Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg blir oppgitt og får nesten vondt av sånne "ærlige" mennesker. Det er slike som er så ærlige at de taper på det. 
Jeg er ikke for lyving, og det slår jo ofte tilbake på en selv.
Men nå tenker jeg et tilfelle der det ikke hadde sakdet noen, men vedkommende hadde vært tjent med en løyn i dette tilfellet. Men det er slike tafatte personer som rett og slett ikke tør annet enn å være dønn ærlige virker det som.

Anonymkode: 69f45...161

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lettere å svare om vi vet hva denne personen var for ærlig med.

Anonymkode: 84fae...25c

• Liker 13
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Noen som ikke likte den nye genseren din eller noe, nå ?

Skrevet

Noen skal jo helst høre det de vil selv, kan du fortelle hva dette gjelder?

Anonymkode: d52aa...33e

• Liker 1
Skrevet

Fattar ingenting...

Jeg er en sånn der ærlig person. Mamma fikk forklare meg at en hvit løgn er ok når lillesøster spurte om klærne var fine og jeg helt ærlig sa nei, haha! Rare er at min lillesøster stadig spør om ditten og datten er fint nå som vi er voksne. Men strør om meg med hvite løgner eller utsagn som "ja den der er helt i din stil! *tommelen opp*"

Anonymkode: 6394c...372

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger er det ikke snakk om ærlighet. De svarer ærlig ut i fra hva de tenker om saken, tingen, klærne osv. Men demmes ærlige svar er ikke alltid det riktige. 

Jeg har en venninne som man kan kalle alt for ærlig. Og det er ikke det at hun er alt for ærlig men hun er direkte frekk. Og ikke bare med sitt "ærlige" svar men også skadelige blikk. 

Ja, hun er ærlig men skal si hun er ekstremt skadet i hodet for å ha de meningene hun har. Og hun har rett hver gang og. Finnes ikke feil i hennes liv men bare i andres. 

Ærlige svar fra oppgående mennesker er noe annet. Så ser for meg at TS snakker om en som ikke er noe særlig oppegående som menneske. 

Anonymkode: 68b54...48b

• Liker 6
Skrevet

Ok. det er folk helt uten karisma! De forblir også fattige fordi de ikke eier kynisme. Liker ikke kyniske og ego mennesker selv, men man kommer faktisk ikke frem her i livet dersom man bare er myk, snill, gir og gir og er veeeldig ærlig. 

Illustrasjon: Vi er 4 som kan kan få minimum 2000 kr hver. Det er frivillig å ta imot de 2000. Men vi får betalt 100 kr pr time vi gjør en tjeneste. Ingen taper på at vi tar 2000 kr altså. Men likevel så sier denne personen at hun jobbet i 3 timer. Ikke fordi hun er rettferdig, men fordi hun rett og slett  er for tafatt! Jeg er på lag med denne dama og jeg tapte også 2000 på at hun ikke tok de til seg! De andre fikk da 2000 ekstra pga vi tok de ikke..

Skrevet

Jeg er for ærlig. Hvis du ikke vil ha et ærlig svar, ikke spør meg. 

Anonymkode: 398a0...f92

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. det er folk helt uten karisma! De forblir også fattige fordi de ikke eier kynisme. Liker ikke kyniske og ego mennesker selv, men man kommer faktisk ikke frem her i livet dersom man bare er myk, snill, gir og gir og er veeeldig ærlig. 

Illustrasjon: Vi er 4 som kan kan få minimum 2000 kr hver. Det er frivillig å ta imot de 2000. Men vi får betalt 100 kr pr time vi gjør en tjeneste. Ingen taper på at vi tar 2000 kr altså. Men likevel så sier denne personen at hun jobbet i 3 timer. Ikke fordi hun er rettferdig, men fordi hun rett og slett  er for tafatt! Jeg er på lag med denne dama og jeg tapte også 2000 på at hun ikke tok de til seg! De andre fikk da 2000 ekstra pga vi tok de ikke..

Kan ikke si jeg ble noe klokere av dette, ts.

Anonymkode: 7a69b...322

• Liker 20
Skrevet

Enkelte jeg har møtt synes det er "kult" at de er så ærlig og snakker rett fra levra, de gjør sport av det. 

Det er fint å være ærlig, men det er ikke alt man trenger å si, man MÅ ikke si meningen sin om alt. Det handler om sosial intelligens rett og slett. 

• Liker 16
Skrevet

Da hadde du ikke likt meg for jeg er alltid ærlig. Ikke fordi det er "kult", men noen bare er sånn. Synes heller ikke hvorfor noen synes det er tafatt når det gjelder ærlighet. Synes det er mye verre med løgn.

Anonymkode: 5fe2f...d87

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde du ikke likt meg for jeg er alltid ærlig. Ikke fordi det er "kult", men noen bare er sånn. Synes heller ikke hvorfor noen synes det er tafatt når det gjelder ærlighet. Synes det er mye verre med løgn.

Anonymkode: 5fe2f...d87

Men sier du samtidig alt du mener? Hele tiden? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er en veldig ærlig person, det er ikke bare pga. jeg tror på karma men jeg mener det er best å være det (med tanke på hvor mange uærlige venner jeg har hatt). Men jeg prøver alltid å være høflig hvis jeg skal være ærlig, fordi det er mange som bare sier det ut i en veldig usensitiv tone. Hvis jeg føler det er noe som er veldig personlig så sier jeg ikke det foran alle, da tar jeg heller det med vedkommende privat. 

Anonymkode: babcb...220

• Liker 2
Skrevet

Fint å være ærlig, men er det virkelig nødvendig å ytre meningen sin om alt hele tiden? Hvis du synes babyen til venninna di et er dritstygg, kan man ikke  bare tenke det da? Føler mange bruker det at de er ærlige som en unnskyldning til å være frekke.

Anonymkode: fd69b...105

• Liker 11
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det handler om penger altså. Slapp av. Du dør ikke selv om du ikke fikk de 2000. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg blir oppgitt og får nesten vondt av sånne "ærlige" mennesker. Det er slike som er så ærlige at de taper på det. 
Jeg er ikke for lyving, og det slår jo ofte tilbake på en selv.
Men nå tenker jeg et tilfelle der det ikke hadde sakdet noen, men vedkommende hadde vært tjent med en løyn i dette tilfellet. Men det er slike tafatte personer som rett og slett ikke tør annet enn å være dønn ærlige virker det som.

Føler meg truffet, for å være ærlig.  Jeg hadde gjort det stort i en sånn sekt der man tilstår og utleverer seg selv på hvert fredagsmøte.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Elghund skrev:

Føler meg truffet, for å være ærlig.  Jeg hadde gjort det stort i en sånn sekt der man tilstår og utleverer seg selv på hvert fredagsmøte.  Ps!  Men jeg var i det minste den som var smart nok til å forstå poenget ditt.

Skrevet

Jeg liker ærlige mennesker, men det er forskjell på å være ærlig og det å si hva en tenker hele tiden. Hvis jeg ikke har spurt deg om din mening ang min nye hårsveis så trenger du heller ikke å si at du synes den er stygg. 

Anonymkode: 87fc0...51c

• Liker 5
Skrevet

Noen folk mangler sosiale antenner og kan komme med en del frekke, spydige eller dumme kommentarer. De klarer ikke se grensen mellom ærlighet og for mye informasjon. Men greit å vite hvor man har folk da! Har kuttet ut noen mennesker som er sånn, fordi jeg ikke trengte å vite ALT de hadde i hodet. Noen setter kanskje pris på det da! Men for min del kan man holde noen ting for seg selv.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...