AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #1 Skrevet 23. november 2018 Hvordan deler dere morgenene? Vi har to barn. Den eldste 7. Den Yngste 2. En av oss foreldre begynner på jobb 07.30 og er ferdig 15.00. Den andre begynner på jobb i snitt ca kl 12.00 og er ferdig ca kl 20.00. den som starter tidlig står først opp med barna og er også den som henter barna om ettermiddagen og er sammen med dem om ettermiddag/ kveld til barna legger seg. den som som starter senere på dagen står opp en dag i helga kl 08.00. Da går den andre og legger seg. Den som begynner tidlig er for tiden sykemeldt pga søvnmangel og depresjon. Den som begynner sent mener det er forventet at den som er sykemeldt tar hovedansvaret for hjem/ barn da den sykemeldte er hjemme. Hva mener du er riktig å gjøre og hvordan hadde dere gjort det hjemme? Med morgen, avlaste/ hjelpe hverandre osv..? Anonymkode: 94a6e...8d6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #2 Skrevet 23. november 2018 Nå spørs det jo helt hvorfor den personen er sykmeldt. Anonymkode: ad2a5...0dc
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #3 Skrevet 23. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå spørs det jo helt hvorfor den personen er sykmeldt. Anonymkode: ad2a5...0dc Søvnproblemer og depresjon Anonymkode: 94a6e...8d6
Hactar Skrevet 23. november 2018 #4 Skrevet 23. november 2018 Den sykmeldte har åpenbart hatt for stor belastning og det gir ingen mening at sykmeldingen skal brukes til å ta enda større del av arbeidet. Jeg mener vel at den som starter sent på jobb, tar barna om morgenen. Den som er ferdig tidlig, tar ettermiddagene. Deler på helga, men i den sykes favør nå i sykmeldingen. 4
Anonym90059005 Skrevet 23. november 2018 #5 Skrevet 23. november 2018 Hadde jeg jobbet fra 12-20, så hadde jeg ønsket å stå opp med barna mine på morningen, ellers vil jeg jo aldri se dem nesten. Lagt seg når jeg kommer hjem, og de drar vel i bhg/skole 8-9 om morningen. 4
saltvann Skrevet 23. november 2018 #6 Skrevet 23. november 2018 Man skal hjelpe hverandre. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor ikke personen som begynner seint ikke vil stå opp med barna og til tider levere seint i bhg. Vil ikke denne personen se og være med barna sine?!? 5
Nerine_ Skrevet 23. november 2018 #7 Skrevet 23. november 2018 Jeg lurer egentlig bare på hvorfor den personen som starter sent ikke evner å ta ansvar for egne barn....? Den personen er åpenbart ikke helt oppegående når det kommer til oppgaver og ansvaret familielivet innebærer. 4
Gubi Skrevet 23. november 2018 #8 Skrevet 23. november 2018 Jeg synes arbeidsdelingen var veldig skjev. Den som starter tidlig fungerer i praksis som aleneforelder i ukedagene og har alt ansvar med frokost og mirgenstell, henting, middag og leggerutiner på kvelden. Leksehjelp tar også tid. Ser ut som den som starter sent kan sove lenge hver dag og slippe unna hverdagsstresset. For å veie opp tenker jeg at den som starter sent burde stå opp med barna hele helgen og forberede middag på hverdager og ellers ta unna en del husarbeid på dagtid. 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #9 Skrevet 23. november 2018 Enkelt, den som starter sent kjører barna TIL skole og barnehage, og den som er ferdig tidlig henter og kommer hjem til en forberedet middag så middagen går raskt å lage. Skjønner nesten ikke problemstillingen engang, hva slags forhold er folk egentlig i? Anonymkode: 5ab54...404 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #10 Skrevet 23. november 2018 Den som starter sent leverer og gir barna muligheten til en kortere dag borte. Den som slutter først henter for å gi barna mulighet for mer tid hjemme. Den som leverer barn senest 9.30 (kjernetid) rydder, vasker og tilrettelegger for en fin ettermiddag. Den som slutter først lager middag, tar legging og diverse på ettermiddagen. Begge tar siste sjau før fritid på kvelden. Anonymkode: d642e...8c9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå