Gå til innhold

Seroquel, veldig høy dose for søvn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører at folk tar 25 mg for søvn. Jeg tar 300mg. Jeg opplever ingen bivirkninger og er ikke trøtt på dagtid. 

Noen som går på høyere doser og har bivirkninger? 

Anonymkode: 06a9e...128

Videoannonse
Annonse
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Tar 25mg. Tenker å be om 100 siden 25 ikke alltid virker like bra. 

Jeg har merket at jeg kan bli veldig urolig av dem, sulten og at jeg våkner veldig sliten (det siste vet jeg ikke om er en bivirkning, for slik har det vel vært en stund)

hvordan fungerer 300mg på deg?

Skrevet

300 mg fungerer veldig bra, som sagt er jeg ikke trøtt dagen etter og merker ikke noe bivirkninger, eller jeg kan bli litt tett i nesen etter jeg har tatt de på kvelden.

Rart at man reagerer så forskjellig på medisiner.... 

Skrevet

Jeg ble ikke trøtt sv 300 mg, venninna mi ble ikle trøtt av 800 mg

Skrevet

Jeg tar 300 mg... bipolar lidelse/ søvn... funker ok./ men jeg liker ikke medisiner så dropper ofte å ta dem...

Anonymkode: 369fb...cb3

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar 300 mg... bipolar lidelse/ søvn... funker ok./ men jeg liker ikke medisiner så dropper ofte å ta dem...

Hvorfor liker du ikke den? 

Skrevet
6 timer siden, aiba skrev:

Jeg ble ikke trøtt sv 300 mg, venninna mi ble ikle trøtt av 800 mg

Har dere noen diagnoser som tilsier at dere skal ta så høye doser? Jeg har ingen diagnose, utenom at jeg sliter veldig med søvn.

Skrevet

Jeg går på 200 mg Quetiapine og 50 mg Truxal. Gikk på 7,5 mg Imovane i nesten to år også. Sluttet på de for to mnd siden. 

Skrevet

Liker ingen medisiner, ikke bare den.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen diagnoser som tilsier at dere skal ta så høye doser? Jeg har ingen diagnose, utenom at jeg sliter veldig med søvn.

Jeg har bipolar, venninna mi har schizofreni

Skrevet

Jeg bruker 50 mg og de hjelper ikke noe som helst. 

Jeg har gitt opp søvnproblemene. Jeg har forsøkt absolutt alt og det eneste som hjelper er Stilnoct, men de misbruker jeg så jeg kan ikke få de lenger heller.

Søvnproblemet har kostet meg venner, familie og jobb. 

Anonymkode: 9d8a1...832

Skrevet

300 mg for SØVN? Er dette den eneste årsaken til at medikamentet er utskrevet?

Denne doseringen vanlig for psykose og uro/tankekjør. Deretter blir man trøtt.

Anonymkode: 23f3e...3aa

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Glem dette, det er quetiapin det er snakker om og ikke Seroquel.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du det? Du er jo ikke TS. 

Men samme det, quetiapin er samme medisin. Og man SKAL ha en diagnose for å også få denne. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en lege skrevet denne medisinen ut til deg på grunn av søvnvansker? I så tilfelle burde legen din ikke være lege! 

Å tulle med slik medisin er bare så galt så det kan bli. Man skal ikke ta slik medisin uten at man er under behandling for schizofreni, har bipolar lidelse eller lider av Mani. 

*rister på hodet over folk`s galskap * 

Anonymkode: c9926...7da

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, aiba skrev:

Jeg har bipolar, venninna mi har schizofreni

Jeg har bipolar, men liten effekt av 300 mg quitapin

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men samme det, quetiapin er samme medisin. Og man SKAL ha en diagnose for å også få denne. 

Har en lege skrevet denne medisinen ut til deg på grunn av søvnvansker? I så tilfelle burde legen din ikke være lege! 

Å tulle med slik medisin er bare så galt så det kan bli. Man skal ikke ta slik medisin uten at man er under behandling for schizofreni, har bipolar lidelse eller lider av Mani. 

Jeg fikk skrevet ut seroquel av psykiater i praksis ved dps. Har kompleks ptsd. 

Det har kommet nye regler sa de, man trenger ikke ha psykose, schizofreni eller noen affektive lidelser for å få denne medisinen. Den gis for søvn i lavere doser. 

Endret av Jegskulleønskeat
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne medisinen blir skrevet ut i lav dose (vanligvis) til pasienter som trenger hjelp med søvn. 

Anonymkode: 442e6...373

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Quetiapin har samme virkestoff som Seroquel. 

Skrevet

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har hatt søvnproblemer i alle år, gått på denne dosen her i sikkert 5-6 år nå. Har litt problemer med at jeg tenker litt når jeg legger meg, men ikke noen depresjon/angst eller noe. Jeg har ikke psykiske problemer eller noe diagnose.

Legen min mener jeg tåler mye mer medisiner enn andre, at kroppen min bryter de fort ned. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo en av de vanligste «sovemedisinene» som blir skrevet ut?! Men 300mg har jeg jo skjønt er mye i hva andre får sove på.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...