AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #1 Skrevet 22. november 2018 (Ja, jeg synes det er like sært som deg at jeg må spørre hvordan man bruker en smørbutt.) Kjøpte en fin liten smørbutt her i sommer. Studerte den ikke så veldig i butikken. Den var av tre, rosemalet, og veldig fin. Tenkte den var perfekt da jeg alltid har lett etter noe fint å ha smøret stående i. Så kommer jeg hjem og innser at jeg ikke skjønner helt hvordan den skal brukes. Den er formet som en liten bøtte/sylinderformet skål. I bunnen er det et hull. Den er malet både på innsiden og utsiden. ... Er det bare til pynt? Det sto jo klart og tydelig "smørbutt" på skiltet der den sto... Men jammen om jeg føler meg dum nå som ikke helt skjønner hva jeg kjøpte. Tenker kanskje det er meningen den skal stå på et fat, og at dette liksom blir lokket på den måte, og man kan ha kniven gjennom hullet? Men siden den er malet på innsiden og jeg går ut i fra at man kanskje helst ikke skal ha smør borti malingen, så er det jo nesten ikke noe jeg kan ha på det lille fatet? Er det kanskje en annen måte å bruke denne på som jeg ikke har tenkt på? Går det bra å ha så mye smør på fatet at det er borti malingen inni? Anonymkode: bbb63...cbd
Ullvott Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 Jeg tror det du har kjøpt ikke er en smørbutt, men en rømmekopp. Du setter rett og slett rømmebegeret nedi sylinderen. Smørbutten ville hatt en firkantet fasong som tilsvarer smør-/margarinbegrene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå