AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #1 Del Skrevet 22. november 2018 Jeg er vestlending, og må ha pinnekjøttet ukappet. Altså ikke hakket opp (maltraktert....) i småbiter, slik jeg finner det på supermarkedene her på Østlandet. I går så jeg en reklamefilm fra Kiwi, der det var en vestlandsdame som tilberedte pinnekjøtt og forklarte hvordan det skulle tilberedes. Deretter ble det presentert at Kiwi hadde et stort utvalg av pinnekjøtt. Pinnekjøttet hun tilberedte i filmen var slik jeg må ha det, altså i "lange" stykker, og ikke maltraktert til småbiter. Var på Kiwi i dag, og trodde at jeg kom til å finne ukappet pinnekjøtt (slik de viste i reklamefilmen), men så at alle typene de selger her på min lokale Kiwi er pinnekjøtt i småbiter. Skuffet. Jeg vet jo at smaken sikkert er det samme, selv om det er kappet opp i småbiter. Men man spiser jo også med øynene, og for meg er det bare helt feil med småbiter. Kanskje større Kiwibutikker har enda bredere utvalg enn min lokale? Noen som vet? Anonymkode: 3c7b1...d95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 22. november 2018 #2 Del Skrevet 22. november 2018 Kiwi tar inn ganske mange varianter av pinnekjøtt, men i de ulike regionene er sortimentet ganske likt. Det er få varianter de kun har i store butikker. Imidlertid er det noe pinnekjøtt de kun selger på Vestlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #3 Del Skrevet 23. november 2018 Jeg har ikke sett at de pleier å ha hele sider på kiwi. Her har de vel bare de vanlige ferdigpakkene som de pleier å ha fra Gilde, first price osv som de har på hovedlageret sitt. Ingenting eksklusivt, lokalt eller noe slikt. Jeg tenker det er en ting man heller må på butikker med ferskvaredisk for å få, som Spar, Meny, Coop mega osv. Selv om noen av "billigbutikkene" av og til har stativ hvor det henger hele sider. Jeg er også enig i at man finner mye maltraktert pinnekjøtt. Virker nesten som B-sortering hvor de gode stykkene er sortert bort, og man sitter igjen med "avskjæret". Østlendingene liker dessuten best den tørre, salte, "trekantede koteletten" i enden av ribbene, og ikke det gode der man har lag på lag med saftig kjøtt og fett! Hele grunnen til at man må ha en god akevitt til pinnekjøttet. Så der borte er det vel ikke så nøye. Nei.. Pinnekjøtt er en vestlandstradisjon som østlendingene har "tatt", men ikke behersker ordentlig enda . De burde egentlig holdt seg til ribbe (billigmat) til jul, og holdt seg til temaet om hvordan man får svoren sprø. Anonymkode: 6d948...7fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 23. november 2018 #4 Del Skrevet 23. november 2018 Hvis du bor i Oslo kan du få hele sider på Strøm Larsen på Torshov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #5 Del Skrevet 23. november 2018 Som med-vestlening så føler jeg med deg. De kan bytte ut medisterkakene med sikkelig, hele pinnekjøtt! Men jula mi er uansett sikra, da en i familien har villsau, og har tatt tilbake kjøtt som det er tilberedt både fenalår, pinnekjøtt, kjøtt i fine stykker til fårikål eller "bomba sau" (frikassé) f.eks. og naturligvis fine stykker kjøtt til annet også. Farmor hadde sikkert snudd seg i grava hadde hun sett stykkene vi har kverna til kjøttdeig, men det er jo sånn. Kraft har jeg også ordna meg! Så godt mat-år skal det bli! Anonymkode: e015e...31f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ild Skrevet 23. november 2018 #6 Del Skrevet 23. november 2018 Godt pinnekjøtt kjøper du der du kjøper godt kjøtt til vanlig. -altså ikke kiwi 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #7 Del Skrevet 23. november 2018 Jeg finner ikke hele pinner på Kiwi i alle fall (ikke hele sider, men hele pinner), da må jeg på Meny. Men det kommer sikkert an på det lokale sortimentet. Anonymkode: e5e1f...f95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #8 Del Skrevet 23. november 2018 Kiwi er en billigbutikk. Det er aldri der du finner det beste pinnekjøttet uansett. Man får det man betaler for og skal du ha skikkelig pinnekjøtt må du gå et sted som selger det og betale det det koster (som er vesentlig mer enn Kiwi). Anonymkode: 35687...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå