AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #1 Skrevet 22. november 2018 Dere som har valgt å få flere enn ett barn - bare visste dere inni dere at det var det riktige å gjøre? Hadde dere en sterk lengsel etter en større flokk? Jeg har en del usikkerhetsfaktorer i livet mitt som gjør at jeg er usikker på å få en til: - Mangler kjæreste, så det må bli Danmark hvis jeg skal nå dette før jeg blir for gammel. - I tillegg må jeg bytte bolig til noe større. Hater å flytte, det blir dyrt, men jeg har råd til det. - Litt bekymring om barnets helse, da det blir mye arbeid som alenemamma hvis jeg skulle få et sykt barn og da være alene om to. Men jeg har svært god helse selv, det samme har min familie, og man får jo ta screeningtester for å utelukke mye. Det jeg føler er en enorm glede det barnet jeg allerede har, overskuddet jeg har til det, og den store utvidelsen av hjertet mitt som jeg vet vil komme med et barn til. Og den gleden de vil ha av hverandre hvis jeg klarer å få et til som gjør at de blir ganske tette i alder. Ønsker ikke debatt om å reise til Danmark. Bare et spørsmål om hvordan du følte det da du valgte å få flere barn. Anonymkode: 698fa...cf0
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #2 Skrevet 22. november 2018 Jeg er singel på 37 , ikke tale på et barn ellere fler medpartner. Anonymkode: 3051d...0d9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er singel på 37 , ikke tale på et barn ellere fler medpartner. Anonymkode: 3051d...0d9 Det skjønte jeg ikke. hilsen ts Anonymkode: 698fa...cf0 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #4 Skrevet 22. november 2018 36år, har to barn, venter tredje. blir under 3,5år mellom 1 og 3 barn. Ønsket flere fra jeg lå på føden begge gangene. Deler heldigvis ønsket med partner. Der et er hjerterom er det husrom. Søsknene har hverandre både i barndom og voksentid. Eldre foreldre så det kan være godt å ha noen å støtte seg til som årene går. Alltid ønsket mange barn. Vi deler ønsket. Anonymkode: daeec...c66 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #5 Skrevet 22. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 36år, har to barn, venter tredje. blir under 3,5år mellom 1 og 3 barn. Ønsket flere fra jeg lå på føden begge gangene. Deler heldigvis ønsket med partner. Der et er hjerterom er det husrom. Søsknene har hverandre både i barndom og voksentid. Eldre foreldre så det kan være godt å ha noen å støtte seg til som årene går. Alltid ønsket mange barn. Vi deler ønsket. Anonymkode: daeec...c66 Jeg ønsket meg og flere barn da jeg lå på føden! Akkurat ferdig å føde, men klar for fler 😂 Så heldige dere er som er en stor gjeng Hilsen ts Anonymkode: 698fa...cf0 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #6 Skrevet 22. november 2018 Ikke partner, ingen barm Anonymkode: 3051d...0d9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #7 Skrevet 22. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsket meg og flere barn da jeg lå på føden! Akkurat ferdig å føde, men klar for fler 😂 Så heldige dere er som er en stor gjeng Hilsen ts Anonymkode: 698fa...cf0 Tusen takk Anonymkode: daeec...c66 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #8 Skrevet 23. november 2018 Jeg hadde ikke valgt å få to barn alene, det kan være veldig tøft. Vi holder det så vidt flytende med to voksne her. Sykdom er en ting, ingen av våre er syke, men barn kan være krevende for det utifra søvn og aktivitetsnivå. Ville ihvertfall tenkt meg godt om og hatt et solid nettverk. Anonymkode: 54597...b3b 5
Jadzia Skrevet 23. november 2018 #9 Skrevet 23. november 2018 Hadde et, ønsket tre. Nummer to var jeg helt bombesikker på at var riktig å få. Men etter jeg fikk nummer to, måtte jeg innse at helsa ikke strakk til for å få en til. Jeg tror det er viktig å være ærlig med seg selv om man har tid, overskudd og helse til et ekstra barn. 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #10 Skrevet 23. november 2018 Har alltid ønsket med minimum 2 barn. For det er viktig med søsken, og jeg hadde selv bare en søster og har alltid ønsket meg flere selv, så derfor var 3 barn egentlig det jeg så for meg. Og det ble det. 3 barn innen 5 år. Angrer ikke et sekund! De er en fin gjeng som har utrolig mye glede av hverandre. MEN jeg tror nok ikke det hadde blitt 3 barn om det ikke var med en og samme partner. Vi er riktignok skilt nå da. Men har delt omsorg 50/50. 3 barn alene på fulltid hadde vært mer enn jeg hadde klart tror jeg. Nå er vi tross alt 2 om oppgaven selv om jeg har de alene når de er hos meg. 2 barn derimot er ikke stort verre enn 1 barn. Så der hadde gleden veid opp for jobben helt klart. 😉 Anonymkode: 23d3e...78f 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #11 Skrevet 23. november 2018 Noen garanti for helse vil du jo aldri ha selv med friskfødte barn, for ulykker og sykdom kan jo skje. Samtidig synes jeg det er litt pessimistisk å kalkulere med, siden de aller fleste er friske. Som alenemor selv kjenner jeg igjen tankene dine, bortsett fra at jeg selv akkurat har begynt å få hodet over vannet mtp overskudd. Jeg har syntes at det er galskap å få to, men kjenner suget etter flere barn langt nedi magen når venninne mine er gravide eller har baby. Så ønsket er der. Personlig er jeg livredd for å bli alene med en til, det går jeg aldri igjennom enda en gang hvis jeg kan unngå det. Jeg skal ha en partner. Men hvis du har opplevd småbarnstiden som fantastisk og har overskudd, så tror jeg at det blir en enorm glede til med et barn til selv om du er alene. Anonymkode: 2898e...31c 2
Arkana Skrevet 23. november 2018 #12 Skrevet 23. november 2018 Jeg tror det var mest en følelse. To var for lite, tre var liksom en liten flokk og det passet perfekt. Da vi hadde fått nr 3 kjente jeg også at jeg var ferdig, alt klaffet. Det viktigste for oss var (hvis mulig) å få minst to, fordi vi ville at de skulle oppleve å ha søsken og ikke minst å ikke være alene ettersom vi blir eldre. Som noen skrev over her har man aldri garanti for noe som helst og jeg tenker at det rette ikke nødvendigvis er å kalkulere med verst tenkelige utfall (i så fall kunne vi jo ikke gjort noen ting). Sannsynligheten er størst for friske barn. Må du nødvendigvis bytte bolig? Barn kan fint dele rom og det er jo egentlig et i-landsproblem det med at de fleste i Norge mener barn skal ha egne rom. Uansett er det jo ingen hast, de kan dele i mange år før du evt ser deg om etter noe større. At du må til Danmark er jo ikke noe hinder utover det økonomiske. Husk også at du allerede vet hvordan det er å være eneforsørger, og to barn er ikke dobbelt så mye jobb som ett. Du har allerede alt av rutiner på plass og har vært gjennom den mest slitsomme tiden alene. 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #13 Skrevet 23. november 2018 Jeg hat en, planlegger to, men vil legge inn noen bufferår slik at heg kan rekke en nr. 3 om vi skulle ombestemme oss. Jeg er selv fra en stor familie og én er helt uaktuelt, men vet ikke om jeg orker 3. Hvis jeg får to av samme kjønn, så kanskje jeg prøver meg på en nr. 3🤷🏼♀️ Anonymkode: 112b4...e91 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #14 Skrevet 23. november 2018 Har kun et, skulle gjerne hatt flere. MEN, som alenemor uten noe ønske om partner har jeg også vurdert Danmark. Tankene om at det kan bli et sykt barn, eller jeg blir syk og alene med to blir for mye for min del og ingen av barna vil ha noe godt av det. Jeg vet hva jeg har, et friskt og sterkt barn. Jeg vet ikke hva jeg kan få.... Det blir med det ene barnet. Anonymkode: 6052d...975 2
Heartbeat Skrevet 23. november 2018 #15 Skrevet 23. november 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som har valgt å få flere enn ett barn - bare visste dere inni dere at det var det riktige å gjøre? Hadde dere en sterk lengsel etter en større flokk? Jeg har en del usikkerhetsfaktorer i livet mitt som gjør at jeg er usikker på å få en til: - Mangler kjæreste, så det må bli Danmark hvis jeg skal nå dette før jeg blir for gammel. - I tillegg må jeg bytte bolig til noe større. Hater å flytte, det blir dyrt, men jeg har råd til det. - Litt bekymring om barnets helse, da det blir mye arbeid som alenemamma hvis jeg skulle få et sykt barn og da være alene om to. Men jeg har svært god helse selv, det samme har min familie, og man får jo ta screeningtester for å utelukke mye. Det jeg føler er en enorm glede det barnet jeg allerede har, overskuddet jeg har til det, og den store utvidelsen av hjertet mitt som jeg vet vil komme med et barn til. Og den gleden de vil ha av hverandre hvis jeg klarer å få et til som gjør at de blir ganske tette i alder. Ønsker ikke debatt om å reise til Danmark. Bare et spørsmål om hvordan du følte det da du valgte å få flere barn. Anonymkode: 698fa...cf0 Jeg har 3 barn og har lyst på et barn til😊så vi får se da om vi får en spire på nyåret.mine er 5,7 og 9 år så blir litt aldersforskjell men uansett koselig😊 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #16 Skrevet 23. november 2018 2 timer siden, Heartbeat skrev: Jeg har 3 barn og har lyst på et barn til😊så vi får se da om vi får en spire på nyåret.mine er 5,7 og 9 år så blir litt aldersforskjell men uansett koselig😊 Blir ikke hverdagen veldig hektisk da? Må dere fortsatt følge og hente 7-åringen på skole/ SFO? Er bare nysgjerrig på hvordan hverdagslogistikken blir med fire barn noe spredt i alder. Selv er jeg mor til to gutter på 5 og 3, men vi tror ikke vi kommer til å få flere. Man er forskjellige og det er helt greit. Anonymkode: 9c4b7...bde
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #17 Skrevet 23. november 2018 Med førstevar ønsket (mitt) utrolig sterkt! Med andre tenkte vi at eldste skulle få noen å føle tilhørighet med, at de kunme være to gjennom livet liksom. Det er 2 år mellom dem. Jeg har hatt grusomme svangerskap, så vi var veldig i tvil om vi skulle ha flere. Med tredjemann rakk vi vel ikke tenke så mye annet enn ooops.... Men 2 jenter, og 1 gutt. Det blei jo greit når det først skulle bli 😊 Anonymkode: ab7a5...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #18 Skrevet 23. november 2018 Nei, det hadde jeg aldri orka dersom vi ikke var to. Anonymkode: d78ca...48c 2
Heartbeat Skrevet 23. november 2018 #19 Skrevet 23. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke hverdagen veldig hektisk da? Må dere fortsatt følge og hente 7-åringen på skole/ SFO? Er bare nysgjerrig på hvordan hverdagslogistikken blir med fire barn noe spredt i alder. Selv er jeg mor til to gutter på 5 og 3, men vi tror ikke vi kommer til å få flere. Man er forskjellige og det er helt greit. Anonymkode: 9c4b7...bde 7åringen og 9 åringen går på sfo,men blir jeg gravid så sier jeg opp plassen.minstemann blir skolegutt til høsten og skal heller ikke på sfo. ja hektisk blir det men det fungerer fint slik som vi har det nå.men det blir stopp etter nr 4😊vi har også mye hjelp i familie hvis vi trenger henting av barna.så går størstemann på fotball og idrettsskole,mellomste går på turn og minste på hopp og sprett så vi har å gjøre.men samtidig elsker vi å ha det slik,så man er forskjellig😊 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #20 Skrevet 24. november 2018 Tusen takk for erfaringene deres, og historier om hvordan familien deres har blitt til ❤ Mange ting å tenke på og ta i betraktning, spesielt som enslig. Hører gjerne flere historier 😊 Hilsen ts Anonymkode: 698fa...cf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå