AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #1 Skrevet 22. november 2018 Norges befolkning har i løpet av de siste 40 år blitt indoktrinert til å tro at hasj er djevelens dop, når det i realiteten er "tryggere" enn alkohol. Er det egentlig smart å kriminalisere cannabisbrukere? 1. Ingen overdoser. Det kan rett og slett ikke gi overdose. 2. Mildere mot kroppen. Det er faktisk mindre giftig enn kaffe. 3. Forårsaker sjelden utagerende adferd. 4. Mindre avhengighetsskapende. Av de som bruker cannabis hele livet utvikler 9 prosent avhengighet. Dette er lavere enn for både alkohol, tobakk og kaffe. 5. Milde ettervirkninger og abstinenser. Hvordan forskere rangerer ulike rusmidler. Anbefaler at man ser denne episoden av Folkeopplysningen. Legg spesielt merke til hva de som har forsket på dette sier. Ikke minst forskeren på Politihøyskolen som vil ha cannabis på Polet. Det er i hovedsak politikerne som vil ha "war on drugs" (og justiministeren fra Frp virker ikke som han har det minste greie på hva han snakker om). https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2016/KMTE50009615 Anonymkode: d2bc7...a97 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #2 Skrevet 22. november 2018 Om alkohol ble oppfunnet idag, så ville det det havnet på narkotikalisten og blitt sett på som svært skadelig. Likevel er det helt greit å forgifte kroppen sin ved å drikke seg dritings til du kaster opp hver helg. Men om noen røyker hasj en gang i blant så er du likesågodt rusmisbruker. Folk er utrolig trangsynte og ikke i stand til å tenke kritisk utenfor samfunnets normer. Anonymkode: fb7a8...ad2 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 nåvel, jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg kjenner 7 personer (ihvertfall) som har brukt eller bruker det. Han ene røyker det den ene gangen i året han er hos en kompis som driver med det. Denne kompisen har drevet jevnlig bruk i en del år nå og han har fått noen forferdelig flakkerende øyne i forhold til hva han hadde da han var fersk. En annen kompis sliter med depresjoner og bruker det av og til. Men han går mer og mer dit at han "må ha det". Det blir mer og mer unnskyldninger for å ta det, også for å få sove. En annen gjør det, virker bare lettere og lettere i huet. 2 venner forsvant bare. var bare interessert i å sitte inne..... Anonymkode: c8352...cd9 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #4 Skrevet 23. november 2018 Røyker det ikke selv. Har prøvd det noen ganger før. To av gangene gikk det til helvete. Det var helt forferdelig. Skal aldri gjøre det igjen. Men jeg veit at jeg er av unntakene. Vet at folk koser seg med det og alt går helt fint, så at det er verre enn alkohol forstår jeg heller ikke. Det positive med alkohol ift hasj er at du kan kaste opp om du er dårlig og føle deg bedre. Med hasj må du bare la det gå over. Å vente på at en jævlig hasj-rus skal gå over er 20 ganger verre enn å være dårlig på fylla. Anonymkode: daa50...fe0 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #5 Skrevet 23. november 2018 Cannabis er en "ukultur" fordi det er ulovlig. Det er ulovlig, fordi alt for mange mener at dette er en "ukultur" å bruke. Sirkel-argumentasjon. Anonymkode: a64bb...02d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå