AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #1 Skrevet 22. november 2018 I dag har jeg spist: Frokost: Knekkebrød med makrell. Lunsj: Havregryn med kefir og blåbær Middag: To brødskiver med grovt brød + to egg + et stykke laks. Kvelds: Smoothie med chiafrø og avokado. Jeg vet ikke helt hva jeg driver med. Prøver å få i meg mye sunn mat etter lange usunne perioder som har gått utover både psyke og kropp (negler, hår og hud). Noen tips til meg? Anonymkode: 815ca...1c6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #2 Skrevet 22. november 2018 Jeg pleier å spise grønnsaker også, men blir mest brokkoli og blomkål. Og asparges Anonymkode: 815ca...1c6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 Virker som litt lite mat kanskje? Anonymkode: f42ad...897 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #4 Skrevet 22. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Virker som litt lite mat kanskje? Anonymkode: f42ad...897 Heller for mye, er jo mye kcal i de tingene jeg har spist. Spist et par riskaker og lomper også. Anonymkode: 815ca...1c6
Gjest Lily_88 Skrevet 22. november 2018 #5 Skrevet 22. november 2018 Fokuser på mer grønnsaker i kosten. F.eks brokkoli,gulrot eller en fin miksa salat med spinat og tomater til laks. Gulrot, sukkererter, nøtter,frukt av noe slag innimellom.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #6 Skrevet 22. november 2018 15 minutter siden, Lily_88 skrev: Fokuser på mer grønnsaker i kosten. F.eks brokkoli,gulrot eller en fin miksa salat med spinat og tomater til laks. Gulrot, sukkererter, nøtter,frukt av noe slag innimellom. Spiser en del frukt, gulrøtter, litt nøtter og brokkoli og blomkål. Er ikke glad i tomater og sånt. Takk for tips! Anonymkode: 815ca...1c6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #7 Skrevet 22. november 2018 Du bør få i deg en ordentlig middag, med grønnsaker og div istedet for brød. Anonymkode: 3d0d1...099 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #8 Skrevet 22. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør få i deg en ordentlig middag, med grønnsaker og div istedet for brød. Anonymkode: 3d0d1...099 Pleier det. Men er lettere med brød noen dager. Hadde igjen laks fra i går. Anonymkode: 815ca...1c6
Gjest Lily_88 Skrevet 22. november 2018 #9 Skrevet 22. november 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Spiser en del frukt, gulrøtter, litt nøtter og brokkoli og blomkål. Er ikke glad i tomater og sånt. Takk for tips! Anonymkode: 815ca...1c6 Flott! Men prøv å del opp en tomat eller cherrytomater, legg de på et fat med alu.folie over med bittelitt olje og salt over. Så har du de i ovnen på 200 grader i 20 - 30 minutt. Mye bedre smak!
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #10 Skrevet 22. november 2018 Masse mer grønnsaker så blir det bra 😊 Anonymkode: 66328...446
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #11 Skrevet 22. november 2018 3 timer siden, Lily_88 skrev: Fokuser på mer grønnsaker i kosten. F.eks brokkoli,gulrot eller en fin miksa salat med spinat og tomater til laks. Gulrot, sukkererter, nøtter,frukt av noe slag innimellom. Oi. Vil du fortelle om denne salaten du har til laks? Kunne virkelig trengt en Anonymkode: 28363...0bd
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #12 Skrevet 22. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Pleier det. Men er lettere med brød noen dager. Hadde igjen laks fra i går. Anonymkode: 815ca...1c6 Hvorfor spiser du ikke skikkelig middag? Feks kylling, ris og grønnsaker. Eller en typ for fiskefilet med potet og grønnsaker. Eller wok med nudler, grønnsaker og kjøtt. Fiskegrateng, fiskepinner, svinekjøtt, grønnsaksuppe osv osv osv. Anonymkode: 28363...0bd
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #13 Skrevet 22. november 2018 Takk for svar :) Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor spiser du ikke skikkelig middag? Feks kylling, ris og grønnsaker. Eller en typ for fiskefilet med potet og grønnsaker. Eller wok med nudler, grønnsaker og kjøtt. Fiskegrateng, fiskepinner, svinekjøtt, grønnsaksuppe osv osv osv. Anonymkode: 28363...0bd Synes det er så kjedelig å lage. Men synes ikke fiskepinner er skikkelig middag da. Spiste kylling for to dager siden. Wok må jeg lage snart, men dropper alltid nudler:) Bruker heller ikke olje eller smør. Anonymkode: 815ca...1c6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #14 Skrevet 22. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Synes det er så kjedelig å lage. Men synes ikke fiskepinner er skikkelig middag da. Spiste kylling for to dager siden. Wok må jeg lage snart, men dropper alltid nudler:) Bruker heller ikke olje eller smør. Anonymkode: 815ca...1c6 Spørs hvilke fiskepinner du velger....... Hvorfor bruker du ikke olje eller smør? Tenker du kalorier? Anonymkode: 28363...0bd
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #15 Skrevet 22. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørs hvilke fiskepinner du velger....... Hvorfor bruker du ikke olje eller smør? Tenker du kalorier? Anonymkode: 28363...0bd Prøver å få i meg mer sunne fettsyrer og spiser liksom både masse fisk, litt nøtter, avokado og til og med chia. Ser ikke poenget med olje og smør. Spiser jo så sinnsykt mye annet kaloririkt. Blir helt kvalm når jeg ser ting drypper med olje. Fordi jeg vet at olje er nesten 1000 kcal per 100. Anonymkode: 815ca...1c6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #16 Skrevet 22. november 2018 Fiskepinner o.l er vel også fritert og behandlet ganske mye, er vel bedre med ren torsk f.eks Anonymkode: 815ca...1c6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #17 Skrevet 22. november 2018 Litt olje å steke i går fint og det er ikke usunt med litt olje. Anonymkode: 28363...0bd
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #18 Skrevet 22. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt olje å steke i går fint og det er ikke usunt med litt olje. Anonymkode: 28363...0bd Det er ikke sunt heller, eller noe vits. En skje olje er vel minst 100 kcal Anonymkode: 815ca...1c6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #19 Skrevet 22. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sunt heller, eller noe vits. En skje olje er vel minst 100 kcal Anonymkode: 815ca...1c6 https://m.nettavisen.no/nyheter/er-matolje-sunt/2960790.html Anonymkode: 28363...0bd
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #20 Skrevet 23. november 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Synes det er så kjedelig å lage. Men synes ikke fiskepinner er skikkelig middag da. Spiste kylling for to dager siden. Wok må jeg lage snart, men dropper alltid nudler:) Bruker heller ikke olje eller smør. Anonymkode: 815ca...1c6 Fiskepinner som inneholder over 60 % fisk blir faktisk ansett som en fullverdig fiskemåltid Det er først og fremst i forhold til barn man anbefaler fiskepinner, fordi å servere rene torskestykker ofte kan slå feil (bortsett fra hos de barna som elsker alt, da). Uansett er torsk/sei/laks (ren fisk) det beste alternativet, men det gjør ingenting å spise fiskepinner og fiskegrateng også! Jeg bruker ekte meierismør når jeg steker ting, fordi det er enten det eller kokosolje som tåler varme godt. Da bruker jeg en liten dert smør som utgjør ca 15 kalorier, så det er ikke så ille. Ellers syns jeg du spiser ganske sunt, men lite. Ett knekkebrød med makrell i tomat gjør jo bare at du blir fort sulten igjen. En dag for meg kan se sånn ut: Frokost: Havregrøt (med chiafrø og en spiseskje kesam) med hakkede nøtter og bær Mellommåltid: Skyr og en håndfull nøtter, og litt frukt om jeg har lyst på det Lunsj: To proteinbrødskiver med avokado og stekt egg Middag: Laks med quinoa og kokte grønnsaker (brokkoli og blomkål) Kveldsmat: To knekkebrød med pålegg (her velger jeg stort sett alt fra skinke, blåbærsyltetøy uten sukker, makrell i tomat, leverpostei etc). Anonymkode: 17acc...042
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå