Fju Skrevet 26. november 2018 #21 Skrevet 26. november 2018 På 22.11.2018 den 22.13, AnonymBruker skrev: Du vet de 10 000 kalori-utfordringene som ligger på youtube? For meg var 10 000 kalorier normal å innta ved mat-anfall som du kaller det. Din type mat-anfall er gjerne 3000 kalorier, og er pittelitt mer enn for en vanlig kvinne på 80 kilo på en dag. Er normalt å ha det slik ved mensen. Anonymkode: 66969...9ac 3000 kalorier? En toast med ost og skinke er fort 500 kcal hvis det er snakk om to skiver per toast. Så da er hun oppe i 3000 kalorier allerede der. Vil anslå at det hun har spist denne dagen utgjør ca 4600 kcal (minst). Lager hun seg pommes frites og nuggets, som er veldig kaloritett mat, kan hun plusse på 800 kalorier-1000 kalorier, avhengig av porsjonsstørrelse. Jeg sier ikke dette for å dømme, gudene vet at jeg har hatt heftige spisekick selv oppigjennom. Men selv "uskyldige" matvarer som toast inneholder like mye kalorier som en middag. Prøv å få i deg mere ordentlig mat som metter bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #22 Skrevet 26. november 2018 På 22.11.2018 den 22.13, AnonymBruker skrev: Du vet de 10 000 kalori-utfordringene som ligger på youtube? For meg var 10 000 kalorier normal å innta ved mat-anfall som du kaller det. Din type mat-anfall er gjerne 3000 kalorier, og er pittelitt mer enn for en vanlig kvinne på 80 kilo på en dag. Er normalt å ha det slik ved mensen. Anonymkode: 66969...9ac Samme her. Jeg kunne (og kan fremdeles, men har jobbet med å la være) spise 3 bokser ben&jerrys på under en time, 2 frossenpizza toppet med en pakke revet ost, et dusin donuts, en hel vaffeloppskrift med en boks meierismør, chips, myke cookies, og avslutte det hele med noen pakker løkringer med dipp. 10 000 kalorier er absolutt ingen utfordring for meg. Det er verre å la være Anonymkode: 7d368...9b9
lillesky Skrevet 27. november 2018 #23 Skrevet 27. november 2018 Kjære Trådstarter Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113. Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Du kan også be om hjelp til dette fra fastlegen, og be om henvisning videre. Med vennlig hilsen lillesky (mod) 1
Anbefalte innlegg