordringen og endrer oppførselen sin så vil du fra nå av kun samtale med henne om det absolutt nødvendigste i forhold til jobben, ellers vil du ikke svare på trivielle ting en gang på en stund. 

Vær klar og tydelig, sett grenser -samtidig som du viser en viss forståelse. Lat som om hun er en innpåsliten mann i hodet ditt, en som trenger å bli "kjærlig avvist" -for det handler ikke om kjønn men hekt og følelser. 

Anonymkode: 31880...3ff

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som om hun enten er forelska eller at hun ser på på deg som "barnet hun aldri fikk". 

Min anbefaling:

Se litt på relasjonen, skriv ned konkrete stikkord hvor du bestemmer deg for hvor grensene dine går. Innviter henne på en kaffe gjerne rett etter arbeidstid, på nørmeste cafe men ikke i kantina (trenger ikke å dra inn andre kjente ører som lytter) og si rett ut at du hverken er forelsket eller datteren hennes og at måten hun oppfører seg på føles ut som noe slikt for deg. Så sier du klart i fra om at nå skal dette ta slutt, selv om det er godt ment, og at du ikke ønsker denne oppmerksomheten mer. Du forteller at du føler mer ubehag enn glede av dette. Du setter krav om at dere nå skal ha et mer normalt kollegialt forhold og at om hun ikke følger den oppfordringen og endrer oppførselen sin så vil du fra nå av kun samtale med henne om det absolutt nødvendigste i forhold til jobben, ellers vil du ikke svare på trivielle ting en gang på en stund. 

Vær klar og tydelig, sett grenser -samtidig som du viser en viss forståelse. Lat som om hun er en innpåsliten mann i hodet ditt, en som trenger å bli "kjærlig avvist" -for det handler ikke om kjønn men hekt og følelser. 

Jeg tenkte først & fremst at hun måtte være utrolig tent...

Skrevet

Kollegaen din høres ikke profesjonell ut i det hele tatt. Det høres veldig ubehagelig ut å ha en så innpåsliten kollega som klemmer , kysser og skriver dikt til deg.. Hun høres bare helt rar ut. Er det noen av de andre på jobben din som har reagert på dette? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble mest satt ut av at hun kysser deg på skinnet! Det er et grovt overtramp, og egner seg for #metoo samme hvilket kjønn dere er. Når hun ikke bare kysser deg, men attpå til på skinnet, så har du jo ingen mulighet til å trekke deg unna. Stopper du henne med hånden har hun deg der også! 

Anonymkode: 0117e...ff4

• Liker 1
Skrevet

Ts, hun vil ha sex med deg 😝

Anonymkode: 13519...a44

Skrevet
På 24.11.2018 den 0.03, AnonymBruker skrev:

Noen i samme bås?

🤣

Nei selvsagt ikke. Dette er så sært at du skal lete lenge før du finner noen i samme bås.

Anonymkode: 5a28b...1c4

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

🤣

Nei selvsagt ikke. Dette er så sært at du skal lete lenge før du finner noen i samme bås.

Anonymkode: 5a28b...1c4

Haha, ja den må jeg si meg enig i jeg og. Synes jo synd på dette mennesket da, det er jo trist på et vis å møte mennesker som sliter med den sosiale intelligensen på denne måten.

Tenkte og på et annet perspektiv, håper det er innafor å skrive om det

- for hadde personen hatt tydelig downs f.eks kunne det jo bli sett på som søtt alt dette, fordi det tilhører "diagnosebildet" å være ekstra kjærlig, være sensitiv, være ekstra forelska. Mens når det er et "vanlig" menneske uten noen "unnskyldning" så blir det trist og mer ubehagelig fordi man ikke forventer det. Da går det på høflighet osv. Hmm..

Håper nå du finner ut av det Ts. Lykke til!

Skrevet
På 24.11.2018 den 1.08, AnonymBruker skrev:

Min anbefaling:

Det rådet hadde du helt sikkert fulgt selv, ikke sant? Særlig. Med den tiraden der vil jo Ts virke hakket galere enn kollegaen!

Anonymkode: 50b8d...6ed

• Liker 4
Skrevet

Noe intens type får en si, selv om det også er en underdrivelse. Si at beklager at du skulle sagt fra før, men du er ikke så glad i fysisk kontakt. Det er ikke så vanskelig å si, og jeg gir beskjed til andre om det. Folk tar det bra. Hater klemming og kyssing fra gudoghvermann. Du får bare si at du må ta en telefon eller må på do. Ett eller annet når hun kommer og oppfører seg som en smågal person. For det gjør hun. Greit med originale mennesker, men et sted går jo grensa. 

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Det rådet hadde du helt sikkert fulgt selv, ikke sant? Særlig. Med den tiraden der vil jo Ts virke hakket galere enn kollegaen!

Vel, det var kun et forslag, og ja jeg har faktisk gjort det selv.

Har du aldri avvist noen? Tatt opp vanskelige tema med noen? 

Og hva fremmede/utenforstående måtte synes om det eller meg er da vel ikke viktig. 

Se for deg å jobbe f.eks psykiatrien eller i fengsel du, der er det mange som har slike situasjoner som en "naturlig" del av arbeidshverdagen. 

• Liker 1
Skrevet
På 24.11.2018 den 0.16, Jegskulleønskeat skrev:

Kan du ta det opp med sjefen? Hvilket type arbeid er det? Er det mulig for deg å trekke deg litt vekk?

Hva er det med folk som skal gå til sjefen for den minste ting? Det er faktisk en uting, og jeg ser på deg som slu og feig! Voks opp, ta det opp med den personen det gjelder først.

Anonymkode: 14375...e9a

• Liker 5
Skrevet

Her må du sette grenser for "venninnen" din, siden hun dessverre er helt grenseløs overfor deg. Klarer du å være hyggelig, men kort mot henne? Kan du si" Jeg er ikke komfortabel med så mye oppmerksomhet om min person neste gang hun setter i diktlesing (herregud!) og en foss av komplimenter. Det er helt fair ting å si, de aller fleste synes den typer oppmerksomhet du får er over alle støvleskaft. Og det at du sier noe om situasjonen gjør at det blir veldig rart om hun fortsetter overøsingen. Fortsetter hun med å fokusere på deg videre, må du gjenta deg selv og si: Du , jeg har sagt det før, jeg er ikke komfortabel med så mye oppmerksomhet. Og la det bli hennes "problem" igjen. Det er hun som er grenseløs, hun må finne seg i å bli satt grenser for. Hvis hun virkelig vil være en god venn for deg må hun respektere grensene du setter, ikke tråkke over de.

• Liker 2
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med folk som skal gå til sjefen for den minste ting? Det er faktisk en uting, og jeg ser på deg som slu og feig! Voks opp, ta det opp med den personen det gjelder først.

Anonymkode: 14375...e9a

Er jeg slu og feig? Jaja. Det var et forslag bare. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...