hocane Skrevet 22. november 2018 #1 Skrevet 22. november 2018 https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3609949/Matildas-lose-7-0-Newcastle-Jets-15s-Rio-Olympics-warm-up.html Er det såpass store forskjeller mellom kvinner og menn? Hvorfor skal kvinnelige fotballspillere få lik lønn dersom de ikke kan slå et 15 årslag? Diskuter.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #2 Skrevet 22. november 2018 Jeg tviler på at det kommer til å bli noen ordentlig og nyansert diskujon her på Kvinneguiden. Anonymkode: fe56c...d9d 2
Chablis Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 "Diskuter" er liksom noe av det dummeste jeg ser... Hva skal vi si? Ai ai captain? 🤣 11
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #4 Skrevet 22. november 2018 Damer i fotballshorts er så sexy at de burde få minst like høy lønn. Det er den eneste fotballen som interesserer meg. Anonymkode: 15321...b87 1
Example Skrevet 23. november 2018 #5 Skrevet 23. november 2018 Nivået på damefotball er dessverre så lavt, at det er fullstendig uinteressant. Det handler selvfølgelig litt om kjønn og fysiske begrensninger, men også mye om at sporten er langt mindre blant kvinner verden rundt. Herrefotball har helt enorme mender med spillere som prøver å slå gjennom rundt om i verden. Konkurransen er knallhard, og det gjør selvfølgelig at nivået på toppen blir langt, langt høyere. Skulle jeg tippe, ville nok det norske damelandslaget ha store problemer med å holde nivået til norsk 3. divisjon for herrer. Kanskje de måtte vært enda lenger ned i systemet også, og det sier sitt, da Norge er langt fremme på kvinnefotball, mens vi sliter på herresiden. Derfor blir sporten heller aldri interessant. Jeg ser heller lite norsk fotball, på grunn av lavt nivå, og de få gangene jeg har sett damefotball blir jeg like skuffet. Jeg respekterer at de har jobbet svært hardt for å komme dit, men konkurransen er veldig laber i forhold til på herresiden. 13
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #6 Skrevet 23. november 2018 14 hours ago, hocane said: https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3609949/Matildas-lose-7-0-Newcastle-Jets-15s-Rio-Olympics-warm-up.html Er det såpass store forskjeller mellom kvinner og menn? Hvorfor skal kvinnelige fotballspillere få lik lønn dersom de ikke kan slå et 15 årslag? Diskuter. Fordi de spiller mot andre damelag og ikke menn, altså de konkurrerer ikke. De får også betalt ut i fra resultater. Anonymkode: d4e4c...3b9
Trulteskogen Skrevet 23. november 2018 #7 Skrevet 23. november 2018 Fotball er i seg selv meningsløst. At så mange menn mister fatningen av at andre menn løper i shorts etter en lærkule, gjør menn til det latterlige kjønn. Bare fortsett å se på herrefotball dere gutta, sylt dere ned med ostepop i sofaen! Fotball = teit Menn = dumme Fotball + menn = mulig det er mennesker, men ikke er de smarte. 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #8 Skrevet 23. november 2018 Det er ikke noe nytt dette vel? Når jeg var 14/15 år spilte jeg på det som var ansett for å være en av topp tre beste fotballag i Norge. Gymlæreren vår var trener for det kvinnelaget som vant serien og cupen det året og vi var så heldig å få spille mot dette kvinnelaget etter endt sesong. Resultatet ble 4 - 1. Til oss gutta på 14/15 år. Anonymkode: 2bf3a...fbb 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #9 Skrevet 23. november 2018 Har du googla "kvinner dårligere enn menn" igjen nå da, hocane. At du ikke blir lei. Anonymkode: 58d68...71b 7
Trulteskogen Skrevet 23. november 2018 #10 Skrevet 23. november 2018 Synes forresten det er litt søtt at menn er så opptatt av at menn er bedre enn kvinner i fotball. Det skal menn få lov til å være, all den tid menn er dårligere enn kvinner innen skole og utdanning! SNAP! Skjønner ikke hvorfor vi skal tilrettelegge for gutter i skolen, de har jo ikke evnene og egenskapene som skal til. Jeg kommer aldri til å interessere meg for å få gutter opp og frem innen skole. Sorry, men menn og kvinner har visse biologiske forskjeller og menn må innse at de på gruppenivå ikke har de samme kognitive styrkene som kvinner har. 9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #11 Skrevet 23. november 2018 15 minutter siden, Trulteskogen skrev: Synes forresten det er litt søtt at menn er så opptatt av at menn er bedre enn kvinner i fotball. Det skal menn få lov til å være, all den tid menn er dårligere enn kvinner innen skole og utdanning! SNAP! Skjønner ikke hvorfor vi skal tilrettelegge for gutter i skolen, de har jo ikke evnene og egenskapene som skal til. Jeg kommer aldri til å interessere meg for å få gutter opp og frem innen skole. Sorry, men menn og kvinner har visse biologiske forskjeller og menn må innse at de på gruppenivå ikke har de samme kognitive styrkene som kvinner har. Sa den bitre unge kvinnen, med to gjennomførte masteroppgaver, men som sitter på Kvinneguiden 24/7. Snodig. Anonymkode: 2bf3a...fbb 11
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #12 Skrevet 23. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sa den bitre unge kvinnen, med to gjennomførte masteroppgaver, men som sitter på Kvinneguiden 24/7. Snodig. Anonymkode: 2bf3a...fbb Sa den bitre mannen, som sitter på Kvinneguiden 24/7 og fotfølger brukere. Skummelt. Anonymkode: cc9e8...b60 12
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #13 Skrevet 23. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sa den bitre unge kvinnen, med to gjennomførte masteroppgaver, men som sitter på Kvinneguiden 24/7. Snodig. Anonymkode: 2bf3a...fbb traff hun et ømt punkt kanskje?😊 Anonymkode: 1a18b...55c 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #14 Skrevet 23. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sa den bitre unge kvinnen, med to gjennomførte masteroppgaver, men som sitter på Kvinneguiden 24/7. Snodig. Anonymkode: 2bf3a...fbb Hocane argumenterer på denne måten mot kvinner hele tiden, så at han får igjen med samme mynt er noe rart, selv om jeg ikke er enig i innlegget hennes. Anonymkode: 58d68...71b 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #15 Skrevet 23. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hocane argumenterer på denne måten mot kvinner hele tiden, så at han får igjen med samme mynt er noe rart, selv om jeg ikke er enig i innlegget hennes. Anonymkode: 58d68...71b ikke noe rart** Anonymkode: 58d68...71b
Hadley Skrevet 23. november 2018 #16 Skrevet 23. november 2018 Hvilken rolle spiller det egentlig? De skal spille mot andre kvinner. Det er jo ingen hemmlighet at de fleste mannfolk er fysisk sterkere og raskere enn kvinner. Det er derfor vi har herreidrett og kvinneidrett. 9
Trulteskogen Skrevet 23. november 2018 #17 Skrevet 23. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hocane argumenterer på denne måten mot kvinner hele tiden, så at han får igjen med samme mynt er noe rart, selv om jeg ikke er enig i innlegget hennes. Anonymkode: 58d68...71b Det er bare menn som får være sjåvinistiske på KG. Hvis kvinner er sjåvinistiske blir vi fotfulgt av bisarre mannlige brukere fra tråd til tråd. Det bare beviser hvor hatske menn er 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #18 Skrevet 23. november 2018 Det er vel ingen nyhet at damefotball er en hadikapidrett. Det som undrer meg med spillerne/lederne i damefotball når konstant klager på ditt og datt i media, er at de ikke forstår at årsaken til at de tjener langt mindre enn hva spillere i herrefotballen gjør er fordi det ikke finnes noen interesse for damefotball, og at inntektene til spillerne i herrefotballen har med at interessen for herrefotball er 200 ganger større enn hva damefotball. Også det med at flere kvinnelige fotballspillere har vært ute i media og klaget over at fotballklubber ikke har damelag, hvorfor så skal klubber som f.eks Rosenborg eller Brann kaste bort penger på en idrett som ikke genererer interesse? og når det allerede finnes damefotball klubber både i Bergen og i Trondheim som allerede hr lag i Toppserien for kvinner?. Det virker på meg som at kvinnene i damefotballen tror det at interessen for damefotballen vil øke dersom profilerte klubber har damelag, men jeg er temmelig så sikker på at enhver Rosenborg, Brann, Manchester United eller Real Madrid supporter driter like mye i damefotball selv om klubben de støtter har et damelag. Jeg undres også over at kvinnene i damefotballen er så gale etter og leve av menns suksess og herrefotballens kultur, hvorfor vil de ikke bygge opp en egen kultur og identitet innenfor damefotballen? de fleste av klubbene som i dag er blant verdens største og rikeste fotballklubber ble startet som små amatørklubber i tiårene fra 1870 frem til 1920 tallet, men de bygget seg sakte men sikkert opp. Ta f.eks den nederlandske klubben PSV Eindhoven som ble startet av fabrikkarbeidere som spilte fotball under pausene på Philips fabrikken i Eindhoven, og etterhvert så gikk Philips inn på eiersiden I PSV (Philips sports verening) også utviklet de seg til og ble bare større og større. Anonymkode: 65386...1dc
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #19 Skrevet 23. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ingen nyhet at damefotball er en hadikapidrett. Det som undrer meg med spillerne/lederne i damefotball når konstant klager på ditt og datt i media, er at de ikke forstår at årsaken til at de tjener langt mindre enn hva spillere i herrefotballen gjør er fordi det ikke finnes noen interesse for damefotball, og at inntektene til spillerne i herrefotballen har med at interessen for herrefotball er 200 ganger større enn hva damefotball. Også det med at flere kvinnelige fotballspillere har vært ute i media og klaget over at fotballklubber ikke har damelag, hvorfor så skal klubber som f.eks Rosenborg eller Brann kaste bort penger på en idrett som ikke genererer interesse? og når det allerede finnes damefotball klubber både i Bergen og i Trondheim som allerede hr lag i Toppserien for kvinner?. Det virker på meg som at kvinnene i damefotballen tror det at interessen for damefotballen vil øke dersom profilerte klubber har damelag, men jeg er temmelig så sikker på at enhver Rosenborg, Brann, Manchester United eller Real Madrid supporter driter like mye i damefotball selv om klubben de støtter har et damelag. Jeg undres også over at kvinnene i damefotballen er så gale etter og leve av menns suksess og herrefotballens kultur, hvorfor vil de ikke bygge opp en egen kultur og identitet innenfor damefotballen? de fleste av klubbene som i dag er blant verdens største og rikeste fotballklubber ble startet som små amatørklubber i tiårene fra 1870 frem til 1920 tallet, men de bygget seg sakte men sikkert opp. Ta f.eks den nederlandske klubben PSV Eindhoven som ble startet av fabrikkarbeidere som spilte fotball under pausene på Philips fabrikken i Eindhoven, og etterhvert så gikk Philips inn på eiersiden I PSV (Philips sports verening) også utviklet de seg til og ble bare større og større. Anonymkode: 65386...1dc Å så redd du er! Anonymkode: cc9e8...b60 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #20 Skrevet 23. november 2018 15 timer siden, hocane skrev: https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3609949/Matildas-lose-7-0-Newcastle-Jets-15s-Rio-Olympics-warm-up.html Er det såpass store forskjeller mellom kvinner og menn? Hvorfor skal kvinnelige fotballspillere få lik lønn dersom de ikke kan slå et 15 årslag? Diskuter. det er selvfølgelig en stor fysisk forskjell, tror og som kvinne at menn er bedre på såkalt taktisk/strategisk tankegang. Det er viktig i fotball. Det var ingen jenter som spilte organisert fotball i mitt miljø da jeg vokste opp, det var en guttegreie. Jeg elsket å spille fotball med kompiser og venninner i nabolaget. Hadde foreldrene mine oppfordret meg til å være med på et fotballag hadde jeg sagt ja tvert. Men foreldrene mine var gammeldagse. Jeg torte ikke ta initiativ selv, kjente ingen jenter som spilte. Senere i voksen alder har jeg spilt litt hobbyfotball, og møtt menn som har trodd jeg har trent aktivt. Jeg ser jeg har mye bedre teknikk osv enn mange av de som faktisk har spilt på fotballlag i mange år. så jeg ser at jeg har talent. Men det er litt sent.. ! Tror miljø spiller en stor rolle på hvorfor det er så få gode kvinnelige spillere i toppen. Nå har tiden forandret seg og flere jenter spiller fotball fra ung alder i forhold til før. Da blir det kanskje flere bedre spillere i toppen i fremtiden? Anonymkode: 1a18b...55c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå