Gå til innhold

blodpropp av p-piller

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen her som har fått blodpropp i bena av p-piller? Hva var det som først gjorde dere oppmerksom på at noe var galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ganske nylig hatt blodpropp i lår/lysk - ikke pga. p-piller men pga. at jeg har Leidenmutasjon (fant vi ut etterpå) + at jeg var gravid - begge deler er risikofaktorer.

Blodproppen føltes som stølhet i låret under bruk - og spesielt i trapper. Etter hvert ble det vondt å både gå, sitte og ligge. Låret ble hovent etter bruk og blålig.

Gjest gjest1
Skrevet

De vanligste symptomene på blodpropp er hevelser i ben/bekken. De andre symptomene; hjertebank, tung pust etc..kan egentlig komme av mye rart.

Det viktigste når det gjelder p-piller og blodpropp er å sjekke om noen i familien har hatt blodpropp, for så å informere legen. Tror det er altfor mange som ikke gjør dette... (Slik at Dagbladet kan skrive skremselpropaganda om FARLIGE p-piller..akk)

Skrevet

Jeg fikk blodpropp i den ene leggen. Det kjentes først ut som jeg hadde forstrekt noe, og jeg trodde det var fordi jeg gikk med høyhælte sko den dagen. Gikk med det i flere dager før jeg kom meg til kiropraktor, som sendte meg rett på legevakten. Da hadde foten begynt å bli hoven og rød. De sa til meg at det er ekstremt sjelden det skjer bare pga p-pillebruk, 4 av 100 000 tror jeg det var. For min del var det altså kun p-piller som var årsaken.

Gjest gjest1
Skrevet

Søstra til venninna mi døde av det. Jeg tror ikke hun merket noe. Hun var bare 16, men overvektig i tillegg til å bruke piller.

Skrevet

ingen i min familie har hatt blodpropp, så noen er vel rett og slett litt uheldige bare :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Fikk blodpropp i lungen av p-piller. Hadde akkurat startet med pillen. Man antar at blodproppen kom fra beinet, men jeg merket ingenting før jeg fikk vondt i ryggen. Gikk med vondt i ryggen en stund og var hos en lege som ikke fant noe galt. Etter flere uker dro jeg til legevakten og da bar det rett på sykehus.

Ingen i min familie har hatt blodpropp. Jeg røyker ikke og er ikke overvektig. Det er heller ikke funnet noen faktorer i blodet mitt som tilsier at jeg skulle få noen blodpropp, men det er vel ting med blodet legene ennå ikke har funnet eller kan teste.

Skrevet

Jeg fikk blodpropp i låret pga p-piller. Ble stiv, støl, hoven og blålig i huden og det er det vondeste jeg har opplevd noensinne. Helt jævlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...