AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #1 Skrevet 22. november 2018 Hei, jeg lurte på om det var noen som visste om er sted der det er billig å ta hull i ørene? Evt kvalitet, renslighet osv. Takk for svar Anonymkode: b9888...086
Chablis Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 Tror de aller fleste stedene i Norge oppfyller kravene.
Gjest Warrior Skrevet 22. november 2018 #4 Skrevet 22. november 2018 (endret) . Endret 16. august 2020 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #5 Skrevet 22. november 2018 Bare ikke ta hos frisør, det ødelegger ørene. Anonymkode: 4a18d...51c 1
Chablis Skrevet 22. november 2018 #6 Skrevet 22. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare ikke ta hos frisør, det ødelegger ørene. Anonymkode: 4a18d...51c Jeg tok hos frisøren. 4 hull samtidig (to på hver side) aldri hatt problemer. 2
Nerine_ Skrevet 22. november 2018 #7 Skrevet 22. november 2018 23 minutter siden, Elektra skrev: Jeg tok hos frisøren. 4 hull samtidig (to på hver side) aldri hatt problemer. Det er uansett ikke anbefalt. 1
Chablis Skrevet 22. november 2018 #8 Skrevet 22. november 2018 (endret) 4 minutter siden, Nerine_ skrev: Det er uansett ikke anbefalt. Av deg? Jeg ser at piercingstudio anbefaler å komme til dem men det sier seg selv. Endret 22. november 2018 av Elektra
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #9 Skrevet 22. november 2018 12 minutter siden, Elektra skrev: Av deg? Jeg ser at piercingstudio anbefaler å komme til dem men det sier seg selv. Av logikk. Pistolen frisører brukes kan ikke plasseres i autoklave for sterilisering. Det er grunn nr 1. De skyter med butte ender. Dette vil si at huden sprenges til side og sårkantene er ikke jevne. Jevne sårkanter gir mindre risiko for infeksjon. Piercing er ved bruk av hul kanyle som er skarp og som faktisk fjerner en ørliten sylinder vev, der hvor dobben skal sitte. Grunn nr 2. Bakstykkene er ofte fulle i hulrom som igjen er grobunn for snusk. Mellomrom mellom bakstykke og dobb er ofte lite, og ved hevelse kan dette gi smerter. Det er også mindre plass til rensing. Grunn nr 5 er ren estetisk. Piercingstudio er ofte mye flinkere til å få det symmetrisk og pent, da det skal skal svært lite til for å komme en mm på avveie.. Alt dette kan trolig du også være enig i at det stemmer, og er fem gode grunner for å gå til et studio. Anonymkode: 029e6...1cd 9
Nerine_ Skrevet 22. november 2018 #10 Skrevet 22. november 2018 17 minutter siden, Elektra skrev: Av deg? Jeg ser at piercingstudio anbefaler å komme til dem men det sier seg selv. Ser AB over her kom meg i forkjøpet, og der fikk du et fornuftig svar. Som jeg egentligtenker at ethvert oppegående menneske burde klare å tenke seg til selv. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #11 Skrevet 22. november 2018 Anbefaler deg å ta det på et sted der det brukes kanyle, og ikke pistol. Altså heller et piercingsted enn hos frisøren. Anonymkode: c3deb...876 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #12 Skrevet 22. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av logikk. Pistolen frisører brukes kan ikke plasseres i autoklave for sterilisering. Det er grunn nr 1. De skyter med butte ender. Dette vil si at huden sprenges til side og sårkantene er ikke jevne. Jevne sårkanter gir mindre risiko for infeksjon. Piercing er ved bruk av hul kanyle som er skarp og som faktisk fjerner en ørliten sylinder vev, der hvor dobben skal sitte. Grunn nr 2. Bakstykkene er ofte fulle i hulrom som igjen er grobunn for snusk. Mellomrom mellom bakstykke og dobb er ofte lite, og ved hevelse kan dette gi smerter. Det er også mindre plass til rensing. Grunn nr 5 er ren estetisk. Piercingstudio er ofte mye flinkere til å få det symmetrisk og pent, da det skal skal svært lite til for å komme en mm på avveie.. Alt dette kan trolig du også være enig i at det stemmer, og er fem gode grunner for å gå til et studio. Anonymkode: 029e6...1cd Vel, vi som vokste opp på 80-tallet hadde ikke piercingstudioer å oppsøke, slik at det var enten frisør eller gjøre det selv. De eneste jeg har hørt om som fikk infeksjon og asymmetri, var noen av dem som gjorde det selv. Anonymkode: 99882...793 1
Nerine_ Skrevet 22. november 2018 #13 Skrevet 22. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, vi som vokste opp på 80-tallet hadde ikke piercingstudioer å oppsøke, slik at det var enten frisør eller gjøre det selv. De eneste jeg har hørt om som fikk infeksjon og asymmetri, var noen av dem som gjorde det selv. Anonymkode: 99882...793 Men i dag finnes det bedre alternativer, så hvorfor ta sjansen. 2
Hannah1202 Skrevet 22. november 2018 #14 Skrevet 22. november 2018 1 time siden, enirt skrev: Hvor bor du? Oslo
Chablis Skrevet 22. november 2018 #15 Skrevet 22. november 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Av logikk. Pistolen frisører brukes kan ikke plasseres i autoklave for sterilisering. Det er grunn nr 1. De skyter med butte ender. Dette vil si at huden sprenges til side og sårkantene er ikke jevne. Jevne sårkanter gir mindre risiko for infeksjon. Piercing er ved bruk av hul kanyle som er skarp og som faktisk fjerner en ørliten sylinder vev, der hvor dobben skal sitte. Grunn nr 2. Bakstykkene er ofte fulle i hulrom som igjen er grobunn for snusk. Mellomrom mellom bakstykke og dobb er ofte lite, og ved hevelse kan dette gi smerter. Det er også mindre plass til rensing. Grunn nr 5 er ren estetisk. Piercingstudio er ofte mye flinkere til å få det symmetrisk og pent, da det skal skal svært lite til for å komme en mm på avveie.. Alt dette kan trolig du også være enig i at det stemmer, og er fem gode grunner for å gå til et studio. Anonymkode: 029e6...1cd ? 🤣 Pistolen frisøren bruker er ikke i nærhet. Av hullet, det er kun dobben og bakstykke og det er sterilt. Mellomrom mellom dobb og bakstykke kan man regulere selv. Bakstykke kan man også bytte ut ganske umiddelbart med et som ikke har hulrom men hvor pinnen på dobben går igjennom. Estetisk kan man få det like rett eller skeivt i studio og hos frisør. Vedr sårkanter kan jeg ikke uttale meg kyndig, men mine hull er perfekte. Snusk og betennelser kan det bli hos begge, her er det hygiene og rens som er avgjørende. Jeg reklamerer ikke for noen av delene, jeg har min erfaring og andre har sin, men å si det ikke anbefales å ta hull hos frisør når den eneste kilden til dette er uttalelser fra piercingstudio er litt for drøyt for min del. Fint og flott å ta det i studio, men man kan også ta det hos frisøren med svært godt resultat. Endret 22. november 2018 av Elektra
Chablis Skrevet 22. november 2018 #16 Skrevet 22. november 2018 29 minutter siden, Nerine_ skrev: Ser AB over her kom meg i forkjøpet, og der fikk du et fornuftig svar. Som jeg egentligtenker at ethvert oppegående menneske burde klare å tenke seg til selv. Jeg er også såpass oppegående at jeg vet at et alternativ ikke trenger å utelukke det andre, pluss at jeg har noe som heter kildekritikk.
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. november 2018 #17 Skrevet 22. november 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, vi som vokste opp på 80-tallet hadde ikke piercingstudioer å oppsøke, slik at det var enten frisør eller gjøre det selv. De eneste jeg har hørt om som fikk infeksjon og asymmetri, var noen av dem som gjorde det selv. Anonymkode: 99882...793 Vi brukte heller ikke bilbelter på 70-tallet. Gikk greit det også, for de fleste. Tidene forandrer seg, hvorfor ikke henge med i en fornuftig utvikling?
Nerine_ Skrevet 22. november 2018 #18 Skrevet 22. november 2018 6 minutter siden, Elektra skrev: Jeg er også såpass oppegående at jeg vet at et alternativ ikke trenger å utelukke det andre, pluss at jeg har noe som heter kildekritikk. Jeg vil jo påstå at alle punktene til AB sier seg selv at stemmer, om man har en viss forståelse for ting da såklart. 2
Chablis Skrevet 22. november 2018 #19 Skrevet 22. november 2018 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Jeg vil jo påstå at alle punktene til AB sier seg selv at stemmer, om man har en viss forståelse for ting da såklart. Jeg har også svart på punktene. Det er ikke nødvendig å prøve seg på nedlatende hersketeknikker. Mitt poeng er at det ene ikke nødvendigvis utelukker det andre og titusenvis av mennesker har hull fra frisør uten noen komplikasjoner, og mange har opplevd komplikasjoner hos piercingstudio. Ting skjer ved begge alternativ og jeg påstår at begge er like trygge.
Chablis Skrevet 22. november 2018 #20 Skrevet 22. november 2018 8 minutter siden, Dævendøtte skrev: Vi brukte heller ikke bilbelter på 70-tallet. Gikk greit det også, for de fleste. Tidene forandrer seg, hvorfor ikke henge med i en fornuftig utvikling? Nå er det strengt tatt ulovlig å kjøre bil uten sikring. Å ta hull i ørene med pistol er derimot fullstendig lovlig og en tilgjengelig tjeneste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå