AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #1 Skrevet 22. november 2018 Jeg har et barn på 14 mmd, dvs hun skjønner ingenting av jul og julefeiring. Hun får alt hun trenger av klær, utstyr og leker gjennom hele året. Og jeg sparer til henne hver mnd. Senest i dag fikk hun 3 nye trykkebøker med lyd. Jeg skjønner derfor ikke helt vitsen med at hun skal få gaver av oss foreldre til jul. Hun får gaver av andre familiemedlemmer. Min venninne synes det er heeelt grusomt av oss å ikke gi henne julegaver fra oss. Tanker? Anonymkode: 6d18c...84b 15
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #2 Skrevet 22. november 2018 Null poeng å gi barna masse julegaver før de en gang skjønner greia med jul. Og barnet får jo uansett gaver fra andre familiemedlemmer. Her er eldstemann snart 3 år og han har fortsatt ikke hatt ork til å pakke opp alle julegavene sine en eneste jul. Det blir rett og slett for mye og det er heeeelt unødvendig. Anonymkode: 085e8...2c5 23
alabaster Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 Vi ga heller ikke på den alderen. Tror neppe sønnen min ble traumatisert av det. Han fikk gaver av andre, fikk være med familien, se pyntet tre, smake risgrøt. Han koste seg. 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. november 2018 #4 Skrevet 22. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et barn på 14 mmd, dvs hun skjønner ingenting av jul og julefeiring. Hun får alt hun trenger av klær, utstyr og leker gjennom hele året. Og jeg sparer til henne hver mnd. Senest i dag fikk hun 3 nye trykkebøker med lyd. Jeg skjønner derfor ikke helt vitsen med at hun skal få gaver av oss foreldre til jul. Hun får gaver av andre familiemedlemmer. Min venninne synes det er heeelt grusomt av oss å ikke gi henne julegaver fra oss. Tanker? Anonymkode: 6d18c...84b Du har full støtte fra meg!
Minlillelykke Skrevet 22. november 2018 #5 Skrevet 22. november 2018 Vi har kun kjøpt en ting til minsten, men 3.5 åringen får selvsagt. Det vi har kjøpt til minste er smykkeskrin, noe hun trenger.
Rosalie Skrevet 22. november 2018 #6 Skrevet 22. november 2018 (endret) Du kan jo evt pakke inn en stor, tom pappeske. Spår i så fall at det blir den mest populære gaven. Endret 22. november 2018 av Rosalie Sjakk-VM og skriving går dårlig sammen... 30
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #7 Skrevet 22. november 2018 Dere kommer til å svømme i gaver uansett, så jeg synes det er helt greit å ikke gi noe. Her i huset er det så mange pakker at de må åpne i to dager. Det blir sutring og lite hyggelig til slutt. Anonymkode: d60a6...7b5 1
Ariana807 Skrevet 22. november 2018 #8 Skrevet 22. november 2018 Tror kanskje noen bare reagerer med «Hva, skal ikke barnet for julegaver!?» uten å tenke over situasjonen mer. Men når det er sagt så får mine to katter julegave, julestrømpe og ekstra god middag, selv om de ikke har noen peiling på hva jul er og noe slikt. Men det er helt riktig at nei noen på 14 mnd skjønner ikke at det er jul. Men tror kanskje de fleste bruker jul som en grunn til å kjøpe alt de har lyst på til barnet 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #9 Skrevet 22. november 2018 Enig med venninna di jeg Anonymkode: 079ad...d4b 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #10 Skrevet 22. november 2018 Helt ok å ikke kjøpe noe til så små. De to første julaftnene til sønnen vår ble han helt overveldet og sliten av alle julegavene. Husker første julen da han var 13 mnd og ble sittende helt apatisk til slutt. Sikkert overstimulert stakkars. Anonymkode: 6337d...2db 3
Wilma89 Skrevet 22. november 2018 #11 Skrevet 22. november 2018 Jeg har en sønn på 8 måneder og vi kommer ikke til å kjøpe noe spesiell julegave. Har hatt lyst på sånn «min første jul» juletrekule. Så tenkte å pakke den inn til han. Tenker det er hyggelig å ha fra hans første jul😊 Ellers så kommer han jo til å få så mye gaver at jeg ser ikke noe poeng i å legge så mye penger i det. Han har jo alt han trenger og mere til. 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 22. november 2018 #12 Skrevet 22. november 2018 (endret) . Endret 22. november 2018 av Eugene Onegin
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. november 2018 #13 Skrevet 22. november 2018 Jeg forstår ikke hvorfor folk skal blande seg oppi ting de ikke har noe med.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #14 Skrevet 22. november 2018 Jeg har en på 13 måneder og en på 4 år, de får ikke gave av oss foreldre. De får det de trenger resten av året, å så har vi laget hver sin kalender til de (han minste kun for at storebror skal få ha sin i fred) De får hauger med gaver av familie, og jeg er så lei av «kjøp kjøp, få få» i jula, så vi har prøvd å begrense der vi kan. (Får ikke av oss, tipset flere om å gå sammen om litt dyrere ting osv). Anonymkode: 4c691...59f 3
Sinsiew Skrevet 22. november 2018 #15 Skrevet 22. november 2018 I fjor fikk hun nærmere 50 gaver. Vi kommer så absolutt ikke til å gi.. 2
wintergirl Skrevet 22. november 2018 #16 Skrevet 22. november 2018 28 minutter siden, Rosalie skrev: Du kan jo evt pakke inn en stor, tom pappeske. Spår i så fall at det blir den mest populære gaven. Det tror jeg også😊
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #17 Skrevet 22. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et barn på 14 mmd, dvs hun skjønner ingenting av jul og julefeiring. Hun får alt hun trenger av klær, utstyr og leker gjennom hele året. Og jeg sparer til henne hver mnd. Senest i dag fikk hun 3 nye trykkebøker med lyd. Jeg skjønner derfor ikke helt vitsen med at hun skal få gaver av oss foreldre til jul. Hun får gaver av andre familiemedlemmer. Min venninne synes det er heeelt grusomt av oss å ikke gi henne julegaver fra oss. Tanker? Anonymkode: 6d18c...84b Tenker at barnet får mer enn nok presanger fra andre og kommer ikke til å tenke på at hun ikke får noe fra mamma😅 Jeg har kjøpt til mine fra første jul, men det er mest fordi jeg eeelsker å kjøpe gaver til ungene🙈 Til og med kattene mine får gave og ekstra god mat den dagen😬(som noen over meg skriver) Anonymkode: b6254...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #18 Skrevet 22. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tenker at barnet får mer enn nok presanger fra andre og kommer ikke til å tenke på at hun ikke får noe fra mamma😅 Jeg har kjøpt til mine fra første jul, men det er mest fordi jeg eeelsker å kjøpe gaver til ungene🙈 Til og med kattene mine får gave og ekstra god mat den dagen😬(som noen over meg skriver) Anonymkode: b6254...2fd Men de fikk kun ting det trengte da! Som en ulldress, Ny duplo (mest førstemann for da hadde vi ikke så mye). Har faktisk pakket inn leker storesøsken har brukt og gitt de til jul.. Tviler på et barn på 6 mnd merker at de har fått en brukt sånn der leke man henger på vogna (glemte hva det heter i farten..🙄) Anonymkode: b6254...2fd
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #19 Skrevet 22. november 2018 Takk for svar Det blir nok av gaver...I fjor fikk bikkja 15 gaver liksom! Hundebein og leker! Vi sitter gjerne til 02-03 om natta og åpner og vi er bare 6 stk til jul.... galskap! Helt ærlig vet jeg ikke hva mer den ungen kan få heller...jeg synes liksom hun har absolutt alt.. Ts Anonymkode: 6d18c...84b 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #20 Skrevet 22. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Det blir nok av gaver...I fjor fikk bikkja 15 gaver liksom! Hundebein og leker! Vi sitter gjerne til 02-03 om natta og åpner og vi er bare 6 stk til jul.... galskap! Helt ærlig vet jeg ikke hva mer den ungen kan få heller...jeg synes liksom hun har absolutt alt.. Ts Anonymkode: 6d18c...84b Hvis bikkja fikk 15 gaver tør jeg ikke tenke på hvor mye barnet får😱 Anonymkode: b6254...2fd 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå