Gå til innhold

Sterilisere brystpumpe, virkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Melka som pumpes tømmes ut, baby klarer seg fint med rest-puppen 😄 

Fra det ene til det andre: det kommer lite melk ut når jeg pumper, bare ca 20 ml på 10 minutter. Får til å handmelle ut mer, så det virker som det bare vil komme skikkelig med melk under utdrivningen... Er dette normalt i starten?

Anonymkode: 93944...d08

Jeg ville gått til legen og fått resept på nesespray som setter i gang utdrivingsrefleksen. Det bruker man ofte få når man har brystbetennelse. Veldig viktig å få ut alt for å slippe å få abscess.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 minutter siden, Mnjah skrev:

Det er jo helt sinnsyke mengder bakterier i kjøleskapet!

? Mer bakterier på benken. Poenget er å holde det kaldt, bakterieveksten er mye lavere/går senere. 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du går på antibiotika skal man ikke spare den og gi barnet.

Anonymkode: 8eb56...6b9

Det finnes antibiotika som er forenlig med amming, og dette skal fortrinnsvis gis ved brystbetennelse (hvis det er bakteriell brystbetennelse man har - ofte er det ikke-bakteriell). 

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Melka som pumpes tømmes ut, baby klarer seg fint med rest-puppen 😄 

Fra det ene til det andre: det kommer lite melk ut når jeg pumper, bare ca 20 ml på 10 minutter. Får til å handmelle ut mer, så det virker som det bare vil komme skikkelig med melk under utdrivningen... Er dette normalt i starten?

Anonymkode: 93944...d08

Da bør du håndmelke, gjerne i dusjen.  Gni forsiktig melka mor brystvorte, særlig hvis det er klumper/knuter i brystet.

Du bør amme så ofte du kan.

Tømming er stikkordet ved brystbetennelse 

Anonymkode: 1c6e2...dd4

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Om du går på antibiotika skal man ikke spare den og gi barnet.

Det er ikke noe problem.

Anonymkode: 78125...3ba

Skrevet

Jeg endte opp med å kjøpe en elektrisk steriliseringsmaskin. Tror den var fra avent eller phillips, husker ikke helt. Men utrolig praktisk. Fylte vann under, trykke på knapp, ferdig.

Anonymkode: cb624...d81

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe problem.

Anonymkode: 78125...3ba

5 timer siden, Albbas skrev:

Det finnes antibiotika som er forenlig med amming, og dette skal fortrinnsvis gis ved brystbetennelse (hvis det er bakteriell brystbetennelse man har - ofte er det ikke-bakteriell). 

«Forenelig»? Ja. 

Men har dere gått på anitbiotika og ammet noen gang? Det tar knekken på tarmsystemet til barnet. Jo mindre barnet, jo verre.

Har ammet på antibiotika på 2 kurer, det var kolikkgråt døgnet rundt. Så å spare på melk som dreper gode tarmbakterier ville jeg aldri ha gjort.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Forenelig»? Ja. 

Men har dere gått på anitbiotika og ammet noen gang? Det tar knekken på tarmsystemet til barnet. Jo mindre barnet, jo verre.

Har ammet på antibiotika på 2 kurer, det var kolikkgråt døgnet rundt. Så å spare på melk som dreper gode tarmbakterier ville jeg aldri ha gjort.

Spiller vel ingen rolle om hun gir melken hun pumper ut så lenge hun ammer på det andre brystet. 

Anonymkode: 96714...955

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

«Forenelig»? Ja. 

Og for andre går det helt, helt fint. 

Og igjen - de fleste brystbetennelser greier man å ta knekken på uten antibiotika. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...