AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #1 Skrevet 23. november 2018 Kjøpesentrene er alltid stappfulle av folk også i hverdager. Og på lørdager er det enda verre, ute er det nesten ingen mennesker. Hvis nordmenn er så glad i kjøpesentre, så burde det egentlig bygges større og bedre kjøpesentre (sånn som de i utlandet: Dubai mall, Mall of Emirates, West Edmonton Mall, Mall of America, Mall of scandinavia osv...) I utlandet er det ofte lite folk på kjøpesentrene (med unntak av lørdager) mens her i Norge er det motsatt. Folk sier de nesten aldri drar på kjøpesentre, hvorfor er det så altfor mye folk på kjøpesentrene da? Anonymkode: f1839...06a 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #2 Skrevet 23. november 2018 Jeg handler kun på kjøpesentre. Først og fremst handler det om at det er praktisk å ha alt på samme plass, og å slippe å ta av og på ytterklær og måtte bære dette med seg hele tiden (på vinteren). Samtidig så er parkeringen gratis. Er kjedelig å måtte betale 200kr i parkering i sentrum når det er penger jeg kunne spart meg på et kjøpesenter. Anonymkode: 3f692...802 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #3 Skrevet 23. november 2018 Kanskje det ikke er de samme som sier de ikke er så mye på kjøpesentere, som de som faktisk er der? Hvor har du lest/hørt at folk sier de nesten aldri drar på kjøpesentre? Jeg synes det er kjekt med kjøpesenter, alt på ett sted og jeg kan komme meg fra butikk til butikk uten å tenke på at jeg må kle meg godt. Jeg synes det er hyggelig å dra inn til byen også. Men det er mer stress. Lite parkeringsmuligheter og dyrt å parkere når man endelig finner en parkeringsplass. Ofte er det små dyre nisjebutikker, hyggelig det altså, men som sagt; dyrt. Også var det dette været da. Anonymkode: 666f8...cfc 2
Mæn40 Skrevet 23. november 2018 #4 Skrevet 23. november 2018 Jeg HATER kjøpesenter. Ikke noe sjel, bare en samling butikker man har andre steder også. Men havner alltid på et kjøpesenter når julehandelen skal tas. 😑 4
Gjest Kritt Skrevet 23. november 2018 #5 Skrevet 23. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøpesentrene er alltid stappfulle av folk også i hverdager. Og på lørdager er det enda verre, ute er det nesten ingen mennesker. Hvis nordmenn er så glad i kjøpesentre, så burde det egentlig bygges større og bedre kjøpesentre (sånn som de i utlandet: Dubai mall, Mall of Emirates, West Edmonton Mall, Mall of America, Mall of scandinavia osv...) I utlandet er det ofte lite folk på kjøpesentrene (med unntak av lørdager) mens her i Norge er det motsatt. Folk sier de nesten aldri drar på kjøpesentre, hvorfor er det så altfor mye folk på kjøpesentrene da? Anonymkode: f1839...06a Jeg har lurt på det samme. Unngår kjøpesentere i den grad jeg kan, men enkelte ganger er det greit om jeg vet jeg må innom mange ulike typer butikker en lørdag. Da stusser jeg over hvor mange som driver rundt på senteret, tilsynelatende for å kose seg, ofte hele familier med barn i alle aldere. Skrekk og gru, tenker jeg.
Amalie95 Skrevet 23. november 2018 #7 Skrevet 23. november 2018 jeg vil ikke si meg enig i dette. Jeg vil si jeg er veldig glad i shoppingsentre, men i uka er det ikke mange der, men da jeg var i London var det som sild i tønne tirsdag på westfield,
Honey Dew Skrevet 23. november 2018 #8 Skrevet 23. november 2018 Jeg vil ha det lettvint. Parkere bilen, gå inn i senteret og kjøpe det jeg skal og gå ut igjen. Jeg gidder ikke løpe byen rundt etter ting som jeg skal ha 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #9 Skrevet 23. november 2018 Kjøpesenter er genialt. Spesielt etter at politikerne har gjort det praktisk talt forbudt å kjøre til byen. Er nesten aldri i byen lenger. Om noen år er det sikkert bare leiligheter i byen også. Anonymkode: 69711...d62 8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #10 Skrevet 23. november 2018 Jeg synes sentrene er ganske tomme på formiddagene. Veldig avslappende egentlig. Anonymkode: 231ea...f8f
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #11 Skrevet 23. november 2018 Norge er vel ikke akkurat kjent for å ha så flott vær:P Å gå mellom butikker som ikke er under tak kan bli en kald og våt affære med mindre man kommer i fult hyre, men da blir man klam eller svett inne på butikkene. Og så er det kjekt å kunne finne alt på en plass. Blir fort at man må bruke lengre tid på å få gjort alt fordi det er større avstander nede i sentrum, selv om det gjerne er mer sjarmerende med individuelle- og nisjebutikker. Og å lete etter parkering i sentrum for så å betale for den i dyre dommer er heller ikke aktuelt. Ikke blir jeg å handle med meg så mye heller om jeg må ta buss, det er det ikke plass til på bussen. Uansett er buss såpass dyrt at det er billigere for meg å kjøre til et senter og handle. F.eks om jeg skal drikke kaffe med en venninne i sentrum og jeg parkerer en time i sentrum, så kan det fort koste meg 170kr ink. kaffe. Det er en sabla dyr kaffekopp! Jeg kan få akkurat samme kaffekoppen på et senter hvor jeg faktisk kun betaler for kaffe og litt bensin. Det er blitt gjort for kronglete og dyrt å dra til sentrum, både med bil og med buss, så da lar jeg være. Enkelt og greit. Anonymkode: a6ae6...82a 2
Påkrevd Skrevet 23. november 2018 #12 Skrevet 23. november 2018 Bruker kjøpesentre fordi det er der jeg nå får det jeg trenger i hverdagen. Savner å gå i gatene fra butikk til butikk her i Oslo, men de forsvinner en etter en. Nå er det en forbanna café i annethvert lokale i sentrum, har jeg inntrykk av. Når det i tillegg er klin umulig å kjøre, og ingen eller steindyr parkering, blir det raskere og billigere å ta bilen til et senter utenfor byen. Selv med bompenger. Alternativet er t-bane/buss til sentrum, som tar dobbelt så lang tid, og med et stadig mindre tilbud (hvis det ikke er kaffe man skal ha, da). Takket være Lan Marie &co kjører jeg nå langt mere bil i Oslo-området enn før👍 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #13 Skrevet 23. november 2018 Hater støyete kjøpesentre og drar heller til sentrum. Her er kommunale parkeringsplasser gratis etter kl 15 hverdager og kl 12 lørdager. Ellers koster det kr 10 pr time (kommunale, Europark holder jeg meg langt unna). Er det fint vær og jeg føler for det spaserer jeg til sentrum, tar ca 25 min. Eller hopper på en buss. Nå er jeg langt unna Oslo da, men da vi bodde på torshov gikk vi alltid til sentrum med ungene. Fin tur for store og små. 😊 Anonymkode: 71db8...b36 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #14 Skrevet 23. november 2018 Ser at flere her inne liker å dra til kjøpesentre for å handle. Men er dere enig i at det burde bli bygget større og bedre kjøpesentre i Norge slik at det blir god plass på kjøpesentre selv om det er mye folk? Og når jeg mener store og bedre kjøpesentre mener jeg som de store kjøpesentrene i utlandet (som f.eks Mall of Emirates, Dubai mall, West Edmonton mall, Mall of America, Mall of Asia, Mall of scandinavia osv...) Anonymkode: f1839...06a 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #15 Skrevet 23. november 2018 Hater kjøpesenter, alltid synes synd på de som står der inne. Sjelden butikker har vindu, man er innendørs hele dagen stort sett. Dårlig luft. Anonymkode: 46bf0...c74 1
Zoey Skrevet 23. november 2018 #16 Skrevet 23. november 2018 Jeg synes de store senterene her i Norge er nesten for store. Som Strømmen eller Moa etter oppbyggingen og utbygging. Men en mellomting er fint. Blir det for stort så blir det for store avstander og den praktiske tilgjengeligheten forsvinner litt. Jeg er blant de som kan drive rundt med ungene. De er små, så toaletter overalt og stellerom er praktisk. Alle typer butikker tilgjengelig er greit for samlede ærend, vindushopping eller storhandel. Gratis parkering, ofte innendørs parkering. Spisesteder. Alt er tilgjengelig uten å måtte inn og ut av bilen og bilstoler/vogn mellom slagene. Gjerne områder tilrettelagt for lek og sprell... De gangene vi er i større byer og går rundt i gatene så er det som regel koselig å vindusshoppe der også, se og titte, prate og treffe mennesker. Men da reiser vi enten kollektivt eller bilen står langt unna, og vi vet ikke alltid hvilken rute vi velger tilbake til bilen/hjem. Så da blir det kosetur. Uten noe særlig innkjøp. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #17 Skrevet 23. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser at flere her inne liker å dra til kjøpesentre for å handle. Men er dere enig i at det burde bli bygget større og bedre kjøpesentre i Norge slik at det blir god plass på kjøpesentre selv om det er mye folk? Og når jeg mener store og bedre kjøpesentre mener jeg som de store kjøpesentrene i utlandet (som f.eks Mall of Emirates, Dubai mall, West Edmonton mall, Mall of America, Mall of Asia, Mall of scandinavia osv...) Anonymkode: f1839...06a Anonymkode: f1839...06a 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #18 Skrevet 23. november 2018 Velger kjøpesenter for da er det gratis parkering.Gidder ikke betale masse for å stå parkert i byen.Har annet å bruke penga på. Anonymkode: 33506...b63
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #20 Skrevet 24. november 2018 Hovedgrunn: været. Anonymkode: f6956...322
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå