Gå til innhold

Beste filmscener

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker når jeg som 10-åring så Armageddon på kino i 1998, og hvor mektig denne "launch" sekvensen i filmen var. Filmen Armageddon er av variabel kvalitet og det er ikke en spesielt god film, men "the launch" sekvensen var et mektig syn på kinosalen i 1998, og jeg mener fortsatt at den er blant de beste filmscenene. Har du noen tips til andre gode filmscener?

Anonymkode: 7d7d4...85c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spoiler

Og påfølgende "skyte-scene" var i 1995 eksepsjonelt bra!  (er forsåvidt forsatt i egen klasse)

Skrevet

Tråden er ryddet for spørreundersøkelse

Perelandra, mod.

Skrevet

Må bare legge til sluttscenen fra Rush. Det er ikke noen scene som har imponerende effekter, og scenen i seg selv er vel kanskje litt for enkel til Hollywood å være. Men jeg synes likevel at det er en bra sluttscene av en film. 

Anonymkode: 7d7d4...85c

Skrevet

"my love my life" fra mamma mia 2. Griner hver gang ❤️

Anonymkode: 1c6c2...00d

Skrevet

Anonymkode: 10224...9f6

Skrevet (endret)

Fra sikkerhetskontrollen og bort til heisen i The Matrix kommer rimelig høyt på listen.

Dog er det vesentlig å ha et skikkelig surround anlegg for å få formidlet lydopplevelsen i scenen.

Endret av Dr. A. Kula
La ved link YT
Skrevet (endret)

Det er en scene mellom Jennifer Jones som spiller Bernadette Soubirous og Gladys Cooper som spiller Sister Marie Therese Vauzous i filmen The Song of Bernadette fra 1943 som jeg synes er en veldig bra scene.  Men jeg finner ikke noen klipp av den scenen. 

Det er helt mot slutten av filmen 

Endret av Eugene Onegin
Skrevet

Fra en som er gammel nok til å ha sett den på kino da den kom ut: Åpningsscenen fra Star Wars, med imperiekrysserne som kommer inn "over en" i kinosalen (bla til 2:07) for å se sekvensen jeg snakker om. 

En annen scene som gjorde stort inntrykk var "kommunikasjonsscenen" i "Nærkontakt av 3. grad". 

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker scenen fra True Romance, hvor Patricia Arquette først tømmer en hagle på en fyr, og deretter tar våpenet i løpet og slår liket med våpenet om og om igjen. Det er så mye raseri i den scenen. 

Anonymkode: fbf26...1da

Skrevet

Det første jeg kommer på er scenen i Forrest Gump når han står på talerstolen foran tusenvis av hippier i Washington D.C., Jenny løper ut i vannet og roper navnet hans, og han bare brøyter seg vei gjennom menneskemengden og ut i vannet til henne og de kaster seg i hverandres armer til stormende jubel... Den er sterk! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...