Gå til innhold

Avlive katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har verdens fineste og godeste ragdollfrøken, bare så det er sagt. Hun blir 3 år i vinter. Siste 1,5 år har hun utviklet allergi mot kylling, og har fått fòr tilpasset allergien sin. Nå siste tiden har hun fått stygt sår på halsen, som bare vokser og vokser tross predbisolon. Har også dekket det til med daglige skift slik at hun ikke kommer til for å klore seg. Vi har gjort alt vi kan for å dempe det. Ser tydelig at såret plager henne, og det væsker. 

Jeg er kommet dit hen, at jeg faktisk vurderer å la henne slippe. Er dette riktig av meg?

Anonymkode: c86c5...7e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier veterinær? 

Gjennom 20 år som katteeier har jeg alltid stolt på deres vurdering. 

Anonymkode: a3420...600

• Liker 2
Skrevet

Ville spurt vetrinær. Det er jo ikke gamle katten.

Om dette er problem som kan fikses så ville jeg beholdt katten.

Om dette er noe derimot som bare kommer til å bli verre og katten har vondt eller redusert livskvalitet så er kanskje det beste å la henne slippe 

• Liker 2
Skrevet

Hvis du bruker fôr uten kylling og allergien ikke blir bedre så må det være andre ting katten er allergisk for.

• Liker 2
Skrevet

Om ikke veterinæren klarer få kontroll på såret ville jeg fått en annen veterinær sin vurdering også. 
Men om såret faktisk er umulig få kontroll over og plager pus, så er det riktig å la henne få slippe... 

• Liker 2
Skrevet

Ville absolutt forhørt meg med en veterinær. Er dette noe hun kan bli frisk av så tenker jeg hun bør få leve. Hun kan ha 10-15 år igjen med ett godt liv. Forhør deg med dyrlegen du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...