Gå til innhold

Tryg Forsikring eller Gjensidige? Erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å bytte til Tryg forsikring. Har hatt Gjensidige i alle år og veldig fornøyd, men vi mister snart fagforeningsfordelene, som blir flyttet til Tryg.

Noen som har erfaringer fra Tryg? Og gjerne sammenlignet med Gjenside.

Har du hatt forsikringsoppgjør hos Tryg?

Anonymkode: 2d0a3...125

Skrevet

Jeg har i Gjensidige. Og vil fortsette å ha i Gjensidige selv om fagforeningen bytter. NITO? Skal forhandle litt, og satser på å få beholde fordelene, iallfall en del av dem. 

Anonymkode: 50868...362

Skrevet

Jeg jobber i forsikring, ikke i noen av de selskapene.

Gjensidige over Tryg HVER DAG. Herregud, det er ingenting som er så demotiverende som å måtte ringe til Tryg på vegne av en kunde feks. De har de lengste telefonkøene jeg noen sinne har vært borti. Ikke uvanlig å sitte 45 min i kø bare for å få snakket med noen på kundesenteret. Utilgjengelighet er stort sett grunnen til at vi får kundene tilbake igjen til tross for billigere pris. Såklart, man kan være heldig og komme igjennom kjapt i ny og ne, men hos oss så henter vi oss en Tryg-kaffe og åpner nettavisen når vi må kontakte dem. Det har blitt en greie.

Anonymkode: a4920...cb3

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjensidige over Tryg HVER DAG. Herregud, det er ingenting som er så demotiverende som å måtte ringe til Tryg på vegne av en kunde feks. De har de lengste telefonkøene jeg noen sinne har vært borti. Ikke uvanlig å sitte 45 min i kø bare for å få snakket med noen på kundesenteret. Utilgjengelighet er stort sett grunnen til at vi får kundene tilbake igjen til tross for billigere pris. Såklart, man kan være heldig og komme igjennom kjapt i ny og ne, men hos oss så henter vi oss en Tryg-kaffe og åpner nettavisen når vi må kontakte dem. Det har blitt en greie.

Jeg hadde tryg en periode og aldri mer!! Stod der etter å ha bulket en annen bil og det ringte så lenge at jeg gikk tom for strøm på telefonen, de rotet også vekk skadeskjemaet jeg sendte. Har gjensidige nå og er veldig fornøyd.

Anonymkode: 6223e...b41

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i Gjensidige. Og vil fortsette å ha i Gjensidige selv om fagforeningen bytter. NITO? Skal forhandle litt, og satser på å få beholde fordelene, iallfall en del av dem. 

Anonymkode: 50868...362

Ja, NITO. Har bedt om tilbud fra Tryg, men tenker også å forhandle med Gjensidige. Vil bare vite prisen hos Tryg først.

Om jeg ikke havner i Tryg kommer jeg sannsynligvis til å si opp NITO, forsikringsprisen er eneste grunn til at jeg har vært medlem siste årene. Har hatt behov for juridisk veiledning til 2 mindre jobbrelatert saker, men ingen av gangene hadde NITO noe å bistå med. Ser heller ikke noen annen personlig grunn til å være NITO medlem lengre.

Mulig mannen må melde seg inn i YS slik at vi får de fordelene.

Har hatt 3 forsikringsoppgjør hos Gjensidige siste 10 årene og har vært strålende fornøyd alle gangene. Alt har gått smertefritt alle gangene. I tillegg har vi verdens enkleste kunderådgiver.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tilbakemelding. Er dette inntrykket jeg har av Tryg, men ingen personlig erfaring.

Skrevet (endret)

Veldig fornøyd med Gjensidige. Det er ikke ofte jeg har hatt bruk for dem heldigvis, men de få gangene det har vært noe har forsikringsoppgjøret gått enkelt og smertefritt. Har ikke prøvd Tryg så sammenlikningsgrunnlaget er dårlig der, men har vært borti andre forsikringsselskap som har vært lite overbevisende så jeg holder meg til Gjensidige. 

Endret av Cata
Skrevet

Gjensidige. Jeg har kontaktet dem med spm ang forsikringer osv flere ganger og de svarer inne rimelig tid og kan faktisk svare på det man spør om, ellers er det veldig behjelpelige med å finne noen som kan svare. 

Anonymkode: 00373...dd2

Skrevet
På 23.11.2018 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Vurderer å bytte til Tryg forsikring. Har hatt Gjensidige i alle år og veldig fornøyd, men vi mister snart fagforeningsfordelene, som blir flyttet til Tryg.

Noen som har erfaringer fra Tryg? Og gjerne sammenlignet med Gjenside.

Har du hatt forsikringsoppgjør hos Tryg?

Har hatt Tryg i mange år. Veldig fornøyd med servicen deres. Men hvem som helst får ikke bli kunder hos dem, leste jeg ett eller annet sted. 

Tryg har også et danskt søsterselskap som skal være rimeligere og med samme servicen. 

Ekstra fornøy og grunnen til at vi valgte Tryg på bilene er at de har parkeringsskade uten tap av bonus. 

Gensidige har jeg ingen erfaring med. IF er det bare en ting å si om, aldri mer! 

Anonymkode: fbe24...3a1

• Liker 1
Skrevet

Styr klar av Gjenstridige.

Anonymkode: 977a6...145

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Med det utsagnet, er det vel heller du som har gjort noe som ikke eri tråd med deres retningslinjer.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Har selv bare gode erfaringer med dem.

ts

Skrevet

Er det ikke bare bankdelen som skal vekk fra gjensidige fordi de legger ned dette tilbudet?

Anonymkode: 8abeb...4cb

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bare bankdelen som skal vekk fra gjensidige fordi de legger ned dette tilbudet?

Det gjelder tekna. For tekna fortsetter forsikringsavtalen. Danske bank får bankdelen. 

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For nito flyttes avtalen på forsikring til Tryg. Bankdelen flyttes til Nordea, hvor alle nito medlemer aromatisk blir Nordea premium kunde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...