Nera Skrevet 23. november 2018 #1 Skrevet 23. november 2018 Er det slik at du får den nye modellen (telefon) hvert år helt gratis ? Virker ikke det for godt til å være sant, de taper jo bare penger på dette? Kan man velge hvilken gb eller får man den minste?
Jellybean Skrevet 23. november 2018 #2 Skrevet 23. november 2018 Første gang bestiller du den telefonen du ønsker med swap avtale som varer i to år. Etter ett år kan du bestille en ny telefon, da må du sende inn den gamle og det blir laget ny swap avtale på to år, men igjen kan du bestille ny telefon etter ett år uten at det koster deg mer, men hver gang du gjør det blir swap avtalen fornyet og varer i to år. Dersom du bestemmer deg for å ikke bestille ny telefon i løpet av to år vil den telefonen du har være 100% din etter to års nedbetalingstid.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #3 Skrevet 23. november 2018 Er ikke swap fryktelig dyrt? Anonymkode: 1d4bb...851 2
Jellybean Skrevet 23. november 2018 #4 Skrevet 23. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke swap fryktelig dyrt? Anonymkode: 1d4bb...851 Jeg betaler 300 for selve telefonen i mnd og for abonementet på 300, å kunne byttet den til en ny etter et år. Men nå er jeg ferdig med avtalen min i januar så da betaler jeg kun for abonement etter det. Jeg syns det er en grei ordning når man kanskje ikke har så mye å rutte med i mnd. Jeg MÅTTE ha ny telefon da min gamle gikk til helvette å da var det swap som passet min daglige økonomi best hvor dyrt det blir i mnd avhenger av hvor dyr telefon man vil ha.
Nera Skrevet 25. november 2018 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2018 På 23.11.2018 den 1.22, Jellybean skrev: Første gang bestiller du den telefonen du ønsker med swap avtale som varer i to år. Etter ett år kan du bestille en ny telefon, da må du sende inn den gamle og det blir laget ny swap avtale på to år, men igjen kan du bestille ny telefon etter ett år uten at det koster deg mer, men hver gang du gjør det blir swap avtalen fornyet og varer i to år. Dersom du bestemmer deg for å ikke bestille ny telefon i løpet av to år vil den telefonen du har være 100% din etter to års nedbetalingstid. Anbefaler du swap, så hvis jeg kjøper en iphone x max, får jeg den nye moddelen gratis neste år?
Jellybean Skrevet 25. november 2018 #6 Skrevet 25. november 2018 9 timer siden, Nera skrev: Anbefaler du swap, så hvis jeg kjøper en iphone x max, får jeg den nye moddelen gratis neste år? Du får ikke den nye modellen gratis nei, hvor får du det fra? Du blir bundet i to nye år og må nedbetale den nye telefonen, som jeg skrev, når du velger å bestille en ny telefon 1
FrodeF Skrevet 25. november 2018 #7 Skrevet 25. november 2018 (endret) Det er dessverre så mange mennesker som aldri burde få styre sin egen økonomi. Ingen burde benytte swap eller tilsvarende. https://www.tek.no/artikler/test-lonner-det-seg-a-bruke-telenor-swap-eller-telia-svitsj/395136 Endret 25. november 2018 av FrodeF 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #8 Skrevet 25. november 2018 13 minutter siden, FrodeF skrev: Det er dessverre så mange mennesker som aldri burde få styre sin egen økonomi. Ingen burde benytte swap eller tilsvarende. https://www.tek.no/artikler/test-lonner-det-seg-a-bruke-telenor-swap-eller-telia-svitsj/395136 Ja man må bruke hodet om man skal ha telefon gjennom noe sånt. Jeg valgte det ene og alene fordi jeg aldri bytter telefon bare fordi jeg har lyst. Jeg er ferdig med nedbetaling nå i januar. Da har jeg betalt rett over 7000 for telefonen, noe som ikke er så langt fra kontantpris og den nedbetalingen passet meg. Det å bytte telefon hvert år eller så fort man er ferdig med nedbetaling er det dummeste man gjør, da blir man jo aldri ferdig med å nedbetale telefonen. Anonymkode: 815b6...496
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #9 Skrevet 26. november 2018 Det er forresten 18 års aldersgrense og du må bestå en kredittsjekk for å få bruke dette tilbudet. Du får ingenting, men du kjøper telefonen på avbetaling. Anonymkode: 5be17...b50
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #10 Skrevet 26. november 2018 Tar folk så dårlig vare på mobilen at de må bytte hvert år eller er det trang til å ha nyeste modellen hele tiden? Jeg har selv Telia Svitsj, men det er fordi det var grei månedspris og jeg trengte ny mobil da den gamle var ødelagt. Klarer fint å passe økonomien og har ingen planer om å bytte til ny etter første året er gått. Men det er fremdeles greit å ha sånn om det skulle skje noe. Så nei, er ikke gratis ny mobil, bare to nye år med nedbetaling. Anonymkode: 96b86...5b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå