Mnjah Skrevet 24. november 2018 #21 Skrevet 24. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Melka som pumpes tømmes ut, baby klarer seg fint med rest-puppen 😄 Fra det ene til det andre: det kommer lite melk ut når jeg pumper, bare ca 20 ml på 10 minutter. Får til å handmelle ut mer, så det virker som det bare vil komme skikkelig med melk under utdrivningen... Er dette normalt i starten? Anonymkode: 93944...d08 Jeg ville gått til legen og fått resept på nesespray som setter i gang utdrivingsrefleksen. Det bruker man ofte få når man har brystbetennelse. Veldig viktig å få ut alt for å slippe å få abscess.
solmåneogstjerner Skrevet 24. november 2018 #22 Skrevet 24. november 2018 21 minutter siden, Mnjah skrev: Det er jo helt sinnsyke mengder bakterier i kjøleskapet! ? Mer bakterier på benken. Poenget er å holde det kaldt, bakterieveksten er mye lavere/går senere. 1
Gjest Albbas Skrevet 24. november 2018 #23 Skrevet 24. november 2018 22 minutter siden, AnonymBruker said: Om du går på antibiotika skal man ikke spare den og gi barnet. Anonymkode: 8eb56...6b9 Det finnes antibiotika som er forenlig med amming, og dette skal fortrinnsvis gis ved brystbetennelse (hvis det er bakteriell brystbetennelse man har - ofte er det ikke-bakteriell).
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #24 Skrevet 24. november 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Melka som pumpes tømmes ut, baby klarer seg fint med rest-puppen 😄 Fra det ene til det andre: det kommer lite melk ut når jeg pumper, bare ca 20 ml på 10 minutter. Får til å handmelle ut mer, så det virker som det bare vil komme skikkelig med melk under utdrivningen... Er dette normalt i starten? Anonymkode: 93944...d08 Da bør du håndmelke, gjerne i dusjen. Gni forsiktig melka mor brystvorte, særlig hvis det er klumper/knuter i brystet. Du bør amme så ofte du kan. Tømming er stikkordet ved brystbetennelse Anonymkode: 1c6e2...dd4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #25 Skrevet 24. november 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Om du går på antibiotika skal man ikke spare den og gi barnet. Anonymkode: 8eb56...6b9 Det er ikke noe problem. Anonymkode: 78125...3ba
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #26 Skrevet 24. november 2018 Jeg endte opp med å kjøpe en elektrisk steriliseringsmaskin. Tror den var fra avent eller phillips, husker ikke helt. Men utrolig praktisk. Fylte vann under, trykke på knapp, ferdig. Anonymkode: cb624...d81 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #27 Skrevet 24. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe problem. Anonymkode: 78125...3ba 5 timer siden, Albbas skrev: Det finnes antibiotika som er forenlig med amming, og dette skal fortrinnsvis gis ved brystbetennelse (hvis det er bakteriell brystbetennelse man har - ofte er det ikke-bakteriell). «Forenelig»? Ja. Men har dere gått på anitbiotika og ammet noen gang? Det tar knekken på tarmsystemet til barnet. Jo mindre barnet, jo verre. Har ammet på antibiotika på 2 kurer, det var kolikkgråt døgnet rundt. Så å spare på melk som dreper gode tarmbakterier ville jeg aldri ha gjort. Anonymkode: 8eb56...6b9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #28 Skrevet 24. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: «Forenelig»? Ja. Men har dere gått på anitbiotika og ammet noen gang? Det tar knekken på tarmsystemet til barnet. Jo mindre barnet, jo verre. Har ammet på antibiotika på 2 kurer, det var kolikkgråt døgnet rundt. Så å spare på melk som dreper gode tarmbakterier ville jeg aldri ha gjort. Anonymkode: 8eb56...6b9 Spiller vel ingen rolle om hun gir melken hun pumper ut så lenge hun ammer på det andre brystet. Anonymkode: 96714...955
Gjest Albbas Skrevet 24. november 2018 #29 Skrevet 24. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: «Forenelig»? Ja. Men har dere gått på anitbiotika og ammet noen gang? Det tar knekken på tarmsystemet til barnet. Jo mindre barnet, jo verre. Har ammet på antibiotika på 2 kurer, det var kolikkgråt døgnet rundt. Så å spare på melk som dreper gode tarmbakterier ville jeg aldri ha gjort. Anonymkode: 8eb56...6b9 Og for andre går det helt, helt fint. Og igjen - de fleste brystbetennelser greier man å ta knekken på uten antibiotika.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå