AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #1 Skrevet 23. november 2018 Oi, som overskriften sier: her går det fort i svingene 😅 vi ønsket to tette, men så ikke for oss at det ble full klaff på første forsøk. Jeg føler at vi er utrolig heldige, og er evig takknemlig for det. Og hvem vet; ting kan fortsett skje. Jeg er bare knappe 4 uker på vei. Det jeg derimot er litt nervøs for, er hvordan skal dette gå! Jeg elsker vår lille, men er også redd for å ikke få nok tid med h*n. At det vil påvirke hvor godt h*n har det, på en måte.. Jeg ønsker veldig gjerne å høre andres erfaringer, positive og negative.😊 Hvordan var det med to små? Hadde dere begge hjemme likt? Ble det mye sjalusi? Strakk dere til rett og slett.. Hva med dere selv? Og Hva med samboerforholdet? Dette tror jeg kan bli tøft! Men veldig koselig også ❤️ Anonymkode: d3d85...693
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #2 Skrevet 23. november 2018 Jeg er 5 mnd. på vei og har en på 18 mnd. Altså en del større forskjell enn mellom deres. Vi har også begynt prøvingen på nr. 2 når førstemann flte 3 mnd. og jeg fikk tilbake mensen. Mistet underveis, så denne spiren satt bare i pp11. Vi var klare til en baby tidligere også. Når det gjelder barnas alder, så mener jeg at det var veldig enkelt frem til babyen var 10-11 mnd. Etter det begynte han å gå, rekke til flere steder, kreve mer oppmerksomhet og barnepass osv. Så vil tro du også kommer til å merke at det er mer utfordrende med en baby når du i tillegg er høygravid. Men barna får masse glede av hverandre. Anonymkode: 00d08...b5e
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #3 Skrevet 23. november 2018 Hei! Jeg ble gravid igjen når gamleste bare var 5 mnd. Ikke planlagt, men vi ønsket oss et barn til så da fikk det bli sånn:) Jeg følte på litt skyld og bekymring under svangerskapet fordi jeg fikk så lite tid med eldste barnet, men nå etter at minste kom, har jeg heldigvis ikke hatt sånne tanker. Dette kan også være fordi eldste begynte i barnehagen bare litt etter at minste kom til. Og vår eldste var VELDIG klar for barnehagen. Det hadde begynt å bli kjedelig å være hjemme med meg for lenge siden. Det var godt å få være hjemme alene med minste på dagtid å få god tid sammen bare vi to. For når jeg har begge to alene (har samboer som jobber mye, så jeg er ofte alene) så er det fullt opp hele tiden, alltid et behov eller tre som skal dekkes;) Men til min store overaskelse så liker jeg bedre å ha 2 tette enn å bare ha en. Med et barn så var det til tider så rolig at jeg fikk tid til å kjede meg, men nå skjer det noe hele tiden og tiden går så fort. Må få skryte litt. Våre barn har sovet natten igjennom fra 6mnd alder begge to og er ganske rolige å enkle, så jeg fantaserer av og til om en til oppi alt det her. Skal prøve å få svart på noen av de andre spørsmålene dine også. Sjalusi var det så og si ingenting av i starten. Jeg tror det rett og slett var fordi eldste var for liten til å skjønne noe som helst. Men etterhvert ble eldste litt sjalu om pappaen eller besteforeldre bar på minste. Og som jeg har prøvd å fortelle litt over her så føler jeg absolutt at vi strekker til for våre to små barn, men jeg synes nok at jeg får for lite egentid. Men alt dette er jo en periode av livet, så jeg skal nok klare å holde ut:) samboerforholdet er nok ikke på sitt beste det heller. Jeg mistet heeelt sexlysten etter nr 2 og det tærer litt på forholdet, men utenom det så har vi det fint sammen! Jeg synes dere bare burde glede dere. Det blir noen travle år, men barna får så mye glede av hverandre. Da har de alltid en lekekamerat:) Anonymkode: 3a8a9...d50
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #4 Skrevet 23. november 2018 26 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! Jeg ble gravid igjen når gamleste bare var 5 mnd. Ikke planlagt, men vi ønsket oss et barn til så da fikk det bli sånn:) Jeg følte på litt skyld og bekymring under svangerskapet fordi jeg fikk så lite tid med eldste barnet, men nå etter at minste kom, har jeg heldigvis ikke hatt sånne tanker. Dette kan også være fordi eldste begynte i barnehagen bare litt etter at minste kom til. Og vår eldste var VELDIG klar for barnehagen. Det hadde begynt å bli kjedelig å være hjemme med meg for lenge siden. Det var godt å få være hjemme alene med minste på dagtid å få god tid sammen bare vi to. For når jeg har begge to alene (har samboer som jobber mye, så jeg er ofte alene) så er det fullt opp hele tiden, alltid et behov eller tre som skal dekkes;) Men til min store overaskelse så liker jeg bedre å ha 2 tette enn å bare ha en. Med et barn så var det til tider så rolig at jeg fikk tid til å kjede meg, men nå skjer det noe hele tiden og tiden går så fort. Må få skryte litt. Våre barn har sovet natten igjennom fra 6mnd alder begge to og er ganske rolige å enkle, så jeg fantaserer av og til om en til oppi alt det her. Skal prøve å få svart på noen av de andre spørsmålene dine også. Sjalusi var det så og si ingenting av i starten. Jeg tror det rett og slett var fordi eldste var for liten til å skjønne noe som helst. Men etterhvert ble eldste litt sjalu om pappaen eller besteforeldre bar på minste. Og som jeg har prøvd å fortelle litt over her så føler jeg absolutt at vi strekker til for våre to små barn, men jeg synes nok at jeg får for lite egentid. Men alt dette er jo en periode av livet, så jeg skal nok klare å holde ut:) samboerforholdet er nok ikke på sitt beste det heller. Jeg mistet heeelt sexlysten etter nr 2 og det tærer litt på forholdet, men utenom det så har vi det fint sammen! Jeg synes dere bare burde glede dere. Det blir noen travle år, men barna får så mye glede av hverandre. Da har de alltid en lekekamerat:) Anonymkode: 3a8a9...d50 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare 🌸😊 Lite spm: Hvor gammel var eldste når h*n begynte i bhg? Bhg start er akkurat rett etter nestemann kommer (foreløpig termin), så h*n vil ikke være eldre enn 14 mnd. Anonymkode: d3d85...693
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #5 Skrevet 23. november 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er 5 mnd. på vei og har en på 18 mnd. Altså en del større forskjell enn mellom deres. Vi har også begynt prøvingen på nr. 2 når førstemann flte 3 mnd. og jeg fikk tilbake mensen. Mistet underveis, så denne spiren satt bare i pp11. Vi var klare til en baby tidligere også. Når det gjelder barnas alder, så mener jeg at det var veldig enkelt frem til babyen var 10-11 mnd. Etter det begynte han å gå, rekke til flere steder, kreve mer oppmerksomhet og barnepass osv. Så vil tro du også kommer til å merke at det er mer utfordrende med en baby når du i tillegg er høygravid. Men barna får masse glede av hverandre. Anonymkode: 00d08...b5e Ja, er jo dessverre slik man aldri kan vite, så jeg tenker jo gjerne at alt kan skje for det er så utrolig tidlig! Det du nevner om alder vil jeg tro du har helt rett i. Hittil har livet med en liten vært veldig overkommelig. Helt fantastisk vil jeg si. Vi sover godt alle i huset, ikke vært særlig syk (h*n har ikke hatt feber en gang..», ingen kolikk eller mye gråt, stort sett blid og fornøyd og ligger i gymmen og kan kose seg i evigheter.. jeg rekker å være utrolig produktiv med andre ord, og koser meg med den lille med 100% oppmerksomhet. Men når h*n begynner å reke rundt med en mamma på slep med giga mage, bekken som verker så ja.. eller med en mamma med en lillebror/søster hengende på puppen.. vil det bli en helt annen hverdag.. det er vell igrunn ikke vanskelig å forutse 😂 La oss bare håpe det blir lykkelig kaos! Anonymkode: d3d85...693
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #6 Skrevet 23. november 2018 Hos oss er det 11 og ti måneder mellom barna og det har bare vært fint Anonymkode: 9b013...17c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #7 Skrevet 24. november 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hos oss er det 11 og ti måneder mellom barna og det har bare vært fint Anonymkode: 9b013...17c Oi, imponerende! Så godt å høre😍 Anonymkode: d3d85...693
Fjaselina Skrevet 24. november 2018 #8 Skrevet 24. november 2018 Det er 13 mnd mellom meg og søstra mi. Vi hadde det utrolig fint ilag! Men mora vår var ganske trøytt i ei lang periode, med eit A-menneske og eit B-menneske å ta vare på;)
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #9 Skrevet 26. november 2018 På 23.11.2018 den 23.29, AnonymBruker skrev: Tusen takk for at du tok deg tid til å svare 🌸😊 Lite spm: Hvor gammel var eldste når h*n begynte i bhg? Bhg start er akkurat rett etter nestemann kommer (foreløpig termin), så h*n vil ikke være eldre enn 14 mnd. Anonymkode: d3d85...693 Min eldste var 17 mnd når hun begynte:) Anonymkode: 3a8a9...d50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå