Gå til innhold

Seroquel, veldig høy dose for søvn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar 25 mg for søvn. Alltd funket å ta den lille dosen. 

Anonymkode: 396c5...112

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, OPIgirl skrev:

Quetiapin har samme virkestoff som Seroquel. 

Ja, de har samme virkestoff men Seroquel suger i forhold til Quetiapin. Quetiapin er den absolutt beste å bruke. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du det? Du er jo ikke TS. 

Men samme det, quetiapin er samme medisin. Og man SKAL ha en diagnose for å også få denne. 

Har en lege skrevet denne medisinen ut til deg på grunn av søvnvansker? I så tilfelle burde legen din ikke være lege! 

Å tulle med slik medisin er bare så galt så det kan bli. Man skal ikke ta slik medisin uten at man er under behandling for schizofreni, har bipolar lidelse eller lider av Mani. 

*rister på hodet over folk`s galskap * 

Anonymkode: c9926...7da

Nope er helt vanlig å få som sove medisin. 

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de har samme virkestoff men Seroquel suger i forhold til Quetiapin. Quetiapin er den absolutt beste å bruke. 

Hva mener du er forskjellen?

Anonymkode: 06a9e...128

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Beklager fler svar, var ikke meningen.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det ha seg når virkestoffene er de samme?

Skrevet

Hvordan kan det ha seg når virkestoffene er de samme?

Jeg har prøvd tre forskjellige av de der. Quetiapin sandos er absolutt den beste. Vet dette fordi jeg selv har prøvd ut alle. Selv om de har samme virkestoff betyr ikke at de er helt lik. Feks med adhd medisin. Mange av typene skal ha samme virkestoff men jeg som har adhd har prøvd forskjellige og det er helt klert og tydelig forskjell på de. Noen er bare bedre enn andre. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd tre forskjellige av de der. Quetiapin sandos er absolutt den beste. Vet dette fordi jeg selv har prøvd ut alle. Selv om de har samme virkestoff betyr ikke at de er helt lik. Feks med adhd medisin. Mange av typene skal ha samme virkestoff men jeg som har adhd har prøvd forskjellige og det er helt klert og tydelig forskjell på de. Noen er bare bedre enn andre. 

Det høres veldig rart ut, for hvis du ser i felleskatalogen, ser du at alle stoffene i begge to er identiske. Det er kun produsenten som er ulik. Derfor har de ulike navn. Nok om det. Virker det ulikt på deg, så gjør det det. 

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, OPIgirl skrev:

Det høres veldig rart ut, for hvis du ser i felleskatalogen, ser du at alle stoffene i begge to er identiske. Det er kun produsenten som er ulik. Derfor har de ulike navn. Nok om det. Virker det ulikt på deg, så gjør det det. 

Medisinene er pakket forskjellig og kan derfor virke ulikt ifølge mamma som var lege 

Skrevet
2 timer siden, aiba skrev:

Medisinene er pakket forskjellig og kan derfor virke ulikt ifølge mamma som var lege 

Jeg er helt enig i det. Og leger hehe..... Alt jeg har å si om dem. 

Jeg har flere venner som tar disse medisinene og har akkurat samme opplevelse som meg. Så lurer litt på det produsentene og legene som vet bedre eller er det de som tar de medisinene som vet dette best? 

Tror dere vet svaret på det. 

Skrevet
13 timer siden, aiba skrev:

Synes fremdels det høres veldig rart ut. Det har da ikke noe å si på pakningen hvordan medisiner virker. Jeg har brukt zopiclone og imovane, samme virkestoffer og mengde. Ulike produsenter. Nøyaktig samme virkning. Det samme med paralgin forte og pinex forte. Ulike produsenter. Samme virkning. Har flere eksempler, men gidder ikke ramse det opp. Tror kanskje det er innbilning. Og leger vet så absolutt ikke alt om medisiner. Eller noe annet for den sakens skyld. 

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen
lillesky (mod)

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...