AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #1 Skrevet 22. november 2018 Der jeg bor, kaster vi matavfall i en egen pose. Jeg bor alene, og kaster veldig lite mat. Siden maten i søpla mugger osv., må jeg ofte kaste posen før den er full i det hele tatt. Det kan f. eks. være bare noen bananskal eller et par epleskrotter og et kaffefilter eller en tepose. Det blir altså en del unødvendig plast fra posen. Derfor har jeg begynt å lure på om det kan være like miljøvennlig å kaste matavfallet i restavfallet? Hva tror dere? Anonymkode: 365cb...39e 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #2 Skrevet 22. november 2018 Du tuller nå? Hvis du bruker de posene du har fått utdelt fra kommunen, kaster du matavfallet i en nedbrytbar pose. Man skal selvfølgelig ikke kaste matavfallet i plastposer, da er jo hele poenget borte. Anonymkode: 34ef7...b8b 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du tuller nå? Hvis du bruker de posene du har fått utdelt fra kommunen, kaster du matavfallet i en nedbrytbar pose. Man skal selvfølgelig ikke kaste matavfallet i plastposer, da er jo hele poenget borte. Anonymkode: 34ef7...b8b Posene til matavfall er jo av plast.... Hvordan skal man da ikke kaste matavfall i plastposer?? Anonymkode: bdd65...654
Jellybean Skrevet 22. november 2018 #4 Skrevet 22. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Posene til matavfall er jo av plast.... Hvordan skal man da ikke kaste matavfall i plastposer?? Anonymkode: bdd65...654 Posene er nedbrytbare, ikke vanlig plast. 5
Gjest loveli Skrevet 22. november 2018 #5 Skrevet 22. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der jeg bor, kaster vi matavfall i en egen pose. Jeg bor alene, og kaster veldig lite mat. Siden maten i søpla mugger osv., må jeg ofte kaste posen før den er full i det hele tatt. Det kan f. eks. være bare noen bananskal eller et par epleskrotter og et kaffefilter eller en tepose. Det blir altså en del unødvendig plast fra posen. Derfor har jeg begynt å lure på om det kan være like miljøvennlig å kaste matavfallet i restavfallet? Hva tror dere? Anonymkode: 365cb...39e Jeg kaster i restavfallet av samme årsak.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #6 Skrevet 22. november 2018 Akkurat nå, Jellybean skrev: Posene er nedbrytbare, ikke vanlig plast. Ja, selvfølgelig, men fortsatt av plast, som personen reagerte på. Anonymkode: bdd65...654
Jellybean Skrevet 22. november 2018 #7 Skrevet 22. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, selvfølgelig, men fortsatt av plast, som personen reagerte på. Anonymkode: bdd65...654 Det er en viss forskjell på nedbrytbare plastposer og plastposer man bruker når man handler. 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #8 Skrevet 22. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tuller nå? Hvis du bruker de posene du har fått utdelt fra kommunen, kaster du matavfallet i en nedbrytbar pose. Man skal selvfølgelig ikke kaste matavfallet i plastposer, da er jo hele poenget borte. Anonymkode: 34ef7...b8b Ta det helt med ro! Det er den grønne posen, hentet på Rema og greier, jeg bruker - akkurat som kommunen sier vi skal. Anonymkode: 365cb...39e
saltvann Skrevet 22. november 2018 #9 Skrevet 22. november 2018 Den grønne i Oslo er av plast... Av den grunn ville jeg kastet i restavfall. Eller du kan kjøpe en søppelkasse som gjør matavfall til jord. Lukter ingenting og kan stå inne i 1 år mener jeg
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #10 Skrevet 22. november 2018 Jeg tror dere misforstår hverandre, for det er nasjonale forskjeller på hvilke poser som brukes. Her jeg bor bruker vi nedbrytbare grønne poser, mens i nord-norge f.eks bruker de flere steder grønne plastposer. Om dere bruker plastposer HI, ville jeg heller kastet i restavfallet ja, dersom du kaster så lite som du sier. Anonymkode: 92ed2...884
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #11 Skrevet 22. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror dere misforstår hverandre, for det er nasjonale forskjeller på hvilke poser som brukes. Her jeg bor bruker vi nedbrytbare grønne poser, mens i nord-norge f.eks bruker de flere steder grønne plastposer. Om dere bruker plastposer HI, ville jeg heller kastet i restavfallet ja, dersom du kaster så lite som du sier. Anonymkode: 92ed2...884 Bor i Oslo. HI Anonymkode: 365cb...39e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #12 Skrevet 22. november 2018 20 minutter siden, Jellybean skrev: Det er en viss forskjell på nedbrytbare plastposer og plastposer man bruker når man handler. Jupp, forskjeller er at de går i stykker bare man ser på dem 🤣 Hos meg havner mye mat i restavfallet da posen ikke vil tåle at jeg skal bære den med meg ut. Har ved flere anledninger skjedd at jeg må stå å spoe opphalvmuggen og ekkel mat fra gulv og gata da posen ikke tåler noe som helst. Kanskje den dagen de klarer å lage en nedbrytbar pose som faktisk tåler noe! Anonymkode: 31d7b...518
Jellybean Skrevet 22. november 2018 #13 Skrevet 22. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jupp, forskjeller er at de går i stykker bare man ser på dem 🤣 Hos meg havner mye mat i restavfallet da posen ikke vil tåle at jeg skal bære den med meg ut. Har ved flere anledninger skjedd at jeg må stå å spoe opphalvmuggen og ekkel mat fra gulv og gata da posen ikke tåler noe som helst. Kanskje den dagen de klarer å lage en nedbrytbar pose som faktisk tåler noe! Anonymkode: 31d7b...518 Det problemet har jeg ikke. Jeg tar ut søppel FØR den blir for full 😛
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #14 Skrevet 22. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jupp, forskjeller er at de går i stykker bare man ser på dem 🤣 Hos meg havner mye mat i restavfallet da posen ikke vil tåle at jeg skal bære den med meg ut. Har ved flere anledninger skjedd at jeg må stå å spoe opphalvmuggen og ekkel mat fra gulv og gata da posen ikke tåler noe som helst. Kanskje den dagen de klarer å lage en nedbrytbar pose som faktisk tåler noe! Anonymkode: 31d7b...518 Det er stor forskjell på nedbrytbare poser. Flere forskjellige typer vi har fått tidligere gikk i stykker bare vi så på dem, men de vi har nå er skikkelig solide og jeg kan ikke huske at noen av disse har røket. Heldigvis ser det ut til at renovasjonsselskapet har tenkt å fortsette med disse posene fremover. 2 minutter siden, Jellybean skrev: Det problemet har jeg ikke. Jeg tar ut søppel FØR den blir for full 😛 Dette er også et alternativ, men det er ikke alltid det er der problemet ligger. Som sagt er enkelte nedbrytbare poser helt ræva. Anonymkode: ed63c...530
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #15 Skrevet 23. november 2018 2 timer siden, Jellybean skrev: Det problemet har jeg ikke. Jeg tar ut søppel FØR den blir for full 😛 Langt fra full! De går egentlig i stykker bare jeg forsiktig prøver å åpne dem å legge dem i beholderen. Så de trenger ingen innhold for å revne. Og alle rullene jeg har vært borti de siste årene er like. De var bedre med en gang vi fikk matsortering for en god del år tilbake, men de nå! Det er daktisk helt latterlig hvor lite de tåler. Som jeg skrev, de går nesten i stykker bare man ser på dem. Anonymkode: 31d7b...518
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #16 Skrevet 23. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Der jeg bor, kaster vi matavfall i en egen pose. Jeg bor alene, og kaster veldig lite mat. Siden maten i søpla mugger osv., må jeg ofte kaste posen før den er full i det hele tatt. Det kan f. eks. være bare noen bananskal eller et par epleskrotter og et kaffefilter eller en tepose. Det blir altså en del unødvendig plast fra posen. Derfor har jeg begynt å lure på om det kan være like miljøvennlig å kaste matavfallet i restavfallet? Hva tror dere? Anonymkode: 365cb...39e Helt hull i hodet uansett hva en gjør. Søppelkvern er det eneste vettige. Anonymkode: c45fd...23b
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #17 Skrevet 23. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt hull i hodet uansett hva en gjør. Søppelkvern er det eneste vettige. Anonymkode: c45fd...23b Men ulovlig å installere mange steder. Så da er man like langt. Anonymkode: ed63c...530
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #18 Skrevet 23. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men ulovlig å installere mange steder. Så da er man like langt. Anonymkode: ed63c...530 Det er uansett det eneste vettige. At det er forbudt er galskap. Anonymkode: c45fd...23b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #19 Skrevet 26. november 2018 Jeg bare kaster det rett ut i skogen. Da blir det spist opp av dyr og fugl temmelig kjapt, eller det råtner bort og blir til jord. Anonymkode: dd93e...8a5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #20 Skrevet 26. november 2018 Man skal resirkulerer matavfall selvom det ikke er så mye i posen, da disse posene ikke er like miljøskadelige som andre poser. Matavfallet går til å produsere biodiesel til noen av bussene til ruter og ett bananskall kan få bussen til å gjøre 10 meter Anonymkode: 09cc7...be4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå