Gå til innhold

Andre som får mat-anfall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger så får jeg et lite mat-anfall. Hvor jeg bare spiser og spiser. Er ikke sulten, jeg bare har lyst på mye mat. Selv når jeg er så kvalm at bare det å reise seg fra sofaen er en risikosport. For å si det slik, jeg har kastet opp av å måtte bøye meg ned for å ta på sko, på grunn av slike anfall.  Andre som opplever det samme?

Idag så har jeg spist følgende så langt:
- 6 toast med ost og skinke (spredd utover hele dagen)
- Middag som var 4 fiskepinner, 1 potet og 2 gulerøtter. 
- En pose godt & blandet
- 1 piano yoghurt
- 1 melkesjokolade rull
- 2 kjeks fra kafé bakeriet 
- 1 hermetikkboks med ananas 
- 2 epler
- En liten skål potetgull

Akkurat nå så sitter jeg å vurderer å løpe på butikken for å kjøpe lion frokostblanding, eller lage meg pommes frites og nuggets. Jeg er langt ifra sulten. 

Anonymkode: cd78c...9dc

Skrevet

Har gjort så mye verre enn dette. Sliter med spiseforstyrrelser. På mitt verste pleide jeg å lage meg et par kg med kakeblanding og spise dette rent. I tillegg til store mengder annen mat. Typ et helt brød med pålegg, masse havregrøt, en hel pizza osv! Skaff deg hjelp, du. Pga overspisingen begynte jeg å presse meg selv til å kaste opp og faste osv... Æh er ikke bra dette. Nå spiser jeg mer normalt og har et mindre anstrengt forhold til det, men overspiser fortsatt et par ganger i uka..

Anonymkode: 9cd50...0df

Skrevet

Jeg også spiste til jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte å røre meg. Idk, likte bare følelsen av å ha en helt stappa mage og være fylt, liksom. Samtidig som min største frykt var (er) å legge på seg og da måtte jeg kompensere for det

Skrevet

En natt måtte jeg nesten på legevakta fordi jeg hadde spist så mye og våkna på natta med ekstreme kramper, og lå på badegulvet i flere timer og hylgrein. Jeg vet faktisk om en jente som døde av dette.

Skrevet

Jeg kaller det "fysen" og blir gjerne slik i forbindelse med mensen. Det betyr ikke at jeg har et matproblem. 

For meg kan det hjelpe å pusse tenner rett og slett, for da vil jeg liksom ikke ha noe i munnen etterpå. 

Jeg har også hørt at krom hjelper mot søtsug, og du kan lese mer om søtsug her https://www.side2.no/helse/her-er-professorens-beste-rad-for-a-dempe-sotsuget-4566721

Skrevet

Du vet de 10 000 kalori-utfordringene som ligger på youtube? For meg var 10 000 kalorier  normal å innta ved mat-anfall som du kaller det. Din type mat-anfall er gjerne 3000 kalorier, og er pittelitt mer enn for en vanlig kvinne på 80 kilo på en dag. Er normalt å ha det slik ved mensen. 

Anonymkode: 66969...9ac

Skrevet
41 minutter siden, Elektra skrev:

Jeg kaller det "fysen" og blir gjerne slik i forbindelse med mensen. Det betyr ikke at jeg har et matproblem. 

For meg kan det hjelpe å pusse tenner rett og slett, for da vil jeg liksom ikke ha noe i munnen etterpå. 

Jeg har også hørt at krom hjelper mot søtsug, og du kan lese mer om søtsug her https://www.side2.no/helse/her-er-professorens-beste-rad-for-a-dempe-sotsuget-4566721

Sjekket nå og mensen er 2-3 dager unna! aldri sett den sammenhengen før. Så kanskje det er det?

TS

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket nå og mensen er 2-3 dager unna! aldri sett den sammenhengen før. Så kanskje det er det?

TS

Veldig sannsynlig 😉

Skrevet

Hadde jeg spist 4 fiskepinner, 1 potet og 2 gulrøtter til middag, og med lyst brød på de toastene hadde nok jeg og vært sulten. Særlig hvis frokosten ikke hadde startet med grovbrød med mettende pålegg. 

Her må det 6 fiskepinner, 2-3 poteter, råkostsalat og remulade til for å ikke få cravings etter masse snacks på kvelden. Sånn har det vært siden jeg var 13.

Anonymkode: 86273...430

• Liker 2
Skrevet
På 22.11.2018 den 21.25, AnonymBruker skrev:

Noen ganger så får jeg et lite mat-anfall. Hvor jeg bare spiser og spiser. Er ikke sulten, jeg bare har lyst på mye mat. Selv når jeg er så kvalm at bare det å reise seg fra sofaen er en risikosport. For å si det slik, jeg har kastet opp av å måtte bøye meg ned for å ta på sko, på grunn av slike anfall.  Andre som opplever det samme?

Idag så har jeg spist følgende så langt:
- 6 toast med ost og skinke (spredd utover hele dagen)
- Middag som var 4 fiskepinner, 1 potet og 2 gulerøtter. 
- En pose godt & blandet
- 1 piano yoghurt
- 1 melkesjokolade rull
- 2 kjeks fra kafé bakeriet 
- 1 hermetikkboks med ananas 
- 2 epler
- En liten skål potetgull

Akkurat nå så sitter jeg å vurderer å løpe på butikken for å kjøpe lion frokostblanding, eller lage meg pommes frites og nuggets. Jeg er langt ifra sulten. 

Det kan være at kroppen er i litt hormonell ubalanse og da får man ekstra lyst på noe, som regel, usunt. Dette skjer oftes rett før menstruasjon, eller under. 

Prøv å hold hodet kaldt å spis mest mulig sunt, så kommer man ut av ubalansen fortere. Lettere sagt enn gjort da 😊

Anonymkode: 4e5ea...7de

Skrevet

Jepp, har hatt det slik siden jeg var ei lita jentunge men driver med fasting og kaster opp for å ikke bli overvektig. Ikke gøy. 

Anonymkode: afc97...8c8

Skrevet
På 22.11.2018 den 21.45, AnonymBruker skrev:

En natt måtte jeg nesten på legevakta fordi jeg hadde spist så mye og våkna på natta med ekstreme kramper, og lå på badegulvet i flere timer og hylgrein. Jeg vet faktisk om en jente som døde av dette.

Gratulerer med dagens bullshit 

Anonymkode: 43e4c...910

• Liker 1
Skrevet

Har også dager som dette, ofte rett før mensen. Men dessverre også andre ganger. Ja jeg er feit. BMI på 32... 

Anonymkode: d0b04...dd2

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bullshit sa du?!?! Spiseforstyrrelser er ikke noe man tuller med. Konsekvensene kan være fatale.

Anonymkode: e491a...a35

• Liker 1
Skrevet

Jeg har perioder hvor jeg prøver å være veldig sunn og holder meg unna usunn mat og snacks, men så tillater jeg meg selv å spise usunt én dag i uken (gjerne lørdag), men da spiser jeg så mye at jeg blir dårlig. F.eks. én pose potetgull, en boks med ben and jerrys, en melkesjokolade samt en burger eller noe sånt, men da blir jeg så dårlig at jeg får lyst til å kaste opp, den verste følelsen. Jeg har ikke lyst å gå gjennom flere slike perioder, så unner meg usunn snacks i ukedagene slik at jeg unngår cravings på den måten. 

Jeg vet om folk som driver med fitness og bodybuilding har dager hvor de tillater seg selv å spise alt de vil, så det fungerer for noen, men for meg er det ikke en god idé da jeg blir så dårlig. 

Anonymkode: bcac3...14a

Annonse
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte jeg også

Anonymkode: 430fb...a2d

Skrevet

Rundt mensen/eggløsning er vel dette ganske vanlig. Kanskje ikke så mye at man kaster opp av å bøye seg da men.. Men skjer det ofte, så er det  vel en type spiseforstyrrelse (binge eating desorder)

Anonymkode: ca44a...26e

Skrevet

Jeg hadde det ofte slik før mens, men da jeg slutta å spise godteri, gikk det over. Nå har jeg det aldri slik. Har ikke søtsug engang. 

Anonymkode: 430fb...a2d

Skrevet

Så mye godteri på en gang hadde knekt meg og. Men den vanlige maten der tror jeg er ca det jeg spiser på en helt vanlig dag. 😂

Anonymkode: 81489...ec9

Skrevet

Jeg har hatt lyst på alt mulig i dag, men jeg er fyllesjuk. Har bare sunn mat i skapene, og har fått eplekake på hjernen. Har vurdert hvor jeg kan bestille det nå på nett, men står over. Skal ha på rabarbrasyltetøy med en osteskive med masse smør og litt akasie-honning på en skive eller ett knekkebrød. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...