Gå til innhold

Mett av verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Folk har kanskje ulike verdier også, ts..

Anonymkode: b44dc...a46

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Isåfall illustrerer du et annet sørgmodig trekk ved samfunnet: manglende kompetanse i yrkeslivet. Dette utviklingstrekket er enda mer skremmende ... 😢

Anonymkode: 466f2...2f6

Jeg er en god psykolog for mine pasienter. Gode relasjoner til kollegaer og sjef har jeg og. Gode resultater fra studiedagene. Så du kan slappe helt av sånn sett. Bare fordi jeg gir deg svar på tiltale gir ikke deg rett til å spekulere i min kompetanse. Du som er så begavet burde holde deg for god for slikt. 

Anonymkode: 7cda8...964

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal helst ikke snakke om slikt (jantelov), men jeg har uvanlig høy IQ og uvanlig høy empati og EQ. Jeg har 3 ulike formelle utdanninger, fotografisk hukommelse og er usedvanlig lettlært. I vårt samfunn er det tabu å fortelle om.

Hm. Jeg har ekstreme analytiske evner og nesten totalt gehør, men ikke noe mer enn det. Kun 9-årig folkeskole, altså ingen utdannelse.

Anonymkode: 2371d...dd0

Skrevet

Man skal helst ikke snakke om slikt (jantelov), men jeg har uvanlig høy IQ og uvanlig høy empati og EQ. Jeg har 3 ulike formelle utdanninger, fotografisk hukommelse og er usedvanlig lettlært. I vårt samfunn er det tabu å fortelle om.

Dette er ikke tabu å fortelle om. Å derimot betegne resten av befolkningen som tomme og uoriginale fordi de ikke er som deg, faller ikke i god jord. Og grunnen til dette er ganske enkel: du har ikke fasitsvaret på andre mennesker. Det er ikke du som sitter med definisjonsmakten. 

• Liker 3
Skrevet

Dette er ikke tabu å fortelle om. Å derimot betegne resten av befolkningen som tomme og uoriginale fordi de ikke er som deg, faller ikke i god jord. Og grunnen til dette er ganske enkel: du har ikke fasitsvaret på andre mennesker. Det er ikke du som sitter med definisjonsmakten. 

Hersketeknikk passer ikke her. TS har ikke fremstilt sine medmennesker som tomme og uoriginale. Det er derimot TS sin personlige oppfatning av disse menneskene. For deg vil de fremstå annerledes.

Elementært, min kjære Watson.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hersketeknikk passer ikke her. TS har ikke fremstilt sine medmennesker som tomme og uoriginale. Det er derimot TS sin personlige oppfatning av disse menneskene. For deg vil de fremstå annerledes.

Elementært, min kjære Watson.

Det hjelper vel ikke TS at hennes oppfatninger er negativt generaliserende :ler:

Skrevet

Det hjelper vel ikke TS at hennes oppfatninger er negativt generaliserende :ler:

For TS er det slik verden fortoner seg. At du irriterer deg over andres oppfatning, sier mest om deg i dette tilfellet.

Skrevet

For TS er det slik verden fortoner seg. At du irriterer deg over andres oppfatning, sier mest om deg i dette tilfellet.

Det sier sikkert mye om deg også, at du lar deg irritere over at jeg angivelig lar meg irritere.

Forøvrig har sikkert TS det best av å få dyrke sine antakelser om verden. Eller tror du ikke?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det sier sikkert mye om deg også, at du lar deg irritere over at jeg angivelig lar meg irritere.

Forøvrig har sikkert TS det best av å få dyrke sine antakelser om verden. Eller tror du ikke?

Jeg irriterer meg veldig lite over det som skrives her inne. Jeg er meget retorisk sterk og kan gruse enhver i en debatt uten problemer. Bare at jeg skriver dette, vil få de fleste til å fyre seg opp litt. Men siden jeg også skriver dette etterpå, tar jeg brodden litt av det igjen og folk er 60% kampklar ihh til om jeg kun hadde skrevet første setning.

Det stemmer i de aller fleste tilfeller. 

Skrevet

Jeg irriterer meg veldig lite over det som skrives her inne. Jeg er meget retorisk sterk og kan gruse enhver i en debatt uten problemer. Bare at jeg skriver dette, vil få de fleste til å fyre seg opp litt. Men siden jeg også skriver dette etterpå, tar jeg brodden litt av det igjen og folk er 60% kampklar ihh til om jeg kun hadde skrevet første setning.

Javel. God natt

Skrevet

Jeg ble forresten 0% kampklar over det du nettopp skrev :ler: Har lest for mye om sånne som deg gjennom studiedagene mine. Sånne som vi aldri får på kontoret, men som forblir obskure teoretiske kasus! Kos deg!

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg har lenge fundert på om jeg skal legge ut dette innlegget eller ikke. Mitt inntrykk er at mange her inne kvesser klørne så snart noen sier noe litt utenfor boksen. Men- jeg lar tvilen komme forumet til gode og prøver.

Vi har jantelov i dette landet, men det er visstnok lov å snakke om høyt begavede barn. Jeg var et slikt - og nå er jeg (litt mindre politisk korrekt)  en høyt begavet voksen. 

Jeg har studert og jobbet mange år i utlandet, og tjent de pengene jeg trenger å tjene. Nå bor jeg i Norge, og har (forutenom å drive litt med investering av private midler) pensjonert meg selv i en alder av 39 år. 

Jeg har det egentlig veldig fint- hjemme. Resten av verden har jeg gradvis mistet interessen for. Jeg har møtt tusenvis av mennesker gjennom livet - hvorav kun en håndfull har vært interessante. Sosiale sammenkomster kjeder vettet av meg. Folk flest har lite selvinnsikt, lite perspektiv, lite orginalitet og et navlebeskuende syn på seg selv og verden. Jobbe har jeg gjort nok: jeg har utrettet det jeg ønsket, og bil heller bruken tiden på andre sysler. 

Reising finner jeg også kjedelig. Jeg har sett store deler av verden: etter de siste reisene mine har jeg tenkt litt sånn «been there, done that». 

God mat gleder meg, men det er vanskelig å finne. Hver gang jeg spiser ute, blir jeg misfornøyd for jeg kunne ha lagd retten bedre selv. Unntaket er Michelin restauranter, men de gror jo ikke på trær. 

Hver gang jeg bestiller en tjeneste, ergrer jeg meg over det samme. Som høyt begavet, gjør det meg trist å se hvor lite reelt talent det er der ute. 

Jeg har vel dermed endt opp som en klisje. Dagene tilbringer jeg hjemme eller ute i naturen. På eiendommen har vi tilrettelagt for både trening, rekreasjon og hverdagsliv- så behovet for å oppsøke mennesker er minimalt. Jeg har familie (ektemann og en datter) - så helt alene er jeg heldigvis ikke. 

Hva jeg vil oppnå med tråden? Egentlig ingenting. Kanskje en der ute leser dette og er i samme situasjon- kanskje vi kan oppnå kontakt? Til dere andre kan dette kanskje være en liten innsikt i utfordringene som følger med å være høyt begavet. Vi kjenner alle mange som slitet med å mestre livet fordi de ikke hadde det beste utgangspunktet - her er en historie om at se ikke er helt lett for oss på den andre enden av skalaen heller.

Du har usedvanlig høye tanker om deg selv.kanskje ikke verden det er noe galt med? Fikk litt hakeslepp av innlegget ditt ts.tolker deg mer som arrogant enn begavet.

• Liker 2
Skrevet

Er det deg, Donald? Uansett tenker jeg det største mysteriet ligger foran deg. 

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble forresten 0% kampklar over det du nettopp skrev :ler: Har lest for mye om sånne som deg gjennom studiedagene mine. Sånne som vi aldri får på kontoret, men som forblir obskure teoretiske kasus! Kos deg!

En ser at det virker:-). Og jeg kan love deg at du aldri ser meg på kontoret, nei:-)

Skrevet

Du finner alltids noe annet å interessere deg for, selv om du ikke er så opptatt av det folk flest er opptatt av.

Anonymkode: 8b24e...5ad

Skrevet

En ser at det virker:-). Og jeg kan love deg at du aldri ser meg på kontoret, nei:-)

Å om noen år så. Om noen år. Når grandiositeten har fått seg tilstrekkelige smeller. Sees! 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke hat dette handler om. TS kommer med indikasjoner om at jeg er tom fordi jeg gjør narr av at det i hovedinnlegget skrives med store bokstaver. TS tar seg selv veldig høytidelig. Hun setter merkelapper på andre og plasserer seg selv på en pidestall. Dette har ingenting med begavelse å gjøre per se, men rett og slett en kjip personlighet. 

Hun? Ta er åpenbart ikke en kvinne. 

• Liker 1
Skrevet

Å om noen år så. Om noen år. Når grandiositeten har fått seg tilstrekkelige smeller. Sees! 

Først påstår du at du aldri får oss på kontoret, så kommer vi om noen år likevel? Din setninger gir ingen mening.

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men sosiale antenner det har du ikke!!!og det er viktigere enn å løse mattestykker og være mensa medlem.du er neppe praktisk anlagt heller, blir imponert om du klarer å vri om en klut.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, FrodeF skrev:

Hun? Ta er åpenbart ikke en kvinne. 

Ser ikke hva du skulle basere det på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...