Gå til innhold

Dere på 40 + ang kropp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kropp viktig for deg? Er dere fast og fit? Og høy selvtillit på kropp? 

40+ og har 2 barn. Kunne nok vært noen kg mindre og mer trent. 

Anonymkode: 6ea48...c49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selvtillit nok!

Er absolutt preget av tidens tann, men gir lang marsj i likhet med alle menn jeg omgåes intimt. Sex handler ikke om flat mage....

• Liker 5
Skrevet

Kropp er viktig for meg ja, fremdeles, selv om jeg er godt inne i 40-årene. Så her handler sex LITT om flat mage for å si det sånn, setter pris på at mannen trener og holder seg sterk og stram, og jeg trives best selv når jeg er slank og i form. Har to barn og preges selvfølgelig av tiden, så fast og fit innenfor rimelighetens grenser 😊

Anonymkode: d06ce...01e

Skrevet

Ja det er viktig, men jeg har mer fokus på at den ser sunn og frisk ut og fungerer, ikke samme fokus som da jeg var yngre. Jeg driver med organisert idrett, treningsstudio og jogger/sykler mye så er ganske fornøyd, selv om jeg kunne hatt 3-4 kg mindre.

Anonymkode: 6f41c...82a

Skrevet

Jeg har samme fysikk som jeg hadde som 20-åring. Kun litt dårligere kondis. Har alltid trent regelmessig og spist fornuftig, så ja, min kropp er viktig for meg. 

mann

Anonymkode: c5a78...998

Skrevet

Kropp er viktig og jeg er opptatt av trening og kosthold. Men så klart, alt med måte. 

Anonymkode: 5d5ce...bff

Skrevet

Kroppen er viktig den å ihvertfall når middelalderen kommer sigende. Mange glemmer seg selv i en travel hverdag slik at tidens tann hvirkelig får jobbe å sette sine spor. Du er i en sårbar alder i 40 årene. Forfallet kommer raskere sammen med en livssituasjon som blir roligere. Nei man trenger ikke å trene som en toppidrettsutøver å ei heller spise som en. Det er snakk om å heller bare ta trappa istedet for heisen. Ut å gå eller sykle sammen med barna istedet for å kjøre bil. All bevegelse er bedre enn ingen bevegelse. 

Kroppen gir raskt tilbakemelding på at dette er noe den liker å selv korpulente folk bærer sin vekt bedre som lett mosjonist kontra ingen mosjonist. Husk denne kroppen skal du ha til du går av vakt enten du vil eller ikke.

Jeg driver selv idrett på høyt plan sånn at kroppen min bærer naturligvis preg av det. Dette er en bivirkning av det jeg holder på med. Den dagen dette ikke gir meg noe mere så slutter jeg å finner på noe annet. Men samtidig må jeg tillegge at en god fysikk er bra både for kropp å sjel. Jeg kan følge mine barn både høyt å lavt uten å ha planlagt i lang tid i forveien. Dette er noe mine barn selvfølgelig setter veldig stor pris på. Av og til hører jeg jo ord som du er så kul pappa. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en fantastisk pappakropp :)Fortsatt maskulin og godt med muskler i både armer og bein, men litt pondus har kommet snikende de siste årene. Synes jeg kler det ganske greit. 

Anonymkode: 66452...12c

• Liker 3
Skrevet

Forskjellen på nå og når en var 20 år er 20 kg muskelmasse. I 20 årene var en noen og 80 kilo. 

Fettprosent den samme, noe som bidrar til stabilt hormonnivå. Det er her mange ppmin alder ikke skjønner hvorfor de forfaller fort.

Kan kun takke min egeninnsats med jevn styrketrening, svømming og at en går til og fra trening. Men viktigst av alt er kosthold, søvn, et godt liv med familie og bra jobb. 

Anonymkode: 6b1bb...c4b

Skrevet

Om kropp er viktig? Tja - trives såklart bedre med meg selv når jeg trener regelmessig, men får ikke krisefølelse de periodene jeg ikke gjør det heller. Har tilnærmet timeglassfigur som ikke forandrer fasong i særlig grad verken ved  vektoppgang eller -nedgang,  selv om jeg merker at jeg har litt lettere for å legge på meg på magen etter at jeg fylte 40. Har alltid variert i vekt, så nå tenker jeg at helsa får komme først, og så blir resten en bonus🙂 Jeg spiser noenlunde sunt, røyker ikke og drikker lite alkohol, og tenker at det er viktig, det også.

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er kropp viktig for deg? Er dere fast og fit? Og høy selvtillit på kropp? 

40+ og har 2 barn. Kunne nok vært noen kg mindre og mer trent. 

Anonymkode: 6ea48...c49

Ja, ja og ja. 

Selv trener jeg og spiser sunt i hverdagene. Helgene derimot, da blir jeg lat og propper i meg alskens snadder ;) Men henter meg inn igjen i hverdagen. 

Gjest Paramount
Skrevet

Er slank med flat mage, trener oftest styrke, men det er fordi jeg er nærmere tynn enn muskuløs. 

Er godt fornøyd. Damer tåler noen kilo ekstra. Noen betyr maks 10 kg i min verden, såpass streng må det være lov til å være. At de er myke er bare deilig.

Gjest Alterego666
Skrevet

Ja, jeg er opptatt av kropp. Samtidig endrer  fokuset seg. I 20-årene var jeg opptatt av utseende, mens jeg i dag er mer opptatt av helse og funksjon. Jeg veier det samme som jeg gjorde da jeg fullførte studiene , men muskelmassen er nok noe lavere. Jeg liker best å trene utholdenhet, men burde nok trene mer styrke for å forebygge skader og generelt forfall.

Jeg spiser variert, men tillater meg å skeie ut siden utholdenhetstrening gir høy forbrenning. Når det gjelder søvn er jeg håpløs, og er aldri i seng før midnatt.

Mann(51)

Skrevet

Selvsagt er kropp viktig, men er man (blitt) lat/aldri har trent, er det nesten umulig å begynne å bli sporty/få treningslyst i voksen alder.

Da får man heller kose seg med runde former og rasjonalisere ("Det er bedre å være tykk og blid enn tynn/trent og sur").

Når man blir eldre, er det desto viktigere å trene styrke pga grunn av naturlig atrofi (muskelforringelse).

Selv har jeg ikke hatt så mye muskelmasse som det jeg har nå.

Skrevet

At kroppen min holder koken uten for mye smerter og knirking fra morgen til kveld er viktig for meg, og i det ligger mye når man har kroniske lidelser som normalt sett er invalidiserende - derfor er det å være i bevegelse, trene og holde seg i form ekstra viktig for meg - ikke fordi jeg vil ha en "modellkropp" med mine 45+ men fordi jeg vil ha en kropp som bærer meg i mange år til..

Gjest Monsieur Beau
Skrevet

Det hjelper lite med fin innpakkning dersom personlighet, utstråling og kjemi ikke er tilstede. Dessuten, et "pent" ytre er ikke synonymt med å ha en sunn kropp / sunn livsstil. 

Skrevet

Jeg er heldig som har en kropp som funker veldig bra. Stort sett aldri vondt noe sted. Trener litt yoga og går en del for å holde meg frisk. Min BMI sier at jeg er normalvektig.

Så får jeg heller leve med at jeg synes både magen min og puppene mine er drit stygge etter mange svangerskap. (Jeg ser bra ut så lenge klærne er på, i alle fall!) Og jeg gidder ikke å utbasunere slike komplekser; det gjør meg vel ikke noe mer sexy...

Anonymkode: 6e549...61b

Skrevet

Trener et par ganger i uken og er i god form, men har en kulemage som irriterer meg grenseløst. 

Alltid hatt tendensene, men det blir bare verre og verre. Kunne spist sunnere, men er ikke veldig usunn i matveien. 

Konklusjon: Føler meg fit innvendig, men føler meg usexy og uelegant pga magen. 

Kvinne 43

Anonymkode: 45ef7...310

Skrevet (endret)

Å ikke være opptatt av kropp er jo ikke ensbetydende med at man er usunn eller lar seg forfalle. 

Ettersom tråden ble opprettet i seksualforumet så oppfattet jeg det som et spørsmål ift egen seksualitet og frigjøring mtp egen kropp. Tar jeg feil?

Jeg synes nesten alle svar handler om hvor mye de trener....Det kan man jo snakke om et annet sted..

Endret av Rotemor
Skrevet

Nja ikke sånn veldig må jeg si. Har en kropp som fungerer det er viktig, har en kropp som blir begjært også viktig. Trente relativt ok før, så og si ikke noe nå, skal prøve å få begynt igjen men ingen krise føler jeg. Byttet jobb for 2 år siden og etter det ble det vanskelig å plotte inn treningen. 

Anonymkode: 8ca61...d72

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...