AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #1 Skrevet 23. november 2018 Jeg spiste to brødskiver med egg (to egg) til frokost rundt 10-11. Er det normalt å være sulten nå? Føler brødskivene var veldig tjukke! Ble kjempemett i stad, men er ikke det nå lenger. Var jo sikkert rundt 800 kcal Anonymkode: 0f97f...90d
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #2 Skrevet 23. november 2018 Jeg skjærte opp to brødskiver nå som jeg veide, de veide 80 g til sammen og det var 224 kcal per 100 g, så da er det ca 200 kcal for brødskivene + to egg så det var ikke SÅ ille som jeg trodde. Men fortsatt rundt 500. Anonymkode: 0f97f...90d
Skilpadden Skrevet 23. november 2018 #3 Skrevet 23. november 2018 Det er ikke kaloriene som holder deg mett men hva du spiser. Få i deg noe kroppen bruker lang tid på å fordøye. For eks havregryn! Jeg startet å spise havregryn for ca. 1 uke siden og merker stor forskjell på appetitten. Før det var jeg sulten HELE tiden. De to brødskivene hadde sikkert holdt 1 time. En annen ting, det er snart 4 timer siden du spiste. Da er det jo på tide å fylle magen snart uansett. Anbefaler at du drikker et stort glass med vann og spiser en god mellommåltid før den store middagen senere. 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #4 Skrevet 23. november 2018 5 minutter siden, Skilpadden skrev: Det er ikke kaloriene som holder deg mett men hva du spiser. Få i deg noe kroppen bruker lang tid på å fordøye. For eks havregryn! Jeg startet å spise havregryn for ca. 1 uke siden og merker stor forskjell på appetitten. Før det var jeg sulten HELE tiden. De to brødskivene hadde sikkert holdt 1 time. En annen ting, det er snart 4 timer siden du spiste. Da er det jo på tide å fylle magen snart uansett. Anbefaler at du drikker et stort glass med vann og spiser en god mellommåltid før den store middagen senere. Jeg er så lei av havregryn. Hater det :) Med mindre jeg dynker det i usunne ting. Anonymkode: 0f97f...90d 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #5 Skrevet 23. november 2018 Dessuten levde jeg på suppe, grøt osv skikkelig lenge og vil bare ha noe ordentlig å TYGGE, hvis du skjønner. Anonymkode: 0f97f...90d
Skilpadden Skrevet 23. november 2018 #6 Skrevet 23. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dessuten levde jeg på suppe, grøt osv skikkelig lenge og vil bare ha noe ordentlig å TYGGE, hvis du skjønner. Anonymkode: 0f97f...90d Du kan jo toppe det med masse gode men kalorifattige frukt Men, ja. Jeg skjønner ... kan det være noe å erstatte brød med knekkebrød? Eller sånn «rice cakes»? Mindre kalorier. Da kan du ta flere skiver med egg på. Erstatte de kaloriene du sparer med andre ting du kan tygge på, som for eks egg. Frokosten din kan fint være på 4-500 eller mer uten at det er krise. Hva er målet ditt? Skal du gå ned i vekt eller holde på vekten og samtidig spise sunt?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #7 Skrevet 23. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei av havregryn. Hater det Med mindre jeg dynker det i usunne ting. Anonymkode: 0f97f...90d Legg til hakkede nøtter, det inneholder masse fett som holder deg mett lenger. Jeg pleier alltid å ha rundt 15 gram hakkede hasselnøtter, som er 100 kalorier, og jeg holder meg mett på det i mange timer. Allikevel skal man helst ikke gå mer enn 4 timer etter man har spist til man spiser igjen, så kroppen din sier i fra at den vil ha mat og da bør du også spise 4 timer er ganske lenge å holde seg mett, altså. Anonymkode: 8502c...e03
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #8 Skrevet 23. november 2018 35 minutter siden, Skilpadden skrev: Du kan jo toppe det med masse gode men kalorifattige frukt Men, ja. Jeg skjønner ... kan det være noe å erstatte brød med knekkebrød? Eller sånn «rice cakes»? Mindre kalorier. Da kan du ta flere skiver med egg på. Erstatte de kaloriene du sparer med andre ting du kan tygge på, som for eks egg. Frokosten din kan fint være på 4-500 eller mer uten at det er krise. Hva er målet ditt? Skal du gå ned i vekt eller holde på vekten og samtidig spise sunt? Joda, men blir veldig veldig dyrt med masse frukt og bær.. :/ Takk for tips. Bruker en del riskaker, men det er som luft. Mer mettende med brød synes jeg. Nja, vil gå ned i vekt på sikt men målet nå er å spise normalt og ikke usunt og alt for mye 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legg til hakkede nøtter, det inneholder masse fett som holder deg mett lenger. Jeg pleier alltid å ha rundt 15 gram hakkede hasselnøtter, som er 100 kalorier, og jeg holder meg mett på det i mange timer. Allikevel skal man helst ikke gå mer enn 4 timer etter man har spist til man spiser igjen, så kroppen din sier i fra at den vil ha mat og da bør du også spise 4 timer er ganske lenge å holde seg mett, altså. Anonymkode: 8502c...e03 Skjønner ikke det der.. Alt som grøt o.l føler jeg bare går rett gjennom. Vet alle sier de blir mette av havregryn men synes heller jeg blir fysen Anonymkode: 0f97f...90d
Inwe Skrevet 24. november 2018 #9 Skrevet 24. november 2018 Jeg er alltid sulten igjen kl 14 om jeg spiser frokost 10-11. Min forkost består av havregrøt med banan og peanøttsmør på. Det er da virkelig normalt å bli sulten igjen 3-4 timer etter frokost.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #10 Skrevet 24. november 2018 180 for skivene pluss 2*70 for eggene gjør at dette bare er 320 kalorier, så skjønner godt at du ble sulten etter noen timer Anonymkode: 32a0b...4ad
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #11 Skrevet 24. november 2018 Ja, det er normalt... For å ikke snakke om at jeg er sulten hele tiden 😂 Anonymkode: b9dde...2b2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #12 Skrevet 27. november 2018 Ja, det er normalt når du spiser brød og sånt som ikke metter lenge, og i tillegg ikke har spist mange kcal. Spiser du derimot mat som metter bedre, så vil den holde deg mett mye lengre. Jeg pleide å spise brødmat / frokostblanding / havregrøt til frokost kl 07:30 og magen rumlet kl 10 og jeg sprang til lunsj kl 11:00:00. Samme kalorimengde i fett og proteiner derimot holder meg mett til ca kl 14, og jeg blir ikke sulten før ca kl 17. Jeg må faktisk spise halv mengde for at jeg i det hele tatt skal være klar for lunsj kl 11 når alle kollegaene mine går til lunsj. Ofte blir det til at jeg heller spiser full frokost og venter med å spise igjen til middag. Anonymkode: 8271c...33e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå