Gå til innhold

Jentetur: borte fra 12-åringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tidligere i høst takket jeg ja til å være med venninnegjengen på førjulstur til Berlin. Vi reiser om en uke - og nå begynner nervene å melde seg.... 

Sønnen skal være hjemme med far. De har en super relasjon, men jeg klarer ikke å la vær å grue meg. Tenk om det skjer noe med ham mens jeg er borte? Tenk dersom han savner meg så mye at det forringer livskvaliteten hans de dagene? Osv

På toppen (kanskje for at hjernen min har lyst på flere grunner til ikke å dra) - begynner jeg å tenke på flystyrter, terror og kriminalitet. Tenk om det skjer meg noe... 

Flere som sliter med dette?

Mitt rasjonelle selv skjønner at sjansene er mikroskopiske for at det hender noe med både sønnen min og meg - men likevel.... Skal jeg risikere det viktigste i lovet mitt for litt shopping og hygge med venninner... Uff - gi meg gode grunner til å dra 😩

Anonymkode: 7afe8...f94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet ditt er 12 (TOLV) år! Da er det virkelig på overtid med en løsrivelsesprosess. 

Dette går helt flott! Antakeligvis tenker du sånn fordi det har gått altfor lang tid før du tok denne turen. De fleste andre gjør dette når barnet er 1-2-3 år gamle. 

Anonymkode: e3a11...45d

• Liker 39
Skrevet

Hold deg hjemme. Du kommer til å ødelegge hele jenteturen med dramaet ditt. 

Anonymkode: cf724...3fc

• Liker 19
Skrevet

Du burde dratt for ti år siden. Og hatt minst 10 turer siden den gang. Om bare 7 år (event 4) flytter han hjemmefra for å studere. Du bør kutte narvestrengen så fort som mulig 

• Liker 31
Skrevet

Jeg som trodde JEG var hysterisk... 😂

• Liker 10
Skrevet

Er dette første gangen du reiser bort uten sønnen din?

På tide å kutte navlestrengen. Både du og sønnen din har nok godt av litt tid borte fra hverandre. Tviler på at en 12-åring er så avhengig av moren sin at det skulle forringe livskvaliteten hans å være borte fra henne noen dager. Spesielt når han har det fint sammen med faren sin. 

Sjansen for at det skal skje noe med en av dere en av alle de "vanlige" dagene når dere er på jobb eller skole, fritidsaktiviteter eller hjemme, er nok mye større enn at noe skulle skje de få dagene du er på tur. Ingen har noen garanti for morgendagen. 

• Liker 13
Skrevet

Sammen med pappa’n sin?? Hva er problemet? 

• Liker 7
Skrevet

Det er større sannsynlighet for å bli påkjørt og drept i trafikken enn fly men allikevel går du ut ikkesant? 

Og 12 åringen klarer seg fint. 

• Liker 8
Skrevet

Dagens

Anonymkode: ab31c...e3b

• Liker 4
Skrevet

Herregud, folk som deg er årsaken til at dagens barn er surret inn i bobleplast. Dra på tur, han er TOLV år gammel!! 

• Liker 14
Skrevet

Håper det er skrivefeil i overskriften og at det skal stå 1 eller 2 åringen der, hvis ikke er dette bare trolling!

Anonymkode: 08265...2b0

• Liker 5
Skrevet

Ts her

Takk alle for respons! 

Var en del borte fra ham når han var yngre (ca. 3-8 årsalderen). En av gangene havnet han på sykehus, mens jeg satt på andre siden av Atlanteren... Det var ikke veldig alvorlig, og alt gikk fint - men jeg tror nok den opplevelsen har skapt et lite traume i meg. Jeg følte meg så hjelpesløs som ikke kunne være der for ham - og som tidenes verste mamma....

Etter det har også ham blitt mer klengete ifht meg. Vet, igjen med min rasjonelle side, at dette mønsteret ikke er helt bra... 

Har også hatt mer enn min andel uflaks i livet... Ting som folk sa aldri kan skje- men som skjedde. Her kommer nok tanken om at visst et fly skulle dette ned - kommer set garantert til å være mitt... 

Anonymkode: 7afe8...f94

Skrevet

Hvorfor ikke ta med gutten på Berlinturen? Handler om å være løsningsorientert.

Skrevet

Kjære vene.... på tide å klippe navlestrengen. Om ikke en tolvåring klarer å noen dager borte fra mor så har dere en seriøst stor jobb forran dere ved å løsrive dere fra hverandre. Det er ikke sunt å være SÅ besatt av ungen sin at man omtrent ikke kan ta en jentetur, som både du og ungen sikkert han sykt godt av. Å skal du noen sinne klare å ha et liv uten å bekymre deg for alt som KAN skje med ungen så må du snart begynne altså 

Anonymkode: bd166...b4a

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Nevod skrev:

Ja, det blir nok populært blant venninnene!

Anonymkode: 1ca8c...a64

• Liker 28
Skrevet
3 minutter siden, Nevod skrev:

Forsi hun skal på tur med venninner? Det hadde vært fullstendig uaktuelt for meg å slepe rundt på diverse unger på venninnetur. 

• Liker 27
Skrevet

Gleder meg til å høre hvordan det går når han flytter ut.. Eller ikke.. 

Hønemødre som ikke kan være borte "et sek" fra barna sine skjønner jeg meg ikke på. 

Og far er hjemme?!! Hva pokker er problemet? 

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, Nevod skrev:

Hadde serr klikka om noen hadde tatt med kidden din på jentetur. 

• Liker 16
Skrevet
6 minutter siden, Nevod skrev:

Man tar ikke med barn på jentetur. Enkelt å greit. Det er oppskriften på at den personen ikke blir invitert med på noe igjen. 

Anonymkode: bd166...b4a

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...