Gå til innhold

Lyve på seg «sykt barn dager» uten å ha barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kollega av min venninne  har blitt fersket i å ha benyttet seg av sykt barn dager» i 4 år uten å ha hatt barn😬 er dette i det hele tatt mulig? Jeg jobber i det offentlige og da må vi oppgi personnummer på barnet, men det gjelder kanskje ikke alle steder...

har noen hørt om dette før? Andre som har gjort/blitt fersket for det? Drt må være sykt flaut!

Anonymkode: aa4d2...f70

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På vanlige blanketter for egenmelding i det private, er det kun barnets fødselsdato som skal fylles ut. 

Uansett får ikke arbeidsgiver sjekket i folkeregisteret etc om det stemmer. 

Anonymkode: f8ea0...da1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En kollega av min venninne  har blitt fersket i å ha benyttet seg av sykt barn dager» i 4 år uten å ha hatt barn😬 er dette i det hele tatt mulig? Jeg jobber i det offentlige og da må vi oppgi personnummer på barnet, men det gjelder kanskje ikke alle steder...

har noen hørt om dette før? Andre som har gjort/blitt fersket for det? Drt må være sykt flaut!

Det skal bare ikke fære mulig. 

Men vi kjenner jo fra media at noen har ljugd på seg mengder av barnetrygd for barn dem ikke har. 

Uansett, saken er så uvanlig at du burde ha respekt for anonymiteten til den "skyldige" og holdt deg for god til å synke ned på hennes nivå ved å legge saken ut på nettet, lett gjenkjennelig for de som kjenner saken.

Anonymkode: 8126d...72f

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På vanlige blanketter for egenmelding i det private, er det kun barnets fødselsdato som skal fylles ut. 

Uansett får ikke arbeidsgiver sjekket i folkeregisteret etc om det stemmer. 

Shit! Så vittig🤣 denne personen har sittet i lunsjen og lagt ut om et fiktivt barn for å få ekstra fridager😳

ts

• Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skal bare ikke fære mulig. 

Men vi kjenner jo fra media at noen har ljugd på seg mengder av barnetrygd for barn dem ikke har. 

Uansett, saken er så uvanlig at du burde ha respekt for anonymiteten til den "skyldige" og holdt deg for god til å synke ned på hennes nivå ved å legge saken ut på nettet, lett gjenkjennelig for de som kjenner saken.

Anonymkode: 8126d...72f

Til pass til han/hun tenker jeg🤣

ts

• Liker 36
Skrevet

skal lese mye før øyene detter ut...

Vet enkelte private bedrifter som gir sykt barn dager til stebarn men da vet jo bedriften at det er stebarn da, blir jo en helt annen sak enn å lyve på seg ett barn som ikke eksisterer. 

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt sjukt det der. Må feile personen noe.

Skrevet

Jeg hadde en kollega som gjorde det samme, men vedkommende kom ikke unna med det.......

Anonymkode: de8eb...f1d

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

holdt deg for god til å synke ned på hennes nivå ved å legge saken ut på nettet, lett gjenkjennelig for de som kjenner saken.

Du avslører jo ingenting for de som kjenner saken fra før, logisk nok!

• Liker 33
Skrevet

Hvordan ble vedkommende fersket? Ser for meg at etter fire år så er det vanskelig å bli tatt

Anonymkode: 93f5c...efe

• Liker 6
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Shit! Så vittig🤣 denne personen har sittet i lunsjen og lagt ut om et fiktivt barn for å få ekstra fridager😳

ts

Da er du bra kald, altså... 

• Liker 1
Skrevet

Hvis man lyver på seg et fiktivt barn på jobb, som man også snakker om i lunsjen osv, tror jeg ikke personen er helt frisk og har det vondt med seg selv. 

Anonymkode: 2f6ef...c4e

• Liker 10
Skrevet

Vet du, jeg støtter henne 👍 

Hvorfor i alle dager skal folk med unger få ekstra (betalte) fridager?? Er barnet sykt burde man bruke av egne egenmeldingsdager eller oppspart ferie. En ansatt er en ansatt - man skal ikke gi egne goder til foresatte... Forskjellsbehandling kalles det - og er en uting!

Dessuten er det nok av foreldre som lyver på seg sykt barn de også (altså sier at ungen er syk for å få fri - uten at ungen er det.)

Jobbet mange år i England, og der hadde hver enkelt person (foreldre eller ikke )- et visst antall sager å ta av til uforutsette hendelser. Likt for alle: foreldre kunne ta dem ved sykt barn, jeg tok dem ut ved syk katt, og andre igjen tok dem ut for å dra til tannlege, begravelse eller rett og slett hvile litt ut. Man trenger et system som ser at også mennesker uten barn kan komme i situasjoner der det ikke passer å gå på jobb akkurat den dagen.

Anonymkode: b5b03...b27

• Liker 30
Skrevet

Er det bare du som vet at hun ikke har barn, og hvordan vet du det?

Anonymkode: 32cd5...75a

Skrevet
10 minutter siden, Addie skrev:

Herlighet, han han/hun sittet der i 4 år og snakket om lucia, matpakker, foreldresamtaler, lusekurer og u name it, og latt som man har barn??

Du bør skaffe deg andre å spise lunsj med. Jeg har sittet på pauserommet og spist hver dag i 30 år, og ikke én gang har noe av dette vært samtaleemne.

Anonymkode: dc206...4ce

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, jeg støtter henne 👍 

Hvorfor i alle dager skal folk med unger få ekstra (betalte) fridager?? Er barnet sykt burde man bruke av egne egenmeldingsdager eller oppspart ferie. En ansatt er en ansatt - man skal ikke gi egne goder til foresatte... Forskjellsbehandling kalles det - og er en uting!

Dessuten er det nok av foreldre som lyver på seg sykt barn de også (altså sier at ungen er syk for å få fri - uten at ungen er det.)

Jobbet mange år i England, og der hadde hver enkelt person (foreldre eller ikke )- et visst antall sager å ta av til uforutsette hendelser. Likt for alle: foreldre kunne ta dem ved sykt barn, jeg tok dem ut ved syk katt, og andre igjen tok dem ut for å dra til tannlege, begravelse eller rett og slett hvile litt ut. Man trenger et system som ser at også mennesker uten barn kan komme i situasjoner der det ikke passer å gå på jobb akkurat den dagen.

Vi har alle slike situasjoner. Folk med barn har også katt. 

Det er bare det at barn har også slike situasjoner, og da må noen passe på dem. 

• Liker 24
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

👍

Jeg er ikke uenig i det siste der, men det er likevel drøyt å lyve på seg en unge for å ta seg fridager gjennom 4 år. Det er faktisk helt vilt. 

Anonymkode: 22df8...6c5

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke uenig i det siste der, men det er likevel drøyt å lyve på seg en unge for å ta seg fridager gjennom 4 år. Det er faktisk helt vilt. 

Anonymkode: 22df8...6c5

Jeg gjør det ikke jeg heller - kunne aldri gått rundt å løyet på meg et barn. Synes likevel det var litt tøft av henne - dersom man tenker at det er en liten, personlig aksjon for like rettigheter 👍

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...