Gå til innhold

Er Torshov et fint strøk?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er Torshov blandt de finere eller mindre fine strøkene i Oslo? Har en som skryter så veldig av at han skal flytte dit. Bor ikke i Oslo selv, så jeg vet ikke hvordan det er, skulle bare likt å visst om han overdriver litt igjen.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ligger ikke på vestkanten, er et gammelt arbeiderstrøk nord for Grunerløkka like ved Sagene som er blitt mer populært i senere tid. Mange unge og innvandrere. Kjent for å være et sted der man kan få kjøpt leilighet til ok pris, en del sosialboliger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at Torshov er et populært sted å kjøpe nå. Er vel ikke veldig fint og flott der (er på østsiden), men som sagt etterspurt for tiden. et strøk der det flytter mye unge folk.

Er litt kjent i Oslo, men ingen ekspert på boligområdet. Er sikkert andre her inne som kan si mer om det :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nilis

Det var et såkalt arbeiderklasse-strøk. Men nå begynner standarden på Torshov virkelig å stige. Det virker som Grunerløkka utvider seg oppover. Det er mer trendy å bo på Torshov enn på Grunerløkka. Torshovgata ble kåret til Oslos mest trendy gate i 2004:)

Det er mange små leiligheter der (I motsetning til på frogner/majorstua), noe som gjør strøket attraktivt for unge single.

Allikevel vil jeg ikke kalle Torshov "et av Oslos finere strøk". Det er Trendy, hyggelig og kult der, men overhodet ikke "upper class".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torshov er en genial plass:). Det er ikke et "fint strøk" på samme måte som Frogner, men har masse sjarm og er et trygt og godt sted som mange trives på! Det jeg liker er at det er store bakgårder og god avstand mellom bygårdene. I tillegg er det flere store parker, masse hyggelige cafeer og spisesteder. De fleste bygårdene er vel fra rundt 1920 tallet, og strekker seg over flere kvartaler.

Ofte blir også Åsen/Sandaker kallt for Torshov, der er det ikke så fint etter min mening. Veldig mye her er eid av Oslo kommune...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Torshov er ikke særlig upper class, nei, men det er veldig trivelig der! Jeg vokste opp der tidlig på åttitallet og har ikke lidd noen nød til tross for at trikken støyet en del...

Den siste tiden har det kommet mye mer kafeer etc der, det er en del grøntarealer, og gatene er relativt brede sammenlignet med andre steder på østkanten. Et pluss, synes jeg, er at arkitekturen er veldig helhetlig. Torshov ble planlagt som et arbeiderboligstrøk og oppført på 20-tallet. Store vinduer og trivelige bakgårder er et generelt trekk.

Og så er det sandvolleyballbane på Torshov, der alle de gode trener hele sommerhalvåret! :tommelsmil:

Boligprisene på Torshov har ligget litt under prisene på Løkka siden Løkka ble populært midt på nittitallet, men nå tror jeg Torshov kommer for fullt. Det skjer en del der oppe mht utbygging av boliger etc, blant annet i gamle Lilleborg fabrikker, det er relativt sentralt, men rolig, og det er ikke like hektisk-trendy som tjukkeste Grünerløkka.

Og nå har gamle Torshov til og med fått Deli de Luca...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Porselen

Jeg støtter pepita og vilde i deres betraktninger om Torshov. Kunne godt tenke meg å bo der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Torshov er finfint :) (Men ikke like bra som Bjølsen selvsagt :-) ) Men Torshov er ikke fiiint som vest-kanten, men ingen vil bo på sistnevnte sted mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torshov er en trivelig plass :-)

Det er ikke av de "finere" strøk, befinner seg på østkanten, men nå er det blitt populært og "det nye Grünerløkka."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd på Torshov. Som noen sier, det er et gammle arbeiderstørk. Det er mye "sosialt" der. Men det strøket har fått bedre rykte de siste 5 årene, men langt fra et "fint" strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg har bodd i nærheten av Torshov i to år, og vil ikke si at det er et av oslos finere strøk nei. Det har blitt veldig populært, men nei, jeg synes ikke det var spesielt fint der...hadde aldri ville bodd der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd på Torshov i snart 4 år og stortrives! Helt klart ikke flott som på Frogner, men et supert sted å bo. Du har alt i gå avstand, og det er igrunn sentralt i forhold til det meste av byen. Bakgårdene er store og vi benytter vår hele sommerhalvåret! I tillegg er det mange koselige grøntflekker og kafeer! Og merker at det blir flere og flere unge som flytter til området. Vi er så heldig å ha en stor leilighet (3 rom) til å være på Torshov, og tror det er lenge til vi flytter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Stedet er midt på treet, ikke sossestrøk og ikke slum. :wink: Men det er nok definitivt et strøk med potensiale, altså at det kommer til å bli dyrere å bo der etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter meg til Vilde, Pepita og deres emningsfeller her. Jeg er født og oppvokst på Torshov (og gift der!), og den gang da var det andre boller, og et relativt hard miljø. Men nå er det som de andre sier et flott og populært sted. Mye unge mennesker og barnefmilier, grønne lunger, og samtidig sentralt.

Ville ikke bo der med egne barn da. Vi ville ut av byen til hus og hage :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forresten nevne at vi har hatt ca 40 % prisstigning når det gjelder vår leilighet.. Og det på under 4 år!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men Torshov er ikke fiiint som vest-kanten, men ingen vil bo på sistnevnte sted mer.

Pussig det fremdeles er så høye priser der da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...