Gå til innhold

Stygg far og stygg barn, eller er mødre helt blind?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei bekjent, kan ikke betegnes som venner. Jeg stusser litt på noe hun har sagt i flere år nå. Hun har ei datter med eksen. Hun har innrømmet at hun fant han ikke tiltrekkende i det hele tatt, faktisk så brukte hun ordene stygg og fæl. Hun brukte han fordi hun ville bli mamma og han tok hva som helst, fordi han er "langt nede på skalen". Hun gjorde det slutt så fort hun ble gravid. Må si han er ikke så pen å se på, gedigen nese som er litt "WOW", mangler nesten hake og utstående øyne. Det er objektivt sett og ikke bare noe jeg eller hun tenker. Hun har sagt at han ligner på en diagnose, fordi han ser ikke noe pen ut. Stygt sagt av henne, bare for å nevne det. Jeg er ikke enig i slike betegnelser av et annet menneske. 

Hun sier datteren er det peneste på jord. Hun la ut et bilde på insta en gang og skrev den lange teksten om hvor pen hun var, at hun ble mobbet på skolen fordi hun var for pen for de andre i klassen m.m. Hun har til og med gått så langt å ha prøvd å få datteren til å bli ambassadør for div barneklær, og "modell-oppdrag" uten hell, i mange år nå har hun drevet på med dette. 

Er det slik at alle mødre blir blind på hvordan sine egne barn ser ut?
For denne jenta er klisslik sin far, vært det fra dag 1 og det er nok null håp om en bedre fremtid. Fordi hun er nå i skolealder og er helt lik sin far. Jeg lurer oppriktig talt på dette, kan mødre se at deres barn ikke er "pent"? Jeg mener at alle barn har sin sjarm, uavhengig av hvor pen de måtte være, sånn at det er sagt. Jeg er ikke mamma selv og er bare nysgjerrig på hvordan hun kan si at han er stygg, men barnet er nydelig, når barn og far er identiske... jeg forstår ikke hvordan det er mulig. 

Anonymkode: da9ab...edc

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er mine barn de vakreste på jord, men det betyr ikke at jeg tror alle andre synes det😉 

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Minlillelykke skrev:

For meg er mine barn de vakreste på jord, men det betyr ikke at jeg tror alle andre synes det😉 

Den forstår jeg, det er ikke det jeg snakker om. Hvordan kan ei mor si at far er stygg, når barnet er det peneste på jord. Samtidig som at hun påstår at far er stygg? Hvordan er det mulig? Nå mamma-syndrom eller noe?

TS

• Liker 4
Skrevet (endret)

Kjærlighet gjør blind. 

Og noe som er lite tiltrekkende på en voksen kan være pent eller søtt på et barn. 

Og ungen er ikke identisk med far, ei lita jente er ikke identisk med en voksen mann. Like kanskje men ikke identiske 

Endret av Elektra
  • Liker 6
Skrevet

Vi er heldigvis konstruert slik at vi synes eget avkom er det nydeligste som finnes. Det ligger biologisk i oss. Min gutt er det fineste som finnes. Selv om jeg objektivt ser at andre unger kan være mer billedskjønne. 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Elektra skrev:

Kjærlighet gjør blind. 

Og noe som er lite tiltrekkende på en voksen kan være pent eller søtt på et barn. 

Og ungen er ikke identisk med far, ei lita jente er ikke identisk med en voksen mann. Like kanskje men ikke identiske 

Tro meg, det er det nærmeste til identisk som du får det. 

Og det kan vell forklare en del, det med at kjærlighet gjør en blind.
TS

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tro meg, det er det nærmeste til identisk som du får det. 

Og det kan vell forklare en del, det med at kjærlighet gjør en blind.
TS

Min yngste er som snytt ut av nesa på far sin, han er faren i miniatyr. Allikevel synes jeg ikke far er kjekk, men jeg synes barnet mitt er vakkert. Han har små subtile trekk fra meg også og det er vel de jeg kjenner igjen da vil jeg tro. Dessuten så synes jeg mitt barn er en fantastisk person som skjønnheten kommer innenfra. 

Skrevet

Jeg lagde en tråd her i høst hvor jeg spurte om noe av det samme. De fleste her sa at de faktisk ser at barna sine ikke er de vakreste i verden. Godt å høre at ikke alle er like fjerne.

Opplever like ofte at folk tror egne barn er uvanlig smarte, uvanlig flinke i .... osv, så jeg tror de som ikke klarer å være objektive bare er blinde av kjærlighet. :)

Anonymkode: 47108...03b

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser pp barnet mitt som en lite. blanding av meg og faren, selv om hun har arvet mest av meg og keg anser henne spm et pent barn. Ikke det peneste jeg har sett, men hun har fine runde brune øyne, blondt hår og har generelt pene trekk. 

Jeg og faren er heldigvis ikke sammen lenger, og jeg har med årene innsett mer og mer hvor lite pen han egentlig er. Ligner faktisk på en apelignende skapning. Og noen ganger i visse vinkler eller ansiktsuttrykk, så ser jeg faren i jenta mi sitt ansikt...og jeg blir så forferdelig kvalm av det. Men er ikke så mye jeg får gjort med det da desverre. Bare håper så inderlig at de trekkene forsvinner når hun blir større.  

Anonymkode: 609ef...8d8

Skrevet
4 timer siden, Minlillelykke skrev:

Narsissist

Anonymkode: cba14...0e7

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Narsissist

Vet du hva narsissisme betyr? 

Anonymkode: 609ef...8d8

• Liker 4
Skrevet

Les historia om myrsnipa 😜 

Anonymkode: 779a2...1fa

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Narsissist

Narsissisme er sykelig eller skadelig selvnytelse. Navnet er hentet fra den greske myten om ynglingen Narkissos som så sitt eget speilbilde i vannet og ble så forelsket at han ble dømt til å tæres hen og dø. I dagligtale brukes narsissisme nærmest synonymt med selvopptatthet.

• Liker 1
Skrevet

Mistet litt respekten for ts.

Anonymkode: d565b...069

• Liker 4
Skrevet

Artig det der.. Mamma har en nese jeg anser som ikke så pen, den fikk hun fra morfar. Pappa har en søt liten nese. Jeg har prikk lik nese som pappa bare i enda mindre versjon. Søsteren min sin nese ligner også mest på hans. Brødrene mine arvet mamma sin nese, men de kler det.

Anonymkode: 4b1d4...653

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Narsissisme er sykelig eller skadelig selvnytelse. Navnet er hentet fra den greske myten om ynglingen Narkissos som så sitt eget speilbilde i vannet og ble så forelsket at han ble dømt til å tæres hen og dø. I dagligtale brukes narsissisme nærmest synonymt med selvopptatthet.

Det er et nyere og verre ord for ego. :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mistet litt respekten for ts.

hvorfor det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har adoptert en gutt fra Colombia, og han er det nydeligste mennesket jeg noen sinne har sett. 😍 

Anonymkode: 4d5a1...d4b

• Liker 3
Skrevet

Min far er ikke klassisk pen. Abselutt ikke. Men mamma falt for han. De fikk meg! Lykkelig over det etter flere spontanaborter. Jeg er som snytt ut av nesa til min far. Så ikke akkurat pen. Mamma fremdeles sier at jeg er pen. Jeg ser noen trekk som kan være tiltrekkende. Heldigvis har jeg en fantastisk personlighet!  Mamma var så pen da hun var liten/voksen, hun er fremdeles pen i en alder av 70. 

Anonymkode: 63c86...6e4

Skrevet

Hahahaha 😂 Morskjærligheten lenge leve! 

Det er til det beste for barnet at mora føler det slik, det sikrer barnets overlevelse :)

Har det slik med min datter, hun er et år og jeg klarer ikke å se meg mett på henne. Er vi på besøk må jeg rive blikket mitt vekk fra henne for å være i det minste lite granne høflig med vertskapet og se på dem når vi prater. 

Jeg håper faktisk jeg blir litt mer vant med henne med tiden så jeg beholder vennene mine.

Anonymkode: e7d82...578

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...