Eliza Doalot Skrevet 29. mars 2005 #1 Del Skrevet 29. mars 2005 Må på jobb på fridagen min, idag, pga av sykdom. Maner å huske at jeg da har krav på kompesasjon i form av ekstra lønn (100%?). Noen som vet om det stemmer, og eventuelt hvor jeg finner loven? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. mars 2005 #2 Del Skrevet 29. mars 2005 Da har du en spesiell avtale, i så fall. Men hvis du jobber 100% og du nå bikker over 37.5 timer denne uka, da har du krav på minimum 40% overtid på de timene som blir over 37.5. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 29. mars 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 29. mars 2005 Ja, jeg jobber 100%, og ja jeg kommer til å bikke over, men det er ikke det jeg mener... Er ganske sikker på at jeg har krav på en kompensasjon for tapt fridag.... ...hmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. mars 2005 #4 Del Skrevet 29. mars 2005 Så vidt jeg vet har du bare krav på overtidsbetalt. Men, det er jo mulig at du har en spesiell avtale. Mange som har det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 29. mars 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 29. mars 2005 Dårlig med spesialavtaler i hotellbransjen :-) Synes bare det er litt rart, men greit nok... Takk for hjelpen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 29. mars 2005 #6 Del Skrevet 29. mars 2005 For å få 100 % må man beordres. Hvis ikke kan man som regel ta det ut som avspasering. Ulike regler i ulike bransjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 29. mars 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg er beordret, avspasering er ikke brukt hos oss i det hele tatt. (dumt spm, men man skal ha lønn under avspasering, skal man ikke?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå