Gå til innhold

Jeg tror folk blir deprimert fordi forventningene til livet er for høye.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dagens samfunn skal jo alle bli noe stort. Vi er omringet av "bli" og voksne som spør "hva skal du bli når du blir stor?" . 
Bli, bli, bli! 
Og enda verre har det jo blitt i det siste. Folk skal bli kjendiser. "ingen" vil lenger ha en vanlig jobb, og en vanlig utdannelse. Alle skal liksom skille seg ut. Og så er det skyhøye krav til kjæreste. Han/hun skal ha høy utdannelse eller være kjendis, de skal helst ha mye penger og de skal og vedkommende bør være attraktiv. 
Og man ønsker seg alt som byr på seg. Nye biler, nye mobiltelefoner...så kjøper man seg det og merker at det kanskje bare var oppskrytt. så ønsker man neste nye ting...

Hva  er forventningene til livet? 

Skal jo liksom ingenting til lenger før folk skal finne en grunn til å se ned på en, og "stakkars deg som har den jobben" oppleggg. 

Anonymkode: 5c97f...83e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror du er uheldig med hvem du møter. Mange er glad bare for å ha en jobb.

Det er nok fullt mulig at noen sine forventninger til livet er ødelagt av kardashian og sånn, men mitt inntrykk er at folk flest er relativt fornøyd.

Endret av Mæn40
Skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet

Tror ikke det gjelder alle. Depresjon er komplekse greier. Det kan være arvelig og annen sykdom som spiller inn.

Anonymkode: ee377...be6

Skrevet

Jeg tror det gjelder unge mennesker for det meste. Det virker i hvert fall som endel har altfor mange forventninger om hvordan ting skal være.

Jeg har en yngre venninne som har veldig mange urealistiske forventninger til livet og hun tror at "alle" andre lever det perfekte livet og at det bare er hun som har problemer. Prøver å forklare at slik er det ikke, men hun fortsetter å mase om det så jeg tror det kan stemme for noen. Jeg tenker at hun kanskje ser at det ikke er slik når hun blir litt eldre.

Men jeg tror nok at depresjon kan ha mange ulike årsaker.

Anonymkode: 6ffcb...d4d

Skrevet

Ja det tror jeg også. Folk har så høye krav til seg selv (samfunnskrav) og til å være "vellykket" med å være den perfekte kjæreste, mor/far og venn, ha et rikt sosialt liv, familieliv og sexliv, være velstelt og attraktiv, gjøre karriere, ha fint hus og biler, kanskje en hytte. Man kan ikke være perfekt på alle områder til enhver tid i livet for å være vellykket. Og folk lever i et konstant jag mot klokken for å rekke å alt dette - ikke rart man blir deprimert. I tillegg er det blitt mer åpenhet og mindre tabu rundt depresjon, noe som også kan spille inn på at flere får diagnosen depresjon. 

Anonymkode: ee4c0...da7

Skrevet

Slutt å bry deg om hva samfunnet forventet og lev livet ditt slik du vil.

Skrevet
21 minutter siden, Mæn40 skrev:

Tror du er uheldig med hvem du møter. Mange er glad bare for å ha en jobb.

Det er nok fullt mulig at noen sine forventninger til livet er ødelagt av kardashian og sånn, men mitt inntrykk er at folk flest er relativt fornøyd.

Hvem jeg møter irl er ikke så ille slik sett. Jeg kjenner mange som jobber på Bunnpris og er storfornøyd jeg. Kunne fint jobbet slik selv, men jeg føler liksom ikke jeg kan da dette blir sett så ned på i dag virker det som. 
kanskje jeg leser for mye på kg. 

Og jeg ønsker ikke et Kardashian-liv, skjønner meg ikke på de som ønsker det. Se på Melina J...kunne aldri tenkt meg å vært henne. men ser jo tydelig at hun prøver å være en Hollywood dame. jeg er ikke en slik personlighet som liker den type oppmerksomhet.

Anonymkode: 5c97f...83e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...