labine Skrevet 23. november 2018 #1 Skrevet 23. november 2018 Skal ordne julekalender til sønnen min på 18 som flyttet på hybel i høst. Har tenkt at det i utgangspunktet skal være fornuftige ting, så har foreløpig ordnet blant annet tannkrem, tannbørste, adventslys og noen få ting til. Noen tips om hva jeg kan putte i kalenderen?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #2 Skrevet 23. november 2018 Tørrmat som rett i koppen suppe, rett i koppen kakao. Vaskemiddel, forbruksvarer til kjøkken som bakepapir, plastposerull var ting mine satte pris på. Kanskje en øl 😄 pepperkaker? Anonymkode: ea70d...aae 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #3 Skrevet 23. november 2018 Kondomer Anonymkode: 10168...907 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #4 Skrevet 23. november 2018 Undertøy, pannebånd, hansker, sokker, tyggegummi Anonymkode: de272...15a 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #5 Skrevet 23. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kondomer Anonymkode: 10168...907 Nå har han hatt kjæreste ganske lenge så antar (håper) at hun går på ppiller ellers hadde han nok fått det Anonymkode: 35860...f22
Arabella Skrevet 23. november 2018 #6 Skrevet 23. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå har han hatt kjæreste ganske lenge så antar (håper) at hun går på ppiller ellers hadde han nok fått det Anonymkode: 35860...f22 Jaha, så du vet ikke, bare antar? Mener du at din sønn er uten ansvar for en eventuell graviditet? 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #7 Skrevet 23. november 2018 Akkurat nå, Arabella skrev: Jaha, så du vet ikke, bare antar? Mener du at din sønn er uten ansvar for en eventuell graviditet? Men hallo!!?? Sønnen er myndig så hun har ikke noe med hvilke prevensjonsmetoder han og kjæresten benytter. Det var vel heller ikke det som var poenget her. Tenk etter hvilke signaler hun sender hvis hun gir sønnen kondomer når han er i et fast forhold, da! Anonymkode: cc2c5...c5b 9
Chablis Skrevet 23. november 2018 #8 Skrevet 23. november 2018 1 minutt siden, Arabella skrev: Jaha, så du vet ikke, bare antar? Mener du at din sønn er uten ansvar for en eventuell graviditet? Herregud. Hun som mor har da ikke inngående kjennskap til hva slags prevensjon hennes voksne sønn bruker. 😲 Hva med et service? Med et service på 6 kuvert så har du dekt opp 18 luker. Jeg vet de har slike startpakker på IKEA, den kan du også dele opp å gi i kalenderen. Der skal det være alt man trenger til et kjøkken. 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #9 Skrevet 23. november 2018 3 minutter siden, Arabella skrev: Jaha, så du vet ikke, bare antar? Mener du at din sønn er uten ansvar for en eventuell graviditet? Min sønn er ikke uten ansvar når det gjelder en graviditet nei. Ikke i det hele tatt. Men når de har vært sammen i ett år så vil jeg tro de har tatt ansvar for prevensjon sammen. De er tross alt myndige begge to. Men tro meg - tar han ikke ansvar dersom hun blir gravid eller prøver å overtale henne til å ta abort mot hennes vilje kommer han til å få tyn av meg. Anonymkode: 35860...f22 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #10 Skrevet 23. november 2018 9 minutter siden, Arabella skrev: Jaha, så du vet ikke, bare antar? Mener du at din sønn er uten ansvar for en eventuell graviditet? Herregud...Hva i alle dager har en mor medd om sønnens kjæreste går på p-piller eller ikke å gjøre? Gå å legg deg.. Anonymkode: 2944a...205 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #11 Skrevet 23. november 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kondomer Anonymkode: 10168...907 Kødder du? Som en 18 år gammel jente her hadde jeg synes dette har vært døds pinlig om mine foreldre ga meg kondomer eller kanskje sexleker i gave. Får da være grenser. Sexlivet er privat og helst ikke noe jeg vil dele med mine foreldre :))) Sånt kan jeg fint kjøpe selv eller få fra typen min ❤️ Anonymkode: 8bfb0...3bf 2
Pås Skrevet 23. november 2018 #12 Skrevet 23. november 2018 (endret) Hue, votter, skjerf, hårgelé, flaxlodd, sjokolade, julehefter, boxere, strømper, dusjsåpe, deodorant var det jeg kom på i farten at jeg har kjøpt i kalender til voksen sønn! Rart at det ble så mye kjekkere å lage kalender til dem når de plutselig begynte å trenge ting, og når de plutselig ble glad for undertøy i kalenderen! Endret 23. november 2018 av Pås 2
Arabella Skrevet 23. november 2018 #13 Skrevet 23. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min sønn er ikke uten ansvar når det gjelder en graviditet nei. Ikke i det hele tatt. Men når de har vært sammen i ett år så vil jeg tro de har tatt ansvar for prevensjon sammen. De er tross alt myndige begge to. Men tro meg - tar han ikke ansvar dersom hun blir gravid eller prøver å overtale henne til å ta abort mot hennes vilje kommer han til å få tyn av meg. Anonymkode: 35860...f22 Takk for et seriøst svar! Du er en fornuftig mor. 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #14 Skrevet 23. november 2018 Lys, øl, snus, skinke Anonymkode: 02a06...6e8 2
Arabella Skrevet 23. november 2018 #15 Skrevet 23. november 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hallo!!?? Sønnen er myndig så hun har ikke noe med hvilke prevensjonsmetoder han og kjæresten benytter. Det var vel heller ikke det som var poenget her. Tenk etter hvilke signaler hun sender hvis hun gir sønnen kondomer når han er i et fast forhold, da! Anonymkode: cc2c5...c5b Hvor ser du jeg har skrevet dette? 2
Gjest Kendall Skrevet 23. november 2018 #16 Skrevet 23. november 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tørrmat som rett i koppen suppe, rett i koppen kakao. Vaskemiddel, forbruksvarer til kjøkken som bakepapir, plastposerull var ting mine satte pris på. Kanskje en øl 😄 pepperkaker? Anonymkode: ea70d...aae Dette! 👌🏽
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #17 Skrevet 23. november 2018 Jeg bor også på hybel og får "julekalender" av mamma. Er mer en julepakke siden det ikke er 24 ting Jeg får ullsokker, en flax kalender, et par rett i koppen supper, freia varm sjokolade, pose med smash, en sjokoladebar, en pose nøtter, noe julekjeks, batteridrevent telys, vaskekluter, og noen gode penner (til eksamen), er i alle fall det jeg har fått de siste årene Anonymkode: 7492d...229 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #18 Skrevet 23. november 2018 9 minutter siden, Arabella skrev: Takk for et seriøst svar! Du er en fornuftig mor. Prøver iallefall med veldig unge foreldre selv vet jeg at det ikke er krise om man får barn tidlig om man har besterforeldre og familie som stiller opp Anonymkode: 35860...f22 2
Arabella Skrevet 23. november 2018 #19 Skrevet 23. november 2018 (endret) 27 minutter siden, Elektra skrev: Herregud. Hun som mor har da ikke inngående kjennskap til hva slags prevensjon hennes voksne sønn bruker. 😲 Hva med et service? Med et service på 6 kuvert så har du dekt opp 18 luker. Jeg vet de har slike startpakker på IKEA, den kan du også dele opp å gi i kalenderen. Der skal det være alt man trenger til et kjøkken. Med alt som er nevnt i denne tråden, blir det en overdådig pakkekalender. Ditt forslag topper foreløbig. 😄 (Det heter servise.) Endret 23. november 2018 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #20 Skrevet 23. november 2018 På søstrene grene så har de slike pinner med sjokolade som man kan putte i varm melk og lage kako av 😊 de koster 25 kr ish og jeg hadde blitt superglad om jeg fikk det uansett alder. Anonymkode: 2551c...3a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå