Gå til innhold

Søsteren min synes foreldrene våre og jeg er kjipe som ikke vil være med å spleise på pakkekalender til barna hennes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er irritert fordi hun sendte meg og pappa hver vår e-post med beskjed om å betale XX kr til kontoen hennes for "våre" andeler av barnas pakkekalender. Summen er ikke veldig høy, men hun har ikke spurt oss på forhånd om vi er interessert i å bidra og jeg synes det er veldig frekt å bare sende en e-post med beskjed dom å betale for noe vi verken har tilbudt oss eller blitt spurt om å bidra til. Det sa jeg til søsteren min og pappa har tydeligvis hatt en lignende reaksjon for da jeg snakket med henne fikk jeg masse kjeft for å være kjip og hun klaget på at pappa var like ille.. 

Anonymkode: 2a5a2...a88

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får dere bare være kjipe. Alvorlig talt ; dette er verre enn tigging! Tigging kan man ha en viss sympati for.

Hennes barn, hennes ansvar. 

• Liker 45
Skrevet

Da hadde jeg heller vært kjip for å si det sånn. 

• Liker 10
Skrevet

Hadde ikke fått ei krone av meg iallefall 

• Liker 7
Skrevet

Hvem sender e-post til foreldre og søsken..? Hadde lett tatt rollen som den kjipe her altså.

• Liker 22
Skrevet

Hvorfor i all verden skal dere være med på å betale pakkekalendere til hennes barn? Har aldri hørt om lignende. Her er det vel hun som er den kjipe som ikke vil betale selv.

• Liker 24
Skrevet

Min datter er såkalt billedskjønn, og ofte skulle jeg nesten ønske hun ikke var så pen. Misforstå meg rett, men hun får altfor mange tilbakemeldinger fra folk på utseende sitt istedefor alle andre kvaliteter hun har.  Det er en forbanna uting og jeg har lagt ned forbud i familien hva gjelder å kommentere «herregud så nydelige øyenvipper du har», «du kommer til å bli modell når du blir voksen» osv osv. Familien skjønner nå litt mer hvorfor de heller skal gi henne tilbakemeldinger av typen «så flink du er å tegne» osv, men det hjelper lite når fremmede folk hele tiden behandler henne som et lite mirakel.....

jeg vil ikke ha dette utseendefokuset. Det er tøft nok for jenter i dag å bevise at de har en hjerne. 

Anonymkode: 092b2...ee2

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Min datter er såkalt billedskjønn, og ofte skulle jeg nesten ønske hun ikke var så pen. Misforstå meg rett, men hun får altfor mange tilbakemeldinger fra folk på utseende sitt istedefor alle andre kvaliteter hun har.  Det er en forbanna uting og jeg har lagt ned forbud i familien hva gjelder å kommentere «herregud så nydelige øyenvipper du har», «du kommer til å bli modell når du blir voksen» osv osv. Familien skjønner nå litt mer hvorfor de heller skal gi henne tilbakemeldinger av typen «så flink du er å tegne» osv, men det hjelper lite når fremmede folk hele tiden behandler henne som et lite mirakel.....

jeg vil ikke ha dette utseendefokuset. Det er tøft nok for jenter i dag å bevise at de har en hjerne. 

Postet i feil tråd. Sorry! 

• Liker 18
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Din søster kan ta seg ei bolle, hun er ikke annet enn frekk. 

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Kunne aldri falt meg inn å be barnas besteforeldre, tanter og onkler om å bidra økonomisk til pakkekalenderen. 

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er irritert fordi hun sendte meg og pappa hver vår e-post med beskjed om å betale XX kr til kontoen hennes for "våre" andeler av barnas pakkekalender. Summen er ikke veldig høy, men hun har ikke spurt oss på forhånd om vi er interessert i å bidra og jeg synes det er veldig frekt å bare sende en e-post med beskjed dom å betale for noe vi verken har tilbudt oss eller blitt spurt om å bidra til. Det sa jeg til søsteren min og pappa har tydeligvis hatt en lignende reaksjon for da jeg snakket med henne fikk jeg masse kjeft for å være kjip og hun klaget på at pappa var like ille.. 

Gi henne en beskjed om å pakke kalendern opp i ræva si.

Skrevet

Haha! Kunne aldri falt meg inn, verken betale eller å sende e-post om krav til betaling. Om det er for dyrt, får vel søsteren gjøre en billigere kalender.

Anonymkode: e33bc...660

• Liker 3
Skrevet

Søsteren din høres ut som en liten prinsesse som tror at de hun kjenner er til for å please henne. Man betaler selvfølgelig selv for det barna trenger eller ønsker seg. Makan.

Skrevet

Noe så frekt hat jeg aldri hørt maken til. 

Anonymkode: 1d01d...558

• Liker 2
Skrevet (endret)

Haha, opplevde noe liknende for noen år tilbake. Eks-svigersøster kjøpte gaver til seg og familien sin fra meg og eksen og sendte oss en melding etterpå med et beløp på et firesifret tall som vi måtte betale. Ble helt sjokkert; synes det ble komisk, så dumt det var. Jeg hadde jo allerede kjøpt gave. Men hun fikk ingenting, verken penger for gavene HUN kjøpte til seg og sine (fra «oss») eller gaven jeg kjøpte. 

Endret av Fineapple
  • Liker 7
Skrevet

Hvis hun sliter med dårlig råd ville jeg gladelig vært med å spleise på pakkekalender til tantebarnet mitt dersom summen ikke var så høy. Elsker tantebarna mine og hvis en spleis var det som skulle til for å gjøre julen deres mer magisk ville jeg selvfølglig stilt opp.

• Liker 1
Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er helt "Grinchen" som synes at søsteren min er frekk. Såvidt jeg vet har ikke familien hennes dårlig råd, de har vært på to utenlandsferier i år og hun kjøpte seg nylig en ganske dyr designerveske. Hadde det vært snakk om dårlig økonomi kunne jeg vært villig til å bidra med noen kroner, jeg kunne for så vidt vært villig til å bidra nå også, det jeg (og faren min også) reagerer på er at hun bare har sendt eposter til oss med "vennligst betal xx kr" uten å spørre oss på forhånd. Hadde hun ringt og spurt om vi ville bidra hadde vi nok sagt ja.

TS

• Liker 14
Skrevet

Nå som vi har vipps, altså! 😄

Skrevet
6 timer siden, Macro skrev:

Hvem sender e-post til foreldre og søsken..? Hadde lett tatt rollen som den kjipe her altså.

Nå som vi har vipps, altså! 😄

(Enig i at søster er utenom det vanlig frekk!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...