Pipaluk Skrevet 22. november 2018 #1 Skrevet 22. november 2018 Er det heroisk innsats eller noe som kan gjøre ting vondt verre? hadde dere meldt dere som levende skjold? https://www.kk.no/livet/jeg-er-glad-jeg-viste-meg-a-vaere-en-fighter/70476723#_ga=2.95142104.598905049.1540383815-452409288.1540383815
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #2 Skrevet 22. november 2018 Jeg hadde faktisk ikke gått imellom. Jeg hadde jo gjort det jeg kunne. Ringt nødtelefonen og hjulpet til der jeg kunne, men jeg hadde ikke utsatt meg for noe. Har barn, og de kommer først! Vet jo ikke hvordan det hadde blitt i virkeligheten da Anonymkode: 60ad5...98e 8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 Jeg ville ikke utsatt mitt eget liv på å redde en fremmed. Jeg ville gjort alt annet som sto i min makt, selvfølgelig, men å ofre livet/helsa for en fremmed på grunn av en kniv det hadde jeg ikke gjort, det gjør meg sikkert til et grusomt menneske i følge noen men det får nå så være hadde derimot noen forsøkt å knivstikke feks barnet mitt eller mannen min, å Gud bedre den personen skulle fått se noe rart. Anonymkode: bc9c7...44a 10
Tran09 Skrevet 22. november 2018 #4 Skrevet 22. november 2018 Egen sikkerhet først. Kan ikke hjelpe noen om man er død. Men skal ikke se vekk fra at dersom jeg hadde sett det skje hadde jeg brølt noe ale "slipp kniven for faen" for fulle lunger for å varsle omgivelsene og la gjerningspersonen fokusere på meg istedenfor. SÅ løpe/skape avstand for alt det er verdt. Ringt politiet som varsler ambulanse, og så hadde jeg selv begynt førstehjelp på eventuelt skadede. 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #5 Skrevet 22. november 2018 Jeg hadde nok skreket og ringt politiet, men tror ikke jeg hadde gjort det nei. Da blir jo bare begge drept ? Anonymkode: 7fc0a...c9f 2
Piffi Skrevet 22. november 2018 #6 Skrevet 22. november 2018 Rasjonelt sett tenker jeg jo at jeg håper jeg ville funnet andre måter å hjelp på, men man vet ikke hvem man er i en ekstrem situasjon før man står der tror jeg. 6
BerntHulken Skrevet 22. november 2018 #7 Skrevet 22. november 2018 For en fremmed voksen; nei. Ville hjulpet på andre måter enn å risikere å bli knivstukket selv. 1
Chablis Skrevet 22. november 2018 #8 Skrevet 22. november 2018 Nei. Jeg har barn som trenger en mor og jeg hjelper ikke situasjonen ved å bli skadet selv. Hadde selvfølgelig gjort alt i min makt for å hjelpe, men jeg hadde ikke gått i mellom. Jeg har gått i mellom en slosskamp en gang, to ungdommer mot en gammel mann. Jeg tenkte ikke men handlet på instinkt. Dette var på et kjøpesenter og det sto voksne mannfolk å så på, men det var kun jeg som grep inn. Når ungdommene løp avgårde så kom mannfolka på banen og skulle ringe ambulanse etc. Jeg husker jeg var forbannet, greit nok å ikke ville utsette seg for fare men man roper, hoier og skaffer en vakt, man gjør NOE! I ettertid har jeg tenkt på denne situasjonen og sett at jeg var ubetenksom, spesielt siden jeg hadde barnet mitt der og han sto på avstand og så det hele. En av disse ungdommene kunne hatt våpen, eller de kunne ha gått løs på meg, foran barnet mitt. Overhodet ikke bra, og neste gang vil jeg tenke meg om og løse det annerledes men jeg vil aldri bli som de voksne mannfolka som bare sto å så på at en gammel mann ble banket opp så blodet spruta. Man gjør NOE. Om det så bare er å rope ut, og få oppmerksomhet på situasjonen. 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #9 Skrevet 22. november 2018 Hadde ikke blandet meg. Hadde tenkt at det var sikkert en grunn til at den ene ble stukket ned. Anonymkode: 74503...52c
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #10 Skrevet 22. november 2018 Bare hvis det var en skjønn jomfru i nød. Anonymkode: 2a6d8...279
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #11 Skrevet 22. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke blandet meg. Hadde tenkt at det var sikkert en grunn til at den ene ble stukket ned. Anonymkode: 74503...52c Ja den stakkars kvinnen som tørr å gå alene hjem fra ei venninne etter en vinkveld fortjener det helt sikkert. Det var vel bare Guds mening at hun skulle støte på en som så etter noen å robbe så han kunne kjøpe seg mer dop... Jarra Anonymkode: bc9c7...44a 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #12 Skrevet 22. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja den stakkars kvinnen som tørr å gå alene hjem fra ei venninne etter en vinkveld fortjener det helt sikkert. Det var vel bare Guds mening at hun skulle støte på en som så etter noen å robbe så han kunne kjøpe seg mer dop... Jarra Anonymkode: bc9c7...44a Jeg skulle reddet henne fra den skumle dopmannen, beskyttende ridder som jeg er 😈 Anonymkode: 2a6d8...279 2
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 22. november 2018 #14 Skrevet 22. november 2018 (endret) Jeg tror kanskje det ja, selv om det kanskje ikke hadde vært det lureste. Jeg mener, det beste hadde vært å prøve å avlede gjerningsmannen mens jeg får noen til å ringe politiet. Hadde ingenting fungert så hadde jeg nok stilt meg i mellom og bedt den utsatte om å løpe vekk.. Endret 4. desember 2018 av Jegskulleønskeat
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #15 Skrevet 22. november 2018 19 minutter siden, Piffi skrev: Rasjonelt sett tenker jeg jo at jeg håper jeg ville funnet andre måter å hjelp på, men man vet ikke hvem man er i en ekstrem situasjon før man står der tror jeg. Det er jeg enig i. Noen vet at de ikke ville blander seg. Jeg er ikke sikker. Noen ganger bare handler man på autopilot, og en vet ikke før en er i situasjonen. Leste forøvrig at når en blir truet på livet, eller opplever traumatiske hendelser, så er det de som gjør motstand som komme seg fortest og blir lettere friske fra traumet. De som blir handlingslammet er de som sliter mest i ettertid, etter de som rømmer fra situasjonen. Anonymkode: 4c094...111 3
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 22. november 2018 #16 Skrevet 22. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg enig i. Noen vet at de ikke ville blander seg. Jeg er ikke sikker. Noen ganger bare handler man på autopilot, og en vet ikke før en er i situasjonen. Leste forøvrig at når en blir truet på livet, eller opplever traumatiske hendelser, så er det de som gjør motstand som komme seg fortest og blir lettere friske fra traumet. De som blir handlingslammet er de som sliter mest i ettertid, etter de som rømmer fra situasjonen. Anonymkode: 4c094...111 Det kan jeg se for meg ja! Fordi man tar et oppgjør, man viser at det man blir utsatt for er urettferdig.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #17 Skrevet 22. november 2018 Selvfølgelig! Anonymkode: 6aad4...7e3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #18 Skrevet 22. november 2018 Dette er en av grunnene til at amerikanerne så helhjertet forsvarer retten til å bære våpen. "Hva gjør du om du eller noen andre blir angrepet av en med våpen?" Bærer man våpen har man både rett og plikt til å blande seg om man ser noen bli angrepet med kniv. Anonymkode: 95c2a...76b 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #19 Skrevet 22. november 2018 Jeg hadde kun gått imellom dersom offeret var noen i min nærmeste familie. Jeg har sett knivskader på nært hold, og hadde aldri tatt sjansen. Ikke er jeg stor og sterk heller, og hadde vært lett å ta. Anonymkode: 6608f...386 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #20 Skrevet 22. november 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja den stakkars kvinnen som tørr å gå alene hjem fra ei venninne etter en vinkveld fortjener det helt sikkert. Det var vel bare Guds mening at hun skulle støte på en som så etter noen å robbe så han kunne kjøpe seg mer dop... Jarra Anonymkode: bc9c7...44a Men det kunne like godt vært en annen grunn. Anonymkode: 74503...52c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå